Afvallen d.m.v shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:11

Emmaa_ schreef:
Bij mij gaat het ook wel om meer dan een paar kilo hoor, [naam], daarom ook de haakjes :)) Bij mij moet er echt een punt komen waarop ik het zat ben en waarop ik het roer omgooi, anders komt het er niet van. Maar dat is echt enorm persoonlijk denk ik!
Ah oke.
Ik gaf mijn tip vooral omdat ik heel vaak zie dat mensen van de ene op de andere dag zo'n beetje stoppen met eten.
Stoppen met alle 'slechte' voedingsmiddelen, terwijl af en toe een bakje chips of een koekje helemaal niet erg is.
En je bepaalde vetten en zogenaamd slechte voedingsstoffen ook gewoon echt nodig hebt om gezond te blijven.

Wat bij mij werkt is vooral de porties verkleinen en niet dooreten terwijl je eigenlijk al geen honger of trek meer hebt.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:12

wat voor mij erg werkt (ik wil dan wel bijkomen) is het bijhouden van wat ik eet in een app. ik gebruik nu "my fitness pal". zo kan ik er voor zorgen dat ik genoeg binnenkrijg. dit is zeker per benadering maar het werk.

in principe kun je alles eten zolang je maar onder je dagelijks aanbevolen hoeveelheid calorieen blijft. het is natuurlijk niet aan te raden om je voedingsbehoefte te vullen met slecht eten. je kunt wel op het einde van de dag, als je nog KCL's over hebt, deze invullen hoe je wilt.

Edit: ohja, er is geen makkelijke snelle weg. dit kost maanden/jaren. stug volhouden en langzaam val je af.
Laatst bijgewerkt door DarkoFoitzik op 13-06-16 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:12

Annettu_ schreef:
Mijn moeder 'volgt' ook een dieetiste maar dat werkt voor geen meter ( lees, die belt zelf af van de afspraak en heeft alleen commentaar over meer bewegen terwijl ze min 42 uur werkt )

Ik ben mij ervan bewust dat het smoesjes zijn ( ala, anders was het heel makkelijk. ) Eetverslaafd is misschien een goed voor woord dat er ook bij past ( ontkenning )

Helaas heb ik gewoonweg geen geld voor de dure praktijken.. hoe graag ik ook wil.

Maar dat betekent niet dat alle diëtisten zo zijn. Je hoeft ook niet jarenlang in zo'n praktijk te lopen, maar het is misschien wel een idee om een tijdje wat hulp te krijgen om de problemen die je met eten hebt, verslaving in je eigen woorden, aan te pakken met professionele hulp. Het is een kromme relatie met voeding, en iemand die er ervaring mee heeft kan je misschien wel wat meer inzicht bieden in hoe het komt dat je patroon zo is geworden, en dus ook in hoe je het aan kan pakken.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:13

Je krijgt 3 uur diëtiste vergoed in je basis verzekering.

Ik denk dat je met gezond eten nog gaat besparen als je nu steeds voor de makkelijke weg gaat :-)

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:13

Afvallen is het moeilijkste wat er is. Zolang je zelf niet wil gaat er helaas niets af.
Ik ben ook begonnen met afvallen. Ben nu een jaar bezig en 9 kilo kwijt.

Ik heb doordat ik al een glutenvrij dieet moet hebben een afspraak gemaakt bij de diëtiste en geloof mij ik heb serieus een hekel aan koken. At ook liefste makkelijk (al kon ik op de mac niet leven haha na een uur wel weer honger)

Ik ben gewoon begonnen met wat minder vette troep. Eigenlijk eet ik gewoon let alleen op wat ik eet. Zo neem ik geen pasta en zo op brood (maar eet wel gewoon wit brood). Ik eet vaak 2 kleine broodjes. Tussen de middag weer 2 broodjes. Smiddags als ik echt weer lekker trek krijg neem ik vaak kwark met van dat muslie spul er door. Hierdoor is mijn honger gevoel minder waardoor ik niet ga snoepen. Savonds eet ik gewoon weer gezond met appies en groente en stukje vlees.

Ja ik snoep nog steeds (ben echt een zoete kauw :P) maar wil ook gewoon blijven leven en niet op elke verjaardag zeggen nee bedankt ben op dieet.

Ik ga ongeveer om de 3 maand na de diëtiste maar dit kan ook om het half jaar zijn. Zo heb je toch iemand waar je op kan bouwen en vragen kan stellen maar hoef je er niet zo vaak heen

Ook ben ik wat meer gaan bewegen. (Nou scheelt dat dat ik dat voor mijn werk moet.) en sinds kort nieuwe baan er bij waarbij ik nog meer beweeg dus hoop nu eindelijk mijn afval lijn weer door te zetten nadat ik even stil ben komen te staan.

Vraag anders de gene die boodschappen doet of hij/zij voor jou gewoon brood wil meenemen. Dit kost in het begin wel even heel veel moeite maar als er dan wat af is wordt het beter, je weet waarvoor je het doet. Al moet ik je wel zeggen het snoepen blijft moeilijk hier.

Heel veel succes.
Laatst bijgewerkt door maj0 op 13-06-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:14


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:15

Shakes zijn helemaal niet goor, maar het is wel een dieet waar je je aan moet houden. Anders kom je aan ipv af. Let er goed op dat je een shake neemt met voldoende vitamines, deze zijn wat duurder dan de gemiddelde shakedoos die je in de supermarkt koopt. 's Avonds een lichte maaltijd van circa 600 kc en vooral gezond en gevarieerd. Vermijd suikers. En bedenk dat je in het begin wel een honger gevoel hebt. Je mag zal even moeten wennen aan het vloeibare dikke spul. Daarnaast is licht sporten ook aan te raden. Gebruik deze periode ook om je eetgewoontes aan te passen. Alleen dan zal deze afvalronde blijvend effect hebben.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:17

In de krant en op het nieuws vorige week, in een shake zit maar suiker dan in cola.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:19

marleen_usar schreef:
In de krant en op het nieuws vorige week, in een shake zit maar suiker dan in cola.

En vervolgens werden er twee a drie merken genoemd. Toevallig van die supermarkttroep.. alhoewel toevallig. De markt van shakes is wel ietsje breder dan dat. Iets met klok en klepel.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:20

marleen_usar schreef:
In de krant en op het nieuws vorige week, in een shake zit maar suiker dan in cola.



die zullen er vast zijn ja. als je er een kleine studie aan wijdt vind je vast en zeker een geode lijn dis alles bevat wat je nodig hebt en wat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:32

Evelijn schreef:
Jou situatie is wel erg specifiek DeMolenhoek... snap niet dat je dan aangesproken voelt om shakes te verdedigen die als je een normaal werkrooster had gehad nooit aan begonnen was... En die je ooknog eens met begeleiding gaat nemen terwijl het TS vooral te doen was om gewoon makkelijk wat maaltijden door shakes te vervangen en daarmee haar probleem op te lossen. ... Misschien zijn shakes uiteindelijk voor de TS ook een deel vd oplossing... maar totaal veranderen van eetgewoontes ... zal ze toch best wat begeleiding bij kunnen gebruiken.


Ik voel mij niet aangesproken hoor :) Wil vooral tonen dat shakes niet helemaal slecht zijn. Ik doel er ook vooral op dat begeleiding echt belangrijk is en zeker mijn laatste zin is belangrijk. Het is een stap om even de oude eetgewoontes te vergeten, maar echt geen wondermiddel :)

Clau1981

Berichten: 309
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: ZH

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:40

Mijn collega doet ook het kolidraat arm dieet. Hij is al 20 kg af gevallen en als je ziet wat voor eten hij tussen de middag weg eet... ik krijg dat niet eens op zoveel! Salades, eieren, rookworstjes. ..

Maar is volgens mij heel goed vol te houden.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:46

Een vriendin van mij is doormiddel van shakes echt snel en al veel afgevallen. Het is el een duurder shake en dus ook gezonder. Er zijn veel shakes die veel suiker, vet en koolhydraten bevatten. Dus dan sul je alsnog niet afvallen.

En anders aan een goed dieet beginnen! Een dieet waar je alsnog normaal mag eten, want daar gaat het vaak mis.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:02

Ik zou shakes toch afraden, je gaat er misschien wel even mee afvallen maar uiteindelijk zul je toch weer normaal gaan eten en lijkt mij de kans op terugvallen een stuk groter dan wanneer je gewoon blijft eten en bewuster wordt van je huidige voeding.
Ook ik kan de app "My Fitness Pall" aanraden, welke hier ook al een paar keer is benoemd. :j Kun je gewoon zelf invullen wat je eet en wilt eten, dan zie je vanzelf wat de boosdoeners zijn en kun je op zoek naar alternatieven.
Er zijn echt nog genoeg lekkere dingen waar je gewoon van kunt genieten hoor..
En als je dan wel eens een stukje taart of iets eet, vul je dat in en moet gewoon zorgen dat je de rest van de dag iets minder binnen krijgt. En als je dat eens een dagje niet lukt, dat kan ook gebeuren en is niet erg, gewoon daarna weer doorgaan..
Het hoeft echt zo zwaar nog niet te zijn.

Ik praat nu wel makkelijk, maar ik ben zelf sinds gisteren (ja, en dan praat ik nu al zo makkelijk :') ) begonnen met een voedingscoach en dus een schema. En ik mag ruim voldoende eten, alleen dan wel gewoon de juiste producten..

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:33

Clau1981 schreef:
Mijn collega doet ook het kolidraat arm dieet. Hij is al 20 kg af gevallen en als je ziet wat voor eten hij tussen de middag weg eet... ik krijg dat niet eens op zoveel! Salades, eieren, rookworstjes. ..

Maar is volgens mij heel goed vol te houden.


maakt niet heel veel uit eigenlijk

1 gram eiwit levert 4 kilocalorieën
1 gram koolhydraten levert 4 kilocalorieën
1 gram vet levert 9 kilocalorieën

je kunt ook teveel eten zonder koolhydraten. het enige is dat je makkelijker aan koolhydraten komt en je minder vol voelt van deze voiding. je gaat je vol voelen door een combinatie van eiwit en vet.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:10

Annettu_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Shakes lijken mij handig omdat ik dit 'snel' kan doen. Ik heb stom gezegd geen tijd om naar de winkel te gaan en veel in te kopen en ook nog te koken tussen paard,vriend,werk,school,hobbies en bijbaan.

Ik ga even hard zijn hoor, maar dat zijn echt smoesjes. Als je tijd hebt om naar de Mac te gaan heb je ook tijd om een gezonde maaltijd te eten, en als je tijd hebt om 's morgens uitgebreid lekkere broodjes te eten heb je ook tijd om wat gezonde ingrediënten in een blender te gooien en die een minuut te laten draaien.


het is sneller om snel langs de drive te gaan dan langs huis/winkel en dan nog bezig te zijn. s'ochtends heb ik ook om te eten maar het was een voorbeeld wat ik eet. s'ochtends is mijn enige rust moment ( ong 1,5 uur ) en dan staat het eten al klaar. Als ik shakes gebruik dan kan ik dat opdrinken. maar voor middag en avond lukt dat niet.[/quote]

Nog een botte bijl; jij bent nog niet klaar om af te vallen. Je kiest voor gemak en hebt veel uitvluchten om niet te investeren in het veranderen van je eetpatroon

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:22

Ik kan alleen maar zeggen verdiep je eens in koolhydraatvrij eten. Ja het is een flinke omslag, maar ik ben er in 3 maanden 20 kg mee afgevallen.
In het begin is het veel werk omdat je anders moet gaan eten.

Je raakt snel verzadigd, je moet eigenlijk wel van eieren en vlees houden.

Bv smorgens een schaaltje griekse yoghurt met lijnzaad, in het begin dacht das nooit genoeg voor de ochtend maar het ging makkelijk!, tussendoor een paar macadamia's, lunch gebakken eieren met ham en kaas, zonder brood!! tussendoor wat plakjes zalm met kaas.
Avondeten: vlees en groente, geen aardappels, rijst pasta.

Geloof me het werkt, en zorg dat je het in huis hebt. dus gewoon 1 keer per week boodschappen doen, en dan smorgens beslissen wat je savonds wil eten! O ja je moet in dit dieet juist wat vet eten, maar zomin mogelijk koolhydraten.

Kijk ook eens op grip op koolhydraten, staan tips.

Succes!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:30

benangelique schreef:
Nog een botte bijl; jij bent nog niet klaar om af te vallen. Je kiest voor gemak en hebt veel uitvluchten om niet te investeren in het veranderen van je eetpatroon

Nou idd, shakes zijn een handig middel om af te vallen. Maar als je daar mee stopt (en dat zal ooit gebeuren) en je gaat weer terug naar je oude eetgewoonten kom je weer net zo hard aan. 's Ochtends een shake en 's avonds lekker langs de mcdrive werkt ook totaal niet. Je zult prioriteiten moeten stellen, als je een snelle vette hap omdat zo makkelijk uitkomt belangrijker vindt dan je rust nemen voor het eten zul je ongetwijfeld wel afvallen met een shakes (mits je die mac voorbijrijdt) maar is het meer jezelf blij maken met een dode mus. Want dan komt het echt weer gigantisch terug.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:36

hier dan toch ook een positieve ervaring met Shaken. ik ben 5 jaar terug 30 kilo afgevallen met shaken. Wel zijn er het eerste half jaar na het stoppen 5 kilo bijgekomen, maar ik zit nu al 5 jaar (even los gezien van mijn zwangerschap die tussendoor kwam) heel stabiel op de 80 kilo. Goed vol te houden, geen gejojo etc. Wel heb ik uiteraard na het stoppen mijn eetgewoontes aangepast. Ik heb over die 30 kilo ook voor een "chrashdieet" wel lang gedaan. 9 maanden. Ik at overigens 's avonds wel gewoon warm eten, wel in aangepaste portie. Na het stoppen ben ik gewoon 3 maaltijden per dag gaan eten, twee tussendoortjes en het belangrijskte, niet meer snoepen, geen taart of weet ik wat, gewoon niets! Enkel in het weekend iets meer toestaan.

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:48

Ga naar een voedingscunsulente bij jou in buurt die werkt volgens de methode: Je mag alles eten.
Daar wordt ook een groot gedeelte van vergoed via de zorgverzekering.
Ga niet zelf klooien met shakes of koolhydraat-arm (dit is echt niet goed voor je lichaam) etc want daardoor doe je je lichaam meer kwaad dan goed.
En wilt je echt echt echt afvallen, dan moet je tijd maken om te sporten. Als je denkt dat je daar geen tijd voor hebt (smoesjes), ben je er ook nog niet klaar voor om af te vallen...
Succes!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:53

Ik denk dat het ongeacht welk dieet je gaat volgen, vooral belangrijk is je eetpatroon (blijvend) aan te passen. Je zult heus afvallen met shakes als je het goed aanpakt, en als je goede shakes uitkiest zal het vast niet heel slecht zijn. Maar dat is volgens mij niet het echte probleem, je geeft aan geen tijd te hebben gezond te eten. Afgezien van het feit dat ik dat echt een onzinsmoes vind, is die situatie over een paar maanden dan zoveel anders? Want dan kan je het echt net zo goed achterwege laten, als je terugvalt in je oude patroon zitten die kilo's er binnen no time weer aan, plus nog wat extra.
Eerlijk gezegd lees ik in je berichten dat je er nog helemaal niet klaar voor bent, om af te vallen en het gewicht eraf te houden moet je behoorlijk wat ruggengraat hebben en je niet zo snel uit het veld laten slaan.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:59

Laura82 schreef:
Ik denk dat het ongeacht welk dieet je gaat volgen, vooral belangrijk is je eetpatroon (blijvend) aan te passen. Je zult heus afvallen met shakes als je het goed aanpakt, en als je goede shakes uitkiest zal het vast niet heel slecht zijn. Maar dat is volgens mij niet het echte probleem, je geeft aan geen tijd te hebben gezond te eten. Afgezien van het feit dat ik dat echt een onzinsmoes vind, is die situatie over een paar maanden dan zoveel anders? Want dan kan je het echt net zo goed achterwege laten, als je terugvalt in je oude patroon zitten die kilo's er binnen no time weer aan, plus nog wat extra.
Eerlijk gezegd lees ik in je berichten dat je er nog helemaal niet klaar voor bent, om af te vallen en het gewicht eraf te houden moet je behoorlijk wat ruggengraat hebben en je niet zo snel uit het veld laten slaan.


Dit en alleen dit.
Shakes zijn een oplapmiddel, maar als je de oorzaak (een slecht eetpatroon) niet oplost levert het je niks op.
Ga werken aan de oorzaak, niet aan de symptomen.
Kan ik niet is wil ik niet. Zie uitdagingen en geen problemen. Schaf een slowcooker aan, bereid eten voor, benut je oven en je vriezer.

Afvallen en daarna op gewicht blijven is hard werken. Accept it, face it and work it.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-06-16 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:59

Ts, ik ben benieuwd of je al een beslissing hebt genomen :)

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:06

Ik heb een paar weken Straight Away geshaked en dat is mij goed bevallen! Je kunt niet 'zelf' aan de producten komen, dus je moet iedere week naar je coach. Daar bespreek je niet alleen hoe het gaat maar kijk je ook naar andere mogelijkheden om je leven wat gezonder in te richten. Ik heb 3 weken echt op shakes geleefd (met af en toe wel een cheatday) en er is toch wel zo'n 5 kilo af! Je moet daarna minimaal een week ook weer gewoon erbij eten, maar ik ben toen verder gaan opbouwen omdat ik in de zomer graag gewoon wilde kunnen mee eten, maar ik denk dat ik na mijn vakantie misschien nog een paar weken ga doen voor de overige kilo's.

Shaken is niet ideaal en werkt alleen als je daarna echt gezonder gaat eten. Wel heb ik er veel aan gehad en ben ik me een stuk beter over mezelf gaan voelen, maar ik heb het nooit als 'makkelijke' oplossing gezien. Het is namelijk nog steeds makkelijker om naar de Mac te gaan dan te leven op zo weinig eten haha! Mocht je toch graag willen shaken, dan zou ik dit dieet wel echt kunnen aanraden. Wel zou ik alleen gaan voor een coach waar je je goed bij voelt, je hebt je coach namelijk wel echt nodig.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:15

Hier ook Straight away gedaan. In 4 maanden tijd 20kg afgevallen en nu mooi op mijn gewicht door gezond te eten. Ik lust ook geen shakes dus deed ze even in de magnetron en dan vond ik ze wel lekker. Tussen de middag lekker een reep of soep en savonds 1 van de maaltijden.