McDonalds caeser salade over datum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

McDonalds caeser salade over datum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:53

Vorige week dacht ik een heerlijke salade bij de Mac te halen, tot ik thuis kwam en het folie van de salade trok en de datum zag. Ik haalde op 11 november de salade en op de verpakking stond 9 november.
Omdat er ook kip in zit vond ik dit echt heel erg dat dit nog gewoon verkocht werd.
Gelijk gebeld en in kreeg excuses. Het was de laatste salade dus die konden ze mij niet meer geven (had ik ook echt geen behoefte meer aan). Ik zou tegoed bon opgestuurd krijgen (hij zou die avond nog op de post doen). Ik was wel tevreden met deze service maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Dat is dan weer jammer... (Klacht ingediend bij McDonalds zelf nu)
Dus, let altijd goed op de datum! En wat ben ik blij dat ik op de datum had gelet en niet gewoon was gaan eten...

Murthul

Re: McDonalds caeser salade over datum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:13

Ik zou gewoon even nog een keer bellen? Misschien is er iets blijven hangen bij de post of is hij er tussen door geglipt?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:18

Kan inderdaad. Ik denk ook dat het er tussen door is geglipt of dat hij het gewoon vergeten is. Alleen heb ik niet zoveel zin om er achter aan te moeten bellen. :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:24

Ik denk dat er even achteraan bellen minder moeite kost dan een extra klacht indienen bij mcd nederland en hier een topic openen eigenlijk. Van MCD NL hoef je over het algemeen geen compensatie te verwachten in elk geval.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:26

Je word niet zomaar ziek hoor van iets wat 2 dagen over de datum is die datum die daarop staat is een richtlijn zodat winkels het niet meer mogen verkopen maar opeten kan nog makkelijk hoor zolang het goed afgesloten zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:27

Dan hoort het alsnog niet verkocht te worden natuurlijk, _helga_. Dat is gewoon erg slordig. Die regels zijn er niet voor niets.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:28

Ik denk dat je iets van de McDonalds 5 jaar later ook nog wel kunt eten :D :Y)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:28

Het gaat me meer om het feit dat het over datum was dan om de compensatie. De klacht gaat ook om het feit dat ze er scherper op moeten zijn. En niet om een compensatie. Daarvoor heb ik dit topic ook geopend, dat je er scherp op moet blijven.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:29

Eulogy schreef:
Dan hoort het alsnog niet verkocht te worden natuurlijk, _helga_. Dat is gewoon erg slordig. Die regels zijn er niet voor niets.

Klopt maar ze doet net alsof het meteen over datum is als die voorbij is.
Ik denk niet dat je er heel veel aan hebt om hier een topic over te openen of een klacht in te dienen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:30

_helga_ schreef:
Je word niet zomaar ziek hoor van iets wat 2 dagen over de datum is die datum die daarop staat is een richtlijn zodat winkels het niet meer mogen verkopen maar opeten kan nog makkelijk hoor zolang het goed afgesloten zit

Klopt inderdaad, maar met kip waag ik me hier niet aan.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:32

Dat is wel bijzonder ja. Ik werk zelf bij de Mac en bij ons krijgen de sluiters altijd dingen mee naar huis als het bijna over de datum is. Zo kreeg ik laatst 3 Italiaanse salades mee naar huis die 2 dagen later over de datum zouden zijn. Ze mochten dan verkocht worden tot de dag voor de datum op de verpakking. Wat ik hier mee wil zeggen is dat er dus normaal flink op de data gelet wordt.
Ik zou gewoon nog ff bellen of het anders laten zitten. Klachten zijn veel meer werk en een topic openen heeft verder ook geen nut...

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:34

Had laatst een mckroket gehaald, kon natuurlijk niet zien of die over datum was te ja of te nee, maar ik was er goed ziek van, ik had gemaild maar ik moet er ook achteraan blijven bellen, nou Doei veelste veel moeite haha.
Ondanks dat ben ik wel een Mcverslaafde :D
Laatst bijgewerkt door TessJazz op 16-11-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:36

Kim_Asterix schreef:
Dat is wel bijzonder ja. Ik werk zelf bij de Mac en bij ons krijgen de sluiters altijd dingen mee naar huis als het bijna over de datum is. Zo kreeg ik laatst 3 Italiaanse salades mee naar huis die 2 dagen later over de datum zouden zijn. Ze mochten dan verkocht worden tot de dag voor de datum op de verpakking. Wat ik hier mee wil zeggen is dat er dus normaal flink op de data gelet wordt.
Ik zou gewoon nog ff bellen of het anders laten zitten. Klachten zijn veel meer werk en een topic openen heeft verder ook geen nut...

Goed om te weten dat er dus juist goed op gelet wordt.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:40

je ziet het in de supermarkt ook veel, tijdje terug dacht ik een leuk kabouter biertje te halen als klein cadeautje voor schoonvaders bij de AH, wat schaamde ik mij rot dat hij zei: hé dit biertje is al een jaar over datum

(kwestie van slecht spiegelen en opletten)

bonnetje al weggegooid dus gedacht laat maar zitten, natuurlijk een nieuwe gehaald voor schoonpaps maar iewl, je zou het idd maar gwn opdrinken, zal al wel helemaal geschift zijn.

Let tegenwoordig altijd op de datum als ik iets koop

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:42

Toen ik er nog werkte was het volgens mij zo dat er stickers op zaten met de datum dat ze gemaakt waren oid. De kip werd altijd pas gegrild op het moment dat de bestelling door kwam of hij kwam van de bop vandaan waar hij gewoon uit de frituur kwam.

Maar goed, dat is al weer een paar jaar terug en weet er ook t fijne niet meer precies vanaf..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:47

Tot een jaar geleden ging dat nog zo. Er zijn nu wel nieuwe salades, dus of het nog zo is, weet ik ook niet.

Bij onze mac werd er ook altijd super goed op gelet dat de data van de salades klopten. Drankjes waren dan prioriteit 2, maar ook dat heb ik nooit mis zien gaan.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:47

Blacky94 schreef:
Toen ik er nog werkte was het volgens mij zo dat er stickers op zaten met de datum dat ze gemaakt waren oid. De kip werd altijd pas gegrild op het moment dat de bestelling door kwam of hij kwam van de bop vandaan waar hij gewoon uit de frituur kwam.

Maar goed, dat is al weer een paar jaar terug en weet er ook t fijne niet meer precies vanaf..

De salades zijn afgelopen jaar 'vernieuwd'. Ze worden niet meer zo gemaakt zoals jij beschrijft, maar we krijgen ze kant en klaar binnen.

Inderdaad niet netjes dat het over de datum was. Bij de mc waar ik werk controleren de sluiters en ochtendgroep sowieso. Hopelijk gaat de mc waar jij geweest bent daar wat beter op letten :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:55

Ik werk zelf ook bij de Mac, en er wordt ook bij ons 2x per dag naar de data gekeken. De salades komen idd kant en klaar binnen, slordig dat er iets is fout gegaan. Maar fouten maken is menselijk toch, en dit soort dingen gebeuren ook wel eens in supermarkten..
Als je een klacht hebt ingediend, komt dit als het goed is ook bij het desbetreffende restaurant terecht, als je jouw contact gegevens erbij hebt gezet zullen ze waarschijnlijk alsnog contact met je opnemen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:05

Salades kant en klaar binnen? En wat is er dan gebeurd met de lauwwarme kip van de Caesar salade? -O-

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:26

Alwiene schreef:
Salades kant en klaar binnen? En wat is er dan gebeurd met de lauwwarme kip van de Caesar salade? -O-

Die was lekker he? Ik denk dat ik nu ook geen Caesar salad meer hoef..

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:30

Sence schreef:
Kan inderdaad. Ik denk ook dat het er tussen door is geglipt of dat hij het gewoon vergeten is. Alleen heb ik niet zoveel zin om er achter aan te moeten bellen. :o

Geen zin om er achter aan te bellen, maar wel
een topic.. 8)7

Wat wil je dan :) ?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:30

Hier in de supermarkt plakken ze heel strategisch een 50% korting sticker over de datum heen.
Volgens mij mag dat helemaal niet.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 20:51

Shona_ schreef:
Sence schreef:

Geen zin om er achter aan te bellen, maar wel
een topic.. 8)7

Wat wil je dan :) ?!

Laten weten dat je scherp moet blijven op de datums. Dat ik nog niets van hun heb ontvangen staat er los van. Achteraf gezien had ik dit niet hoeven melden, zorgt toch voor onnodige reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:17

Cayenne schreef:
Hier in de supermarkt plakken ze heel strategisch een 50% korting sticker over de datum heen.

Dat mag idd niet.
Wij plakken ook stickers maar absoluut niet over de datum heen, is ook niet handig want dan kan de volgende niet zien wanneer het er uit moet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:21

Cayenne schreef:

Toevallig de plus ? Gebeurd hier ook.