Je kent het misschien wel, je vindt koken heel leuk maar hebt er door de week weinig tijd voor, en in het weekend niet altijd evenveel zin. Ondertussen staan je kookboeken (bijna) onaangeroerd in de boekenkast, je beschuldigend aan te kijken
; evenals al die kruiden die je hebt gehaald bij de toko.Dit is in ieder geval wel mijn situatie; ik houd erg van koken, maar ben door de week pas laat thuis en heb vaak geen zin meer om nog uitgebreid in de keuken te staan. Daardoor eet ik weinig gevarieerd en vaak iets snels (maar wel gezond). Ik wil hier verandering in brengen door elke dat, met af en toe een snipperdag, een gerecht uit een van de kookboeken te koken.
Gerechten die ik tot nu toe gekookt heb zijn bijvoorbeeld: Vispasta uit de oven, gevulde aubergine, pasta met pompoen, kabeljauwcurry en pesto-lasagne met sperziebonen.
Misschien dat meer bokkers in deze situatie zitten en het leuk vinden om mee te kletsen, gerechten te delen (evt. met foto) en elkaar te motiveren? Lijkt mij erg leuk!
.
Dat motiveert totaal niet!
tenzij je het heel vaak doet en er heel handig in bent geworden