Compact apparaat dat zowel sapjes maakt als in stukjes hakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Compact apparaat dat zowel sapjes maakt als in stukjes hakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:37

Ik heb allemaal van die losse apparaatjes in huis, daar wil ik eigenlijk wel een beetje vanaf in onze niet zo grote keuken :o

Een heuse keukenmachine is volgens mij meteen weer zo'n bakbeest (toch?) waarvan ik de meeste functies toch niet gebruik en dan alsnog met allerlei onderdelen en opzetstukken zit (toch?) die een plekje nodig hebben, en daar wil ik nu juist vanaf :P

Bestaat er niet gewoon een apparaat dat lekker compact is en zowel groente in niet al te kleine stukjes kan hakken (voor in sla, soep, omelet, enz.) maar die je dus ook verder kan laten gaan daarmee en lekkere gladde sapjes en smoothies kan laten maken, in een glazen kan van 1 tot 1,5 liter ofzo?

Vooral dat groente in mooie stukjes hakken lijkt zo lastig te vinden, willen andere mensen dat dan niet :?

Of is dat gewoon sowieso iets dat men niet in 1 apparaat combineert met een sapjesmaker :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-04-16 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Compact apparaat dat zowel sapjes maakt als in stukjes hakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:38

Magic bullet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:40

Die heb ik maar dat werkt dus voor geen meter.... daarmee maak je pulp, geen mooie gelijkmatige stukjes :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:42

Hmz, daar heb je wel een punt ja.

Keukenmachine vind ik toch wel heel fijn. Heb er 1 van braunn, kan ik alles mee. Hakken, snijden, raspen, mengen,mixen, pureren. Alleen kloppen kan niet

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:45

Ik zweer dan toch bij een keukenmachine! Ik heb zelf de Magimix le Mini Plus, ideaal! Is een kleine keukenmachine en is fijn voor kleinere huishoudens. Staat bij in een hoekje van de keuken. Je hebt inderdaad wel diverse opzetstukken, maar die krijg je in een klein doosje mee en is makkelijk om op te bergen. Wil je sap persen, dan moet je er een apart opzetstuk bij halen, maar ik maak zelf smoothies etc met gewoon een mes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:46

BA: Ik betwijfel eigenlijk ook of het wel bestaat, een compacte stukjes hakselaar die echt gelijkmatige stukjes maakt, je hebt toch al snel dat een deel mooie stukjes zijn, en dan nog een deel grote stukken...en als je dan nog even verder gaat voor die grote stukken zijn de kleine stukjes inmiddels pulp >;)

Dus ik vermoed dat zo'n apparaat dan zo in elkaar moet zitten dat de al-klein-genoege-stukjes er uit vallen ofzo... :?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:48

Aan opzetstukken ontkom je denk ik niet om de reden die jij zegt inderdaad. Of je moet steeds een klein beetje erin doen ofzo

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:51

In grotere stukken snijden gaat volgens mij gewoon makkelijker en sneller met een goed mes, en dan voor de sappies een los apparaat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:55

Ik ben meer tijd kwijt aan mijn hakkerding schoonmaken dan groenten snijden hoor.
Dus tenzij je een afwasmachine hebt zou ik een simpele blender halen voor de smoothies

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:06

Tja, een keukenmachine met verschillende opzetstukken is volgens mij echt het enige wat het allebei kan. M'n moeder heet een magimix, zit een speciaal mes bij voor als je stukjes wil ipv echt fijngehakt. Zitten ook nog dingen bij voor slagroom en eiwit opkloppen, voor het maken van beslag, etc. Zij doet echt alles in dat ding, zelfs cakebeslag maken gaat goed (en dat let vaak best wel nauw).

Edit: er zitten dus een soort schijven bij met scherpe gaten er in. De gesneden stukjes vallen daar inderdaad doorheen zodat alles uiteindelijk even groot wordt. Ze heeft die schijven in verschillende groottes en ook nog een die geloof ik bedoeld is om mee te raspen.

Ik vind zelf een staafmixer met zo'n bakje erbij ook al top, kan je prima smoothies mee maken en dingen mee fijnhakken. Maar iets in stukjes snijden gaat daar niet mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 14:11

Juist het in stukjes snijden is wat ik zoek :j

Sapjes en prutjes maken lukt wel met wat ik heb staan, maar ik doe heel veel aan dingen in stukjes snijden en het zou fijn zijn als dat makkelijker kon en dan niet weer nog een apart ding erbij :P

Die Le Mini net even bekeken, op YouTube, leuk ding maar ik zie geen gelijkmatige-stukjes-functie, hebben keukenmachines dat überhaupt eigenlijk...? Ik ben echt een leek op keukenmachine gebied ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:14

Je hebt machines die alles in gelijke plakjes kunnen snijden, maar dat is dan voor bijvoorbeeld wortel of komkommer. Ik denk dat wat jij bedoelt dat dat machinaal niet haalbaar is.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:22

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:23

http://www.magimix.nl/producten/VOORBER ... t-3200-XL/

Deze heeft m'n moeder. Zie alleen dat die schijven zijn om te raspen/in plakjes te snijden. M'n moeder is vrij handig met een mes dus die snijdt groente gewoon met de hand. Maar er staat wel nog zo'n optioneel opzetstuk bij waarmee je dingen in staafjes/blokjes kan snijden.
Qua ruimte: het apparaat staat gewoon in een hoekje op het aanrecht, bakjes zitten er allemaal in. De messen enzo komen in een opbergdoos die iets kleiner is dat de gemiddelde broodtrommel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 14:45

Ja die zag ik idd. Sanned :j
Moet je er dus wel weer zo'n set bij kopen voor nog eens 60 euro bovenop aanschaf van apparaat zelf....

Ik vind het wel apart hoor dat in stukjes / blokjes snijden niet echt een populair iets lijkt te zijn dat op veel apparaten zit.....

Stephanie: zoiets heb ik dus nu :j Maar dan deze, met zo'n klepje bovenop een snijraster :P
https://www.bol.com/nl/p/enrico-serveer ... 027097316/

Allemaal leuk en aardig hoor maar nog steeds veel gedoe.

Moet toch gewoon via een niet al te groot / duur apparaatje kunnen ook, dat je bovenin dingen als aardappel, peen, courgette, komkommer, paprika enzo doet en dan prrrrt blokjes :P

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:35

Als je echt gelijkmatige stukjes wilt komt de Nicer Dicer van Tellsell in me op maar dat is ook niet met een stekker

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:48

Ik heb een keukenmachine van bosch, met een blender en een rasp/snijapparaat, en daar kun je ook nog een blokjessnijder bij kopen, maar ik heb die nooit aangeschaft omdat ik die blokjes net zo snel met de hand snijd :+
Maar verder vind ik een keukenmachine dan wel ideaal. We hebben hier ook een kleine keuken, maar die opzetstukken vind ik juist makkelijker op te bergen dan de losse apparaten. Moet ik wel zeggen dat ik ook echt veel gebruik er van maak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:03

Ik gebruik echt niks van keukenmachines verder :o

Enige dat ik doe is voor die kleine prutjes maken toen die net begon met "normaal" eten maar nu eet hij gewoon stukjes. En dan af en toe een sapje maken met fruit en een klauw spinazie ofzo :P

Maar ik snij dus wel ontzettend veel in stukjes....

Bvb. aardappels om te bakken. Eerst aardappels wassen, dan in wedges snijden zeg maar, en dan die wedges weer in blokjes (driehoekjes) snijden om ze fijn te kunnen bakken :j

Zo ook paprika's, courgette's, peen enz. voor stoofpotjes / chili con carne / pasta / voor die uk om makkelijk te kunnen pakken / prikken op zijn vorkje.... groenten voor in soep, salade..... appel voor in Kip Madras, champies voor bij vanalles, dingetjes voor in een omelet....enz. enz.

Dan ben je al met al nog best een poos bezig hoor met steeds alles in stukjes snijden :P

Voor af en toe een keer 1 paprikaatje is het de moeite niet nee :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:08

tip: 1x per week je boodschappen doen, dan alles fijn snijden en invriezen. Kost je 1x per week een middag, maar je hebt er de rest vd week profijt van.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:11

Misschien is een friet-snijder een idee? :D Die dingen kosten niet zo veel en harde groentes en fruit kun je er prima mee snijden. Dan wel geen blokjes, maar frietjes vinden kinderen net zo leuk :D En als je de frietjes nog eens in de andere richting erin doet heb je blokjes, zo maak ik mijn aardappelblokjes meestal :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:15

BA: Op zich een prima tip maar ik ga toch niet uit de vriezer eten als het prima vers kan :)

En dan zit ik nog met het alles met de hand doen, dat doe ik dan juist liever 3x een half uur dan in 1 keer anderhalf uur en dan met papperig spul uit de diepvries / uitgedroogd uit de koelkast eten :P

Maar wil ik makkelijker stukjes maken dan zal ik dus toch vastzitten aan een keukenmachine met exgtra opzetstukjes voor blokjes blijkbaar.... ga ik daar toch maar naar zoeken wat een beetje handig / compact / betaalbaar / duurzaam is :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:17

gekkie, ik krijg niets papperigs uit de vriezer hoor! alhoewel, een courgette oid is idd niet in te vriezen.
als jij nou iets gevonden hebt wat handig werkt, klein én betaalbaar is, hoor ik het graag! :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:23

8nnemiek schreef:
Misschien is een friet-snijder een idee? :D Die dingen kosten niet zo veel en harde groentes en fruit kun je er prima mee snijden. Dan wel geen blokjes, maar frietjes vinden kinderen net zo leuk :D En als je de frietjes nog eens in de andere richting erin doet heb je blokjes, zo maak ik mijn aardappelblokjes meestal :Y)

Ik heb zoiets:

Afbeelding en dat werkt op zich prima :j

Alleen ik gebruik dit eigenlijk nooit omdat je de weinige tijd die je er mee wint, weer kwijt bent aan het afwassen enzo achteraf :P

Dan gaat met de hand snijden nog sneller, want je moet eerst alsnog je groente in repen snijden, en dan op lengte maken zodat het binnen het snijrastertje past, netjes uitspreiden over het rastertje.... en dat dan tig keer omdat er niet zoveel op past... best een truttig gedoe :P

Wil gewoon grote stukken groente / hele groentes zonder omkijken in een apparaat kunnen droppen en dat er dan stukjes uit komen :P

En dan eventueel de hele zooi er nog een keer doorheen (met een ander opzetstukje) en dat het dan tot gladde sap vermalen wordt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:25

benangelique schreef:
gekkie, ik krijg niets papperigs uit de vriezer hoor! alhoewel, een courgette oid is idd niet in te vriezen.
als jij nou iets gevonden hebt wat handig werkt, klein én betaalbaar is, hoor ik het graag! :+

Ik zou echt niet weten hoe ik bvb. paprika in moet vriezen en het er dan lekker vers en knapperig weer uit moet krijgen? :)

I.m.o. knapt niks echt op van invriezen eigenlijk.... vers is wel zo lekker :j
En ik win er dus ook niks mee qua minder werk :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:27

paprika vanuit de diepvries hup in de pan! niet eerst ontdooien, dan wordt het inderdaad snot.
qua minder werk win je idd niets.
nav je topic gisteren mijn keukenapparaat met alle opzetstukken gisteren even geprobeerd toen ik soep ging maken :+. de stukken zijn wel gelijkmatig, maar geen mooie blokjes. het zijn meer blokjes als wanneer je een uitje aan het snipperen bent zeg maar.