Mijn hele eet-ritme is in de war! Ik werk sinds kort in shiften, dus eet ik ook op totaal andere momenten dan ik gewoon ben. Ik neem altijd standaard brood mee. Omdat ik lunchpauze heb om 11u, eet ik dus heel vroeg. Normaal eet ik laat (pas tussen 13-14). Als ik thuis kom rond 15u, heb ik al terug honger en eet ik opnieuw. Meestal voor de gemakkelijkheid brood.
Ik heb een heel druk leven en kan meestal geen tijd nemen om echt te koken en rustig te eten. Ik ben ook vaak onderweg.
Daarom zoek ik gemakkelijke dingen, iets anders dan brood (ik eet te veel koolhydraten) die ik kan meenemen naar het werk en ook dingen dat ik kan eten onderweg (meestal worden het koekjes)...
Wie kan mij helpen om mijn eetritme terug op orde te krijgen?
Obelix95
Geplaatst: 11-01-16 19:38
Ongezouten noten zijn erg lekker en gezond als tussendoor. Verder kan je als je vrij bent een lunch voor de dag erna maken? Rijst met groente?
wraps met diverse soorten beleg, eiermuffin (ei klutsen, beetje kruiden, groenten, ham/spek en kaas erdoor en in muffinvormpjes gieten, dan ong 15min in de oven op 160c), salades, soepjes.
Ik maak nu een soort rijstsalade met tonijn, appel en perzik. Lekker om koud te eten. Ik vrees alleen een beetje dat ik snel terug honger ga krijgen (we hadden alleen nog witte rijst)
Ik werk altijd een vaste late shift (van 1u tot 22u), ik eet dan om 12u brood thuis en tijdens mijn uur pauze (binnen enkele minuten ) eet ik warm. Het warme eten dat ik mee heb is een portie overschot wat mijn ouders de dag ervoor hebben gekookt.
Kun jij ook niet iets regelen met je ouders?
MarliesV
Geplaatst: 11-01-16 20:32
Heb je naast je lunchpauze nog andere pauzes?
Ik eet thuis een cracker en drink een beker optimel om op te starten.
Om de dag door te komen eet ik rond half 10 een grote bak yoghurt met muesli en fruit (banaan/blauwe bessen oid) er in. Daar kan ik lange tijd mee, vult goed, eet makkelijk en kan je in een bakje meenemen (alleen de muesli er ff op het laatst door anders wordt die week).
Je kan ook de yoghurt eten als je thuis komt om 15.00 uur.
Kijk eens naar eiwitrijke gerechten. Zowel voor snacks als lunch heb je veel opties. Het voordeel is dat eiwitrijk eten lang een verzadigd gevoel geeft, bij mij werkt het. Ik bak wel eens een dunne omelet en die vul ik met vleeswaren of vis (tonijn, gerookte zalm) met nog wat rauwkost erin (sla, komkommer) rol ik hem op en verpak ik de wrap in folie. Een lekkere lunch waar je lang plezier van hebt. Ook een tonijnsalade gemaakt van tonijn uit blik, een flinke lepel Griekse yoghurt, fijngesneden olijven, rode ui en augurk met kruiden naar wens is erg lekker op zo'n omelet of gemengd met een zakje sla. Als tussendoortje kun je denken aan een avocado met peper en zout, een bakje kwark met wat noten (Sistema heeft heel handige lekvrije bakjes waar je kwark en noten gescheiden van elkaar kunt bewaren met een klein lepeltje erbij, ideaal voor onderweg), een handje naturel noten, twee gekookte eieren, etc. Op internet kun je nog veel meer tips en ideeën vinden. Mij bevalt het erg goed