Recept met hele haas gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Recept met hele haas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 12:02

Hallo allen,

Enige tijd geleden heeft mijn vader een haas meegebracht van de jacht. Een groot ding dat nu alweer enige tijd in de vriezer ligt. De taak ligt op mijn schouders om er iets lekkers van te maken, maar hoe?
Ik kom telkens uit bij recepten voor konijnen, maar naar mijn idee is konijnenvlees anders als hazenvlees.

Weet iemand een lekker recept?

Mocht iemand ook nog lekkere recepten hebben voor gans hou ik mij ook aanbevolen!

Anoniem

Re: Recept met hele haas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:16

Oef, haas is lastig. Ik heb alleen ervaring met hazenrugfilet en dat moet je al behoorlijk voorzichtig klaarmaken omdat het niet te pruimen is als je het te lang gaart. Heb even snel wat research gedaan en de meeste sites geven inderdaad aan dat het het best is om de rug 15-20 minuten te garen. Als je een hele haas bereid dan zal je de rug dus na 20 minuten los moeten maken en de bouten verder laten garen, die hebben namelijk wat meer tijd nodig (lees: meer dan anderhalf uur extra)

http://www.wildeten.com/haas-bereiden/

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:17

Hazenpeper? Geen idee hoor, maar een vriend heeft dat eens voor ons gemaakt en dat was heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:23

Oke, ik ben eruit wat ik ermee zou doen :)) Ik zou de rugfilets er toch af (laten) snijden, en deze apart bereiden. Van de bouten zou ik een stoofpotje maken met stoofpeertjes, vrij simpel. Dat als voorgerecht, een hazenrugfilet in een rodewijnsaus als hoofdgerecht.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:18

Bedankt beide!

Heb even het één en ander opgezocht en de bouten van de rug splitsen lijkt mij inderdaad ook de beste optie. Hazenpeper klinkt lekker! Ik ga is kijken wanneer ik tijd heb :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:31

wij krijgen hier ook ieder jaar een paar hazen van een bevriende boer, maken er altijd hazenpeper van en ze gaan in de vriezer voor later