Geen brood kunnen eten in de middag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

Geen brood kunnen eten in de middag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:57

Ja, euh... Ben een vreemd mens dat geen brood lust als het geen tosti is, en hij moet warm zijn anders eet ik m alsnog niet :+
Ik kan echt geen brood eten in de middag dus. Op school in de pauze zo rond 1 uur, dan denk ik. Ach ja heb brood mee. 2 happen en lust is helemaal weg :+
Wit brood, bruin, volkoren, maakt niks uit; eet het met moeite of gewoon niet. (oké, stokbrood bij avondeten met knoflooksaus kan ik eten, maar niet geschikt voor school)
Enige wat ik nog een beetje lust is er iets zoets op doen. Maar ik word daar misselijker van dan dat ik 2 happen brood neem en daarna geen eetlust meer heb...

Ouders zijn dus het helemaal zat dat ik of gewoon mijn brood niet eet of 2 happen neem. En ik weet dus niet wat ik zou kunnen meenemen naar school. Iets dat niet voorgewarmd of dergelijke moet worden, en gewoon snel in de ochtend gemaakt kan worden :Y) Iemand dus ideeën? :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:57

Een salade, bakje yoghurt?

gabyfedde

Re: Geen brood kunnen eten in de middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:58

Wraps?

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:58

Ik neem gewoon 1 euro mee naar school en koop een tosti!
Maar ik denk niet dat dat zomaar bij iedereen kan!!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:59

Tosti ijzer mee naar school nemen :+

Hier hetzelfde probleem, ik vind brood ook niet lekker.. Maar ik heb er geen oplossing voor eerlijk gezegd want ik at gewoon niet..

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:00

Een bakje yoghurt met muesli en een Cup a soup Dat is wat een collega van mij tussen de middag eet. En nog een appel of ander fruit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:00

Pastasalade, fruitsalade, koude wraps, een smoothie met bijv havermout voor de vulling enzo, en ik vind zelf veel pasta- of rijstmaaltijden van de dag ervoor koud ook nog heel lekker :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:01

Je bent niet gek hoor, same problem here. En kan soms zo ver gaan dat mijn lichaam echt zegt van; en nu geen hap verder want dan gooi je alles er maar uit. Heel fijn dus :l

Ik eet iedere dag iets anders. Iedere zaterdag een Turkse pizza(kijk ik echt naar uit) en verder noodle soup, salades, saucijzenbroodjes, worstenbroodjes, tosti's, broodjes enzovoort en enzovoort. Lekker gevarieerd en eten wat je écht lekker vind :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:01

Salade (dressing apart meenemen), couscous is koud prima te eten, stukje hartige taart is koud ook heerlijk.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:12

Wat veel reacties al :wow: Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit probleem heeft. :o
Helaas kosten tosti's bij mij op school 1,50. Wordt een duur grapje als ik dat elke dag ga halen :+
Salades zou opzich wel kunnen. Enkel ben ik bang dat het door heel die trommel gaat shaken of dat die open schiet (al eens gehad, zat gelukkig enkel dat zielige broodje in) en heb ik salade in mijn hele tas. Not fun :+
Yoghurt denk ik hetzelfde, ben een kluns ook, douw mijn boeken er gewoon in en ga naar de volgende les. (Weet wel dat er zulke speciale bakjes zijn waar je yoghurt in kan doen oid?)
Wraps & Smoothies zouden sowieso kunnen. Worstenbroodjes etc maken we vaak thuis. Maar dat is ook maar 1x in de maand. Afwisseling is denk ik wel belangrijk :j anders smaakt het niet meer zo.
Heel wat ideeën dus al :D Nu enkel bedenken wat in de smoothies of wraps doen... :Y)

Moet wel toegeven dat ik pizza mee naar school nam omdat ik geen brood mee wilde 1x... :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:17

Er zijn speciale bakjes voor bijv. Salades te krijgen en ook voor yoghurt!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:24

Ohh :D Dacht al zoiets eerder gezien hebben, ga er denk ik wat meer in verdiepen. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:33

Maak eens een hartige taart de avond van te voren, heerlijk om koud mee naar school te nemen. Gewoon een puntje, vorkje mee en smullen maar! :~

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:39

Yoghurt kan ook heel goed in een drinkbeker. Die je dicht kan draaien, die zijn oersterk, en salade grappig genoeg ook. Desnoods 2 bekers. En als je de dressing apart mee neemt (ook genoeg bakjes of bekertjes voor) is ie niet al slap als je het op gaat eten. Crackers? Wraps? Rijstwafels? Ontbijtkoek kan ook nog.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:01

Ik ben ook geen broodliehebber, heb het zelf nooit in huis :)

's Morgens eet ik een eierkoek, ben nog naar een vervanger opzoek, maar eet niet graag koelkastkoud eten. Tussen de middag een lekkere salade, beetje creatief en er zijn vele mogelijkheden, pasta, rijst, bulgur etc :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:03

Couscous salade!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:09

Ik heb dit ook. Met ontbijt trouwens ook. De klassieke tortillia wraps met roomkaas, vlees en sla kan ik echter prima eten :D .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:10

Ik volg, ik heb ook een hekel aan brood.
Maar ik maak vaak ciabatta met tomaat, mozzarella en pesto. Vet lekker!!!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:10

Ik heb ook helemaal niks met brood. Ja oké, luxe broodjes (pistoletje, italiaanse bol etc) met beleg vind ik heerlijk, maar gewoon 2 sneetjes brood met beleg vind ik ook helemaal niks.

Een salade heb ik wel een keer mee genomen naar school, maar ik heb geen hele grote tas dus ik kan ook niet al te veel mee nemen :=

Het gene wat ik vaak meeneem is een kaas/uien bol (of 2) of een krentenbol oid. Is toch weer anders. Misschien dat je dat nog kan proberen? (ondanks dat het niet warm is)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:14

Ik nam heel vaak een mes, broodbeleg en crackers mee naar school. Plastic bordje erbij en je kan heerlijk eten :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:06

Froukje schreef:
Maak eens een hartige taart de avond van te voren, heerlijk om koud mee naar school te nemen. Gewoon een puntje, vorkje mee en smullen maar! :~

En als je een grote quiche maakt heb je direct voor 4/5 dagen lunch!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:15

Ik lust alleen brood als er zo afschuwelijk veel beleg op zit dat ik het brood niet meer proef :')
Laatste tijd lunch ik veel met salades.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 10:15

Dacht dat ik al gereageerd had, nope :+
Veel ideeën al, vandaag even dan wat dingen halen voor maandag :P
De drinkbeker tip is wel handig! Heb er zelf niet aan gedacht :)
Kaasui bollen heb ik wel eens mee naar school! Enkel heb ik het idee dat ik er echt een stuk of 2/3 moet opeten om iets van vol te zijn.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:24

Hier nog iemand die een hekel heeft aan brood. Wat ik nu vaak mee neem naar school zijn van die repen van Eat Natural, die vullen goed en zijn makkelijk mee te nemen. Iets van een krentenbol er bij en ik red het er wel een dag op.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:42

Lotgenoten!

Ik at ook nooit brood in de middag, in de ochtend altijd yoghurt of kwark en om mee te nemen altijd crackers met kip of wraps met filet american/ kip+kruidenspul hmm :9