Echter nu ben ik ernstig ziek, zware (pijn)medicatie en géén mogelijkheid tot beweging. Ik ben iemand die een verveel eter is, niet handig nu...
Nu heb ik besloten om een schema voor mezelf te gaan maken voor twee weken en die elke twee weken dus te herhalen. Zodat ik een houvast heb (nu begin ik elke keer met gezond goed eten, maar zodra t niet meer lukt of niets meer weet, vreet ik alles wat los en vast zit...). Echter, ik kom er niet uit. Het moet laag in calorieën zijn, omdat ik niet tot nauwelijks beweeg. Niet omdat ik niet wil, maar omdat t gewoon echt niet kan en vooral ook niet mag... Dus meer bewegen is voor nu helaas echt geen optie!
Nu hoop ik hier een beetje hulp te kunnen vinden! Voor lunch en avondeten mag best wat werk in zitten (maar wel mogelijk in tussen stappen, daar ik niet langer dan 15min achter elkaar mag staan/zitten) en graag ook veel met verse producten/groente/fruit. Echter wel "makkelijke" tussen doortjes en ontbijt (anders ben ik snel geneigd ontbijt over te slaan). Ik lust heel erg veel, maar moet ook (zeker met avond eten) beetje rekening houden met vriendje.
Mijn grootste probleem waar ik nu niet uit kom is t aantal calorieën... Dus eigenlijk is t belangrijk dat t toch wel vullend is, ook in kleinere hoeveelheden. Richtlijn voor aantal kcal is 1500... Dus da's niet zo veel.
Ik wil geen dingen gaan schrappen! Dus geen koolhydraatarm of iets dergelijks. Dus netjes "schijf van vijf". Heb m'n voedingstoffen allemaal hard zat nodig.
Hopelijk kunnen jullie mij tips geven voor verschillende maaltijden en tussendoortjes. Ik zou daar in ieder geval heel erg blij mee zijn!
Bedankt alvast.
maar inderdaad eet voornamelijk groentje, fruit als tussendoortje ofzo