Pizza recept?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Pizza recept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 16:56

Hallo bokkers!

Ik maak soms wel is zelf pizza's maar ik kan geen goed/ fijn recept vinden.

In het begin maakte ik pizza met het dokter oetker recept, en nu met een van internet.
Alleen deze vind ik zelf niet super lekker, er zit een hele erge gist smaak aan. En verder wil ik ze graag met de hand kunnen 'uitrollen' in plaats van met een deegroller.

Maar een echt fijn recept heb ik dus nog niet gevonden. Misschien weten jullie wat ik kan proberen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:01

Ik koop altijd zo'n verse rol pizzadeeg, kan je uitrollen tot een rechthoek.
Lekker is die!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:03

kijk eens op smulweb zou ik zeggen zullen er vast en zeker genoeg te vinden zijn!
ik maak het weleens met brooddeeg als haast heb

Duhelo

Re: Pizza recept?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:28

wij maken hem soms via piet's recept

http://www.piethuysentruyt.com/pizzadeeg-maken/

Maar eerlijk? Meestal gebruik ik zon plak vers kant en klaar pizzadeeg uit de aldi. Kost geen drol en kan niet mislukken.
En dan bestrijken met tomatenmoes of bolognaise saus, en afwerken met beleg naar smaak en keuze, en veel kaas, heeel veeel kaas. En een beetje oregano :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:36

Ik vind pizzadeeg maken echt leuk, alleen de troep vind ik vreselijk *D.
Eerder gebruikte ik altijd kant en klaar, maar tegenwoordig maak ik het zelf omdat ik de handigheid nu in mijn vingers heb.
Hoe bedoel je met de hand uitrollen? Dat kan sowieso toch? Ik gebruik wel altijd een deegroller en veel bloem.

500 gram bloem
250 ml lauw water
1 zakje droge gist (7 g)
2 theelepels zout
Scheutje olijflolie

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 17:44

Mjetterd schreef:
Eerder gebruikte ik altijd kant en klaar, maar tegenwoordig maak ik het zelf omdat ik de handigheid nu in mijn vingers heb.
Hoe bedoel je met de hand uitrollen? Dat kan sowieso toch? Ik gebruik wel altijd een deegroller en veel bloem.

500 gram bloem
250 ml lauw water
1 zakje droge gist (7 g)
2 theelepels zout
Scheutje olijflolie

Dankje voor je recept! Voor hoeveel pizza's is dit recept?
Ja ik had dus een filmpje op youtube gezien dat ze hem met de hand vormen zegmaar. Maar dan moet je wel een elastisch deeg hebben, met het recept wat ik nu gebruik scheurt hij heel snel.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:45

Hier hebben we gewoon uit diverse winkels pakjes die je dan zelf klaar moet maken.
Maar het recept van mjetterd gebruik ik ook wel eens en dat is goed te doen hoor!

wij gebruiken dan wel eens italiaanse kruiden om er een pizza smaak aan te geven (ik geloof van verstegen).

(Ook het aldi deeg is idd een goede tip, en gemakkelijk zonder al dat gedoe)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:49

xxSaschaa schreef:
Mjetterd schreef:

500 gram bloem
250 ml lauw water
1 zakje droge gist (7 g)
2 theelepels zout
Scheutje olijflolie

Ja ik had dus een filmpje op youtube gezien dat ze hem met de hand vormen zegmaar. Maar dan moet je wel een elastisch deeg hebben, met het recept wat ik nu gebruik scheurt hij heel snel.

Ik denk ongeveer voor 2 pizza's maar heb eigenlijk geen idee. Aangezien het allemaal goedkope producten ben ik niet heel precies met de hoeveelheid. Het is in ieder geval genoeg voor 1 bakplaat.
Vaak gebruik ik het voor de pizarette, maar dan maak ik direct uit 2 kilo bloem bodems :')

Aaah, nu snap ik wat je bedoeld *D. Ik heb zelf bij een pizzeria gewerkt en daarvoor heb je inderdaad elastisch deeg nodig. Vaak met dit deeg maak ik het op een bakplaat en dan rol ik hem uit tot een vierkant stuk dus dan doe ik het gewoon met de deegroller.

Als je het met de hand gaat doen, is het belangrijk dat je hem uit elkaar blijft duwen met de handpalm maar wel steeds door blijft draaien, dus niet op 1 plek blijven trekken.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 18:09

Ja ik had dus een filmpje op youtube gezien dat ze hem met de hand vormen zegmaar. Maar dan moet je wel een elastisch deeg hebben, met het recept wat ik nu gebruik scheurt hij heel snel.[/quote]

Ik denk ongeveer voor 2 pizza's maar heb eigenlijk geen idee. Aangezien het allemaal goedkope producten ben ik niet heel precies met de hoeveelheid. Het is in ieder geval genoeg voor 1 bakplaat.
Vaak gebruik ik het voor de pizarette, maar dan maak ik direct uit 2 kilo bloem bodems :')

Aaah, nu snap ik wat je bedoeld *D. Ik heb zelf bij een pizzeria gewerkt en daarvoor heb je inderdaad elastisch deeg nodig. Vaak met dit deeg maak ik het op een bakplaat en dan rol ik hem uit tot een vierkant stuk dus dan doe ik het gewoon met de deegroller.

Als je het met de hand gaat doen, is het belangrijk dat je hem uit elkaar blijft duwen met de handpalm maar wel steeds door blijft draaien, dus niet op 1 plek blijven trekken.[/quote]

Bedankt voor de tip! Ik ga het recept vanavond even uitproberen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:53

Mocht je wat alternatieve dingen leuk vinden en iets heeeel makkelijks willen: ikea verkoopt grote ronde knackebroden. Ideaal en erg lekker als pizzabodem, als je 't mij vraagt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:29

ik vind het pak van Koopmans, waar ook saus bij zit erg goed. Ik kan er een grote pizza op de bakplaat mee maken en nog een kleinere, waar ik gewoon de onderkant van een springvorm voor gebruik.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:49

Vroeger haalde ik van die pizzabodems uit het koelvak, die hoef je niet eens meer met een deegroller te doen, die kan je zo uitrollen op de bakplaat.
Maar tegenwoordig speel ik vals :D Hier in Dld kan je blikken met Sontagsbroodjes kopen. Dat is net zon verpakking als van de Danerolles, alleen dan met gewone broodjes. Die rol ik uit met een deegroller, even in de oven op de laagste stand, en dan beleggen en weer de oven (op temp) in :9
Een volle plaat pizza was voor ons altijd te veel, en ik hou niet van koude of opgewarmde pizza, dus er bleef altijd teveel over (niet dat onze kippen dat erg vonden :+ ) met deze broodjes gaat alles op, en iedereen kan hem zo beleggen zoals hij/zij dat wil.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:00