Weinig calorieen en toch kom ik aan ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Weinig calorieen en toch kom ik aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:31

Hallo allemaal,

Ben nu al een aantal maandjes een paar kilo aangekomen (5kg) en het is goed te zien :(

Heb verschillende dingen geprobeerd, elke avond 25km fietsen maar gebeurde niks, daarna de koolhydraten laten staan, werkte ook niet ...

Toch maar bij de dokter geweest en die zei dus 2000 calorieën max per dag voor een vrouw.

Ik ben dus 24 jaar oud, 1m75 en weeg nu 70kg. Op zich nog niet te zwaar maar het is te zien en daar heb ik nu toch wel een hekel aan !

De dokter heeft mij een opdracht gegeven, ik moet mijn calorieën tellen en na twee weken terug komen. Nou is er al een week voorbij en zat elke keer onder de 2000 calorieën (hoogste was 1907 en laagste 1353). Door de weeks zit ik de hele dag achter mijn computer op het werk en heb dus absoluut geen beweging verder, in de weekenden ben ik veel in beweging, ga met de hond lopen, of ben de hele dag bij mijn paarden (dan krijg ik ook toevallig minder calorieën binnen)

Nou ga ik dus eind deze week weer terug naar de dokter met de resultaten maar ben toch benieuwd wat jullie hier nu van vinden ?

Als er nog info ontbreekt vraag maar raak :D

lianne304

Re: Weinig calorieen en toch kom ik aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:33

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:35

Waarom ben je aangekomen? Echt duidelijk en alleen door een slecht eetpatroon? Of kan het met andere zaken te maken hebben die eerst onderzocht moeten worden?

Als ik jou was zou ik eerst wat aan je beweging doen. Als je een gezond eetpatroon aanhoud en zorgt dat je iedere dag minstens een half uur intensief beweegt zou er ook wat moeten gebeuren.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:38

Hoe nauwkeurig heb je ze geteld? Avondeten is lastig in te schatten zonder dingen te wegen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:38

Ennn over hoe zo'n lange periode hou je nu je calorieën bij? Hoeveel beweeg je?

Afvallen is in principe heel simpel: Meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. 2000kcal is leuk, maar dan moet je wél bewegen en niet de hele dag op de kont blijven zitten natuurlijk. Dan heb je namelijk aan 1300/1400 meer dan genoeg. En 5kg heb je er niet in 1 week af, het schijt dat 0,5kg een tekort is van 900kcal. Plus dat 0.5/1kg per week afvallen gezond is. Meer dan dat echt niet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:42

Heb je misschien last van stress? Dit kan ervoor zorgen dat je toch aankomt, ook al eet je niet teveel.
Slaap je genoeg en drink je genoeg (min 1,5l)? Dat zijn allemaal factoren die van invloed kunnen zijn op aankomen.

Dan nog de vraag, hoe bereken je, je caloriën? Weeg je alles af of maak je een inschatting? Bij het laatste kan het nog eens flink afwijken van de realiteit.

Daarnaast is 2000 kcal een inschatting, als je de hele dag op kantoor zit ben je in feite heel passief en zou 2000 kcal zomaar eens te veel zijn.

Je geeft aan dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, hoe lang heb je dat dan vol gehouden?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:45

Ik tel al maanden mijn calorieën via de ap Myfitnesspal, super fijne ap, je kunt ook producten scannen, en je krijgt een mooi inzicht in je eet patroon. Ik ben 1.73, weeg 64 kilo en mijn streefgewicht is 60 kilo (gewoon voor de mooi) ik mag 1480 calorieën per dag.
Voor mij is dit eenvoudig te behalen omdat ik toch iemand ben die veel met eten en gezonde voeding bezig is. In het begin had ik een weegschaal op het aanrecht staan en woog ik alles af, nu weet ik wel ongeveer hoeveel gram het is omdat ik alles al zoveel gewogen heb. Daarbij vul ik GEEN activiteit in, want dan houd je weer calorieën over, en dan denk ik 'hey ik kan nog chips eten want ik heb over' maar dat is dus niet de bedoeling, ik heb ook een stappenteller en moet aan de 10.000 stappen er dag komen, en daarbij sport en paardrij ik nog maar zelfs dan gaat het langzaam met de kilo's, het gaat ook om het veranderen van je leefpatroon, dan pas kun je mooi op gewicht blijven. In het weekend mag ik van mezelf over de calorieën heen komen, maar doordeweeks houd ik me er strikt aan.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 19-10-15 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:45

Als je de calorieën gaat tellen, is het wel handig om te weten hoeveel calorieën je ongeveer nodig hebt op een dag. Leuk dat het gemiddelde van een vrouw op 2000 ligt, maar waarschijnlijk heeft jouw lichaam aan minder al voldoende vanwege je lichaamsbeweging.
Dus ik zou eerst eens gaan berekenen hoeveel je daadwerkelijk nodig hebt (zijn wel van die tools op internet te vinden) en daar dan onder gaan zitten.
Daarnaast zijn niet alleen de calorieën van belang maar bijvoorbeeld ook de vetten, eiwitten, koolhydraten. Gebruik je momenteel een hulpmiddel voor het bijhouden van je eetdagboek? My Fitness Pal is bijvoorbeeld een handige app. Die app laat je ook zien hoeveel je van de overige voedingsstoffen binnen krijgt.

En toch proberen dagelijks meer beweging mee te pakken. Fietsen naar je werk, traplopen op kantoor, dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:46