Hoe maak je ze lekker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe maak je ze lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:04

Hallo!

Ik heb gisteren net weer een nieuwe blender gekocht! Helemaal happy! Alleen nu vraag ik mij af wat nu lekkere smooties zijn? Zoals bij de bakker Bart heb je een super lekkere bananen smootie. Maar als ik die maak smaakt het niet zo lekker, waarschijnlijk omdat er bij de bakker Bart veel suiker in zit. Hoe kan ik zorgen dat mijn smooties wel zo lekker worden, maar ook gezond blijven? Ik zelf dacht iets van honing er bij te doen? Hoevaak maken jullie smooties? Neem je ze ook mee? Of alleen voor het ontbijt?

Groetjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:07

http://www.smoothie.nl

Daar staan heel veel lekkere recepten.
Ik doe er vaak honing bij om het wat zoeter te maken :j

Ik maak ze thuis, denk een 4x per week

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:09

Ik maak ze vaak van een combinatie groente en fruit. Ik doe er vaak een beetje kaneel en/ of een scheutje kokosmelk bij voor de smaak.

[edit] meenemen doe ik niet, meestal alleen voor het ontbijt. Heb ook wel een meer gemaakt en dat in een kan bewaard in de koelkast maar dan vond ik het niet lekker meer.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:20

Ik maak regelmatig smoothies, en mijn moeder ook.
Ik vind banaan, met melk en yoghurt en een lepel honing heel erg lekker. :)
M'n moeder gebruikt vaak gember, maar daar moet je echt van houden.
Als je het zoeter wilt kun je ook opzoek gaan naar zoete vruchten, dan hoef je al minder suiker/honing toe te voegen. Ik heb gemerkt dat het echt een kwestie van proberen is, vaak merk je na een tijdje wel wat lekker is. Ik neem ze niet mee, maar vaak als tussendoortje/ontbijt idd. :)

Anoniem

Re: Hoe maak je ze lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:25

Als je zorgt dat je fruit echt heel goed rijp is, tegen het overrijpe aan, wordt de smaak van je smoothies veel zoeter. Bananen bv mogen echt heel gestippeld of net bruin zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:35

Gewoon wennen aan de minder zoete smaak :D Tijd geleden eens een milkshake van mcdonalds geproefd, maar bah wat is dat zoet als je dat niet meer gewend bent! Je zin in zoetigheid neemt heel snel af als je het een tijdje laat staan :)
En inderdaad, als je bananen gebruikt die goed rijp zijn dan smaakt het echt zoet genoeg. Dan kun je er haast alles bij doen en het blijft gewoon lekker smaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:29

Maar hier in huis vast bananen vaak heel erg tegen. Herkennen jullie dat?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:37

Er zijn echt enorm veel (!) topics over smoothies. Gebruik de zoekfunctie eens voor lekkere tips.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:48

In die van de Bakker Bart zit niet zo extreem veel suiker, het enige wat hun in de smoothies doen zijn aardbeien, banaan volgens mij en magere yoghurt :) Makkelijk zelf te maken dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:28

Ayla schreef:
In die van de Bakker Bart zit niet zo extreem veel suiker, het enige wat hun in de smoothies doen zijn aardbeien, banaan volgens mij en magere yoghurt :) Makkelijk zelf te maken dus.

Maar toch smaken ze altijd heel erg anders, veel lekkerder. Thuis is het veel bitter/niet zoet. Maar om er nu een lading suiker door te doen is ook weer zonde natuurlijk haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:02

Wat heb je precies in je smoothie gedaan? En hoe rijp waren de banenen die je gebruikt hebt?

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:11

wat hier geregeld in de blender gaat is: Griekse yoghurt, een banaan, geperst sinaasappelsap en een klein tikkie honing. Dat is echt mijn favoriet!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:05

AmoorM schreef:
Ayla schreef:

Maar toch smaken ze altijd heel erg anders, veel lekkerder. Thuis is het veel bitter/niet zoet. Maar om er nu een lading suiker door te doen is ook weer zonde natuurlijk haha.
Denk dat dat komt door de verhoudingen, anders gewoon een keertje goed opletten als je er een koopt bij de BB en desnoods vragen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:08

Beetje honing erbij :) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:11

Ik heb vandaag weer een bananen smootie gemaakt, met wat rijpere bananen. Met yoghurt en wat melk. Het was super lekker!!