Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Mjetterd schreef:Ik vind pizzadeeg maken echt leuk, alleen de troep vind ik vreselijk.
Eerder gebruikte ik altijd kant en klaar, maar tegenwoordig maak ik het zelf omdat ik de handigheid nu in mijn vingers heb.
Hoe bedoel je met de hand uitrollen? Dat kan sowieso toch? Ik gebruik wel altijd een deegroller en veel bloem.
500 gram bloem
250 ml lauw water
1 zakje droge gist (7 g)
2 theelepels zout
Scheutje olijflolie
xxSaschaa schreef:Mjetterd schreef:Ik vind pizzadeeg maken echt leuk, alleen de troep vind ik vreselijk.
Eerder gebruikte ik altijd kant en klaar, maar tegenwoordig maak ik het zelf omdat ik de handigheid nu in mijn vingers heb.
Hoe bedoel je met de hand uitrollen? Dat kan sowieso toch? Ik gebruik wel altijd een deegroller en veel bloem.
500 gram bloem
250 ml lauw water
1 zakje droge gist (7 g)
2 theelepels zout
Scheutje olijflolie
Dankje voor je recept! Voor hoeveel pizza's is dit recept?
Ja ik had dus een filmpje op youtube gezien dat ze hem met de hand vormen zegmaar. Maar dan moet je wel een elastisch deeg hebben, met het recept wat ik nu gebruik scheurt hij heel snel.
. Ik heb zelf bij een pizzeria gewerkt en daarvoor heb je inderdaad elastisch deeg nodig. Vaak met dit deeg maak ik het op een bakplaat en dan rol ik hem uit tot een vierkant stuk dus dan doe ik het gewoon met de deegroller.
. Ik heb zelf bij een pizzeria gewerkt en daarvoor heb je inderdaad elastisch deeg nodig. Vaak met dit deeg maak ik het op een bakplaat en dan rol ik hem uit tot een vierkant stuk dus dan doe ik het gewoon met de deegroller.
Hier in Dld kan je blikken met Sontagsbroodjes kopen. Dat is net zon verpakking als van de Danerolles, alleen dan met gewone broodjes. Die rol ik uit met een deegroller, even in de oven op de laagste stand, en dan beleggen en weer de oven (op temp) in
) met deze broodjes gaat alles op, en iedereen kan hem zo beleggen zoals hij/zij dat wil.