Elandvlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Elandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:15

Hoihoi,

Ik ken in Zweden waar wij een huis hebben een jager, en we eten bij hem regelmatig elandvlees. Het is echt ongelofelijk lekker, véél lekkerder dan rund of kip of watdanook.

Hebben jullie het ook eens op, maar bovenal: is het on Nederland te krijgen? In Zweden kan je het ook niet in de supermarkt krijgen, daar moet je echt iemand kennen die ze schiet.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:17

Ik heb het ook wel eens op. Wij gingen vroeger altijd op vakantie naar Zweden.

Geloof niet dat het hier ergens te krijgen is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:17

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 10-12-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Re: Elandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:18

Heerlijk, eland! :9 Ik heb nog een doosje in de vriezer liggen, gewoon in Zweden in de supermarkt gekocht. Ga ik met kerst opeten.

imd

Re: Elandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:38

Hmm, dat komt op het verlanglijstje hier!

In dezelfde strekking: afgelopen zomer in Peru veel alpaca gegeten. Sindsdien al wat aan het googlen geweest maar verkooppunten in nederland nog niet gevonden. Wel veel wolfokkers die het schandalig vinden om het beest op te eten :P Iemand daar adresjes van toevallig?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:44

Ja in de vorm van een heerlijke pepper steak! Maar ik heb ze gegeten in Finland waar iemand ze zelf schoot en dus hele dieren in de vriezer had. Nu ben ik vegetarisch dus zou niet weten waar je het kan halen... Was indd echt heel lekker vlees, net als struisvogel biefstuk dat is ook heel lekker vlees zou alleen niet meer weten waar ik dat gegeten heb...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:53

imd schreef:
Hmm, dat komt op het verlanglijstje hier!

In dezelfde strekking: afgelopen zomer in Peru veel alpaca gegeten. Sindsdien al wat aan het googlen geweest maar verkooppunten in nederland nog niet gevonden. Wel veel wolfokkers die het schandalig vinden om het beest op te eten :P Iemand daar adresjes van toevallig?

op een forum (via google) gaf zij aan dit vlees te verkopen!?

http://www.easywearalpaca.nl/