en jullie? en waarom wel of niet?
p.s: ik heb helemaal niets tegen veganisten of vegetariërs. ik vroeg me gewoon af hoe jullie erover denken.
misschien wel een leuk discussie onderwerp
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jeika schreef:ja dat wist ik wel, maar waarom "mag" de mens volgens de vegetariërs dan geen vlees hebben?
Riraito schreef:Jeika schreef:ja dat wist ik wel, maar waarom "mag" de mens volgens de vegetariërs dan geen vlees hebben?
Mag wel. Maar misschien is het idee dat we levende, voelende wezens (net als mensen) de keuze om te leven af nemen. En of dat leven nou zo prettig is geweest...Daarom willen vegetariërs en vegans geen vlees etc eten.
Jeika schreef:Riraito schreef:
Mag wel. Maar misschien is het idee dat we levende, voelende wezens (net als mensen) de keuze om te leven af nemen. En of dat leven nou zo prettig is geweest...Daarom willen vegetariërs en vegans geen vlees etc eten.
maar dat doen dieren toch ook bij elkaar? misschien niet op de zelfde manier, maar ze doen het wel. en dan heb je toch altijd nog het biologische vlees? daar hebben de dieren het al veel beter
misschien eens lekker gaan googlen?
je kunt geen discussie starten als je weinig kennis over het onderwerp hebt. Jeika schreef:maar waarom eten veganisten dan ook geen eieren? eieren kun je toch niet mishandelen? en dan zijn er ook gewoon vrije uitloopeieren. als er allemaal van dat voedsel te koop is, biologisch, vrije uitloop, waarom ben je dan nog vegetariër? dan is er toch niets ergs aan?
Solleke_Noah schreef:Jeika schreef:maar waarom eten veganisten dan ook geen eieren? eieren kun je toch niet mishandelen? en dan zijn er ook gewoon vrije uitloopeieren. als er allemaal van dat voedsel te koop is, biologisch, vrije uitloop, waarom ben je dan nog vegetariër? dan is er toch niets ergs aan?
Serieus, wat maakt jou het nu uit dat mensen liever geen dieren opeten? Ik vraag toch ook niet aan de buurman waarom hij geen augurken eet?
Voor mezelf: 'k heb in een varkenskwekerij gewerkt en die beesten hebben een triestig leven - van geboorte tot dood. Ik wil niet dat er beesten een triestig leven ondergaan, als producten zonder gevoel behandeld worden, gewoon omdat 'k vlees lekker vind.
Azmay schreef:http://static1.squarespace.com/static/5 ... 658374856/
Ik vind de mens zeker geen vleeseter. Maar eet zelf wel met enige mate vlees.
Wil iemand dat plaatje even zichtbaar maken?
Riraito schreef:Heb je een mens wel eens een koe zien neerhalen met zijn blote handen? Ik zeg altijd maar, als je het niet zelf kan doden dan hoef je het ook vast niet te eten. Anders had je het benodigde gereedschap toch wel gekregen?