Ik ben namelijk sinds twee weken van koemelk overgegaan op ongezoete soyamelk en ik heb ook een pak vanilleyoghurt geprobeerd in die periode (beiden van alpro en provomel - dat laatste is een soort dochtermerk van alpro zelf, ontzettend biologische soya) en kan eigenlijk drie (lichamelijke) punten noteren die volgens mij direct te linken zijn aan die soya. De constante misselijkheid die vanaf de middag oploopt tot in de avond vind ik nog wel het vervelendst. Ik drink maar twee glaasjes per dag en dan 's avonds nog die vanille geprobeerd. Die is nu op, dus ik ben benieuwd of dat al voor wat vermindering zorgt. Ik heb nog anderhalf pak en zit ernstig te twijfelen of ik die op ga maken.
Zijn er meer mensen die klachten hebben na of met het consumeren van soya? Ik ben dus niet echt op zoek naar mensen die nergens last van hebben, want ik snap zelf ook wel dat die er zijn
Dan stop ik zeker acuut. Dan geef ik dat overgebleven pak wel aan vrienden van ons.
Dit was van mij meer een probeersel om wat 'gezondere' dingen te proberen.
Koemelk heb je in principe ook niet nodig, maar ik mix het (totaal 400ml) met een voedingssupplement dat niet gemixt kan worden met water, helaas. Het is dus koemelk of een vervanging ervan.