hoe opwarmen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl4

hoe opwarmen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 22:26

Haloo,

beetje domme vraag misschien maar ik heb enkele maaltijden voorgekookt, vredeeld in bakjes en in diepvries gezet. (normaal kook ik elke avond, maar heb deze hele week geen tijd).

Maar hoe zouden jullie dit opwarmen? Al de ochtend uit de vriezer halen en 's avonds in de magnetron (en hoelang in de magnetron) of in de pan?
Of direct bevroren laten ontdooien in de pan/magnetron?

Het gaat om een portie spaghetti met kalkoen/ rijst met kip en groenten / portie zoete aardappel, verse spinazie en een worstje.

Ik hoor het graag }:0 :Y)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:38

Volgens mij kun je het beste de avond vantevoren je gerecht in de koelkast zetten zodat het wat geleidelijker kan ontdooien i.v.m. bacteriën.

Ikzelf gooi de eerste twee gerechten gewoon vanuit de vriezer de magnetron in, gooi hem op zo'n 400 a 500 watt en dan 4.30 minuut. Even checken en omroeren en dan nog even afhankelijk van in hoeverre het gerecht ontdooid is.
Het laatste gerecht zou ik persoonlijk wel even laten ontdooien omdat anders het worstje zo droog wordt (minder lang opwarmen nodig dan de aardappel).

Chasey

Re: hoe opwarmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:40

Ik heb geen magnetron, dus als ik restjes opwarm, dan doe ik dat in de pan. Eerst laten ontdooien.
Ik warm het altijd op met wat water, dus geen boter of olie! :) Wel regelmatig beetje omroeren. En vuur niet te hoog.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:40

Verse spinazie mag je toch niet 2x opwarmen?

Ik zou het de avond van tevoren in de koelkast zetten en dan opbakken in de koekenpan. Uit de magnetron gaat de smaak eraf vind ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:40

verootjoo schreef:
Verse spinazie mag je toch niet 2x opwarmen?

Ik zou het de avond van tevoren in de koelkast zetten en dan opbakken in de koekenpan. Uit de magnetron gaat de smaak eraf vind ik.

Dat blijkt achterhaalt te zijn :). Als je de spinazie goed koel opbergt is er niets aan de hand.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:59

Ik zet ze de avond van te voren in de koelkast zodat ze op hun gemak kunnen ontdooien en daarna ben ik lui en gooi ik het in de magnetron om vervolgens te mopperen dat ik het niet lekker vind. :o

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:07

Iris82 schreef:
Ik zet ze de avond van te voren in de koelkast zodat ze op hun gemak kunnen ontdooien en daarna ben ik lui en gooi ik het in de magnetron om vervolgens te mopperen dat ik het niet lekker vind. :o

Precies dit :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:51

Wat Iris82 zegt. Of ik haal het er 's ochtends uit en als het dan niet op tijd ontdooit is, zet ik het in een bak met koud kraanwater. Dan ontdooit het wat sneller.
Ik ontdooi eigenlijk wel altijd volledig voordat ik het opwarm.

Opwarmen in magnetron, afhankelijk van de hoeveelheid 600 watt 4 tot 5 minuten. Ik heb wel magnetronbakjes van de Ikea, dus met stoomventiel. Anders of korter erin, of even magnetronfolie erover tegen het uitdrogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 01:06

Gooi ze er sochtends uit, en dan in de koekenpan met beetje water .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:03

Ook een beetje smaak en ervaring. Rijst en macaroni vind ik opgewarmd in de magnetron lekker. Gewoon uit het bakje.
Groente en vlees ook, eerst op een bord met een kap er overheen zodat het niet uitdroogt.
Aardappelen en vooral puree warm ik op in een pan. Anders is het echt te vies...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:11

Je kan het op iedere manier opwarmen die jij noemt.
Ligt er maar aan wat je eigen voorkeur is.