Let op spar tomatensoep is totaal veranderd, andere ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Let op spar tomatensoep is totaal veranderd, andere ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:39

Ik maak dit topic even voor de allergischen onder ons. De spar tomatensoep is kennelijk veranderd. Alleen is dat niet te zien aan de verpakking en in eerste instantie aan de ingredientendeclaratie kwa uiterlijk.

Alleen ben ik er achter omdat ik vannacht echt flink ziek ben geworden. En na goed naast elkaar houden van de twee identieke blikken die ik gister gekocht heb kom ik er achter dat hij dus compleet anders is kwa samenstelling. Dat valt pas op als je de etiketten goed doorleest. Ook in de allergeen lijst flink beperkt. De mogelijke kruisbesmettingen zijn er ook op verdwenen. En de letters zijn veel kleiner geworden en erg moeilijk leesbaar voor mensen met slechte ogen.

Met opentrekken van het blik zag de soep er al anders uit. Vreemd kunstmatig oranje rood en wat vettig. Na een paar happen de soep weggegooid omdat hij raar smaakte en ook vies voor mij. Maar die paar happen waren genoeg om me echt flink ziek te krijgen.

Wat stoppen ze nu onder andere in de soep knoflook en balsamico azijn. Er zijn nog meer dingen gewijzigd. Twee dingen waarvan ik weet dat ik er op reageer. Waarom stoppen ze in standaard soep deze twee dingen. Geen idee. De spar is inmiddels gebeld, was nog een zoektocht naar een telefoonnummer trouwens,

Maar de hele procedure gaat dagen zo niet weken duren voor ze uitgezocht hebben over het hoe en wat. en tot die tijd blijven de blikken in het schap staan.

Ik begreep wel dat van heel veel producten de huisstijl is gewijzigd en daarbij de receptuur ook. Alleen de verpakkingen zijn dus niet gewijzigd. Heel goed lezen dus de komende tijd bij de spar. Daarmee voorkom je mogelijk flink ziek worden.