Gember leren eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Gember leren eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:31

Ja ik ben nu bezig om mezelf te leren dat gember lekker is :')

Vooral om dat gember gewoon heel erg gezond is! misschien lukt het daarom niet zo goed :+

ik heb een gember limonade syroop van goede kwaliteit dus geen rare toevoegingen en met de echte gember smaak.

nou heb ik alleen een stom 'dingetje'
op een of andere manier vind ik het. naar afwasmiddel smaken := dus het leren waarderen wilt niet echt lukken.

iemand tips?

dems75

Re: Gember leren eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:32

ooooh ik vond gember ook niet lekker, tot ik het ging gebruiken in gerechten met limoen, koriander en kokosmelk! Bijv. pasta met thais prutje. Doe ik gember, koriander, knoflook aanbakken eventjes. Dan beetje kippenbouillon erbij. Vervolgens kip erin en dan afmaken met limoen en kokosmelk. Hmmmmmmmmmmm

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:34

Stukje kaas met gember mmmmm

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:45

dems75 schreef:
ooooh ik vond gember ook niet lekker, tot ik het ging gebruiken in gerechten met limoen, koriander en kokosmelk! Bijv. pasta met thais prutje. Doe ik gember, koriander, knoflook aanbakken eventjes. Dan beetje kippenbouillon erbij. Vervolgens kip erin en dan afmaken met limoen en kokosmelk. Hmmmmmmmmmmm

kan het ook zonder koriander of is dat echt een hoofd ingredient?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:48

dems75 schreef:

:j :j :j :j

:~

Zo lekker!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:49

Ieder half jaar verschillen je smaakpupillem toch weer (?). Miss lust je het over een jaar wel. Ik luste vroeger ook nooit bloemkool. Sinds gister wel weer! :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:52

De kunst met gember is de hoeveelheid. Als de vlammen uit je mond slaan heb je gewoon teveel gebruikt. Gember moet een frisse smaak aan je eten geven. ;)

Gember gaat goed samen met: zalm, tonijn, wortel, spinazie, sinaasappel, witlof, kip en rundvlees.
Natuurlijk ook met zat andere zaken. Maar om het makkelijk te houden kun je hier eens wat combinaties uit pakken en leren de hoeveelheid gember goed te doseren.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:55

ja het doseren was me snel duidelijk geworden :')
het is juist dat frisse waar door ik het afwasmiddelig vind.
Niet echt ondragelijk vies maar lekker is anders

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:55

het kan vast wel zonder koriander ;) maar de verse koriander eventjes fijnsnijden en even fruiten (ja echt) is echt wel te pruimen ;)
Oh en sereh (oftewel limoengras) vind ik ook niet te versmaden!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:57

Ik vind gember zo vies! Omdat het inderdaad gezond is heb ik meerdere pogingen gedaan om het te leren eten. Maar dat is niet gelukt. Nu doe ik het wel door eten en sapjes voor mijn vriend maar hou mijn eten ver bij de gember vandaan..... dit is dus een post waar je niks aan hebt :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:03

Sleeper schreef:
Ik vind gember zo vies! Omdat het inderdaad gezond is heb ik meerdere pogingen gedaan om het te leren eten. Maar dat is niet gelukt. Nu doe ik het wel door eten en sapjes voor mijn vriend maar hou mijn eten ver bij de gember vandaan..... dit is dus een post waar je niks aan hebt :')

dat geeft hoop _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:08

Wat ik lekker vind is een pot thee zetten en er gember aan toevoegen. De thee wordt net wat pittiger, heerlijk!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:13

Een keer kip in de hoed maken? Lekker gerecht, met gember!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:27

Het schijnt dat sommige mensen een gen hebben waardoor ze korianderblad naar zeep vinden smaken. Ik hoor ook daarbij. Het zaad vind ik daarentegen heerlijk.

Gember is erg lekker in Chinese gerechten en als je het moet leren eten zou ik voor zoetzure gerechten kiezen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:28

Waarom wil je dat?

Ik vind het gewoon echt goor, ga daar echt niet aan zitten wennen :+
Is het in het eten verwerkt zodat het niet naar gember proeft dan heb ik er geen moeite mee.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:33

pannenkoek met kaas en gember :D ook lekker. de ingelegde gember die je bij sushi eet smaakt ook weer anders, kan je ook proberen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:34

Goof schreef:
Wat ik lekker vind is een pot thee zetten en er gember aan toevoegen. De thee wordt net wat pittiger, heerlijk!

of gewoon de gemberthee die je zo kan kopen, ook heerlijk :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:35

Ik mis de kots smiley :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:42

Goof schreef:

Precies, hier ook! Maakt de thee echt lekker spicy, vooral als het een wat flauwere smaak thee is. Aanrader!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:47

Jade schreef:
pannenkoek met kaas en gember :D ook lekker. de ingelegde gember die je bij sushi eet smaakt ook weer anders, kan je ook proberen.

die is toch om je bord schoon te vegen en niet om te eten?
zo heb ik het iig geleerd

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:51

Jilletje schreef:
die is toch om je bord schoon te vegen en niet om te eten?
zo heb ik het iig geleerd

:D nee hoor, eet je tussen verschillende hapjes door om de smaak van het voorgaande hapje te neutraliseren

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:53

ik ga dit topic volgen, leuk, gember is echt heel gezond, het schijnt ook de vetverbranding te bevorderen , maar ik het vind het toch vies....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:55

Oh, ik krijg zin aan gemberthee... en ik heb niks in huis :(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:57

Gekonfijte gember :9 :9

Afbeelding

Lekker in gebak of icm chocolade :D
Gewone gember in gerechten, ook erg lekker... maar dit is wat zoeter, dus misschien makkelijker om mee te beginnen? Alhoewel zo'n los blokje wel echt een gembersmaak heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:09

Hevonen schreef:
Het schijnt dat sommige mensen een gen hebben waardoor ze korianderblad naar zeep vinden smaken. Ik hoor ook daarbij. Het zaad vind ik daarentegen heerlijk.

Gember is erg lekker in Chinese gerechten en als je het moet leren eten zou ik voor zoetzure gerechten kiezen

Ik hoor ook bij de anti-koriander groep. Zal het ook nooit kunnen leren eten, gewoon omdat gen-technisch niet goed zit.

Gember vindt ik ook naar zeep smaken. Ik WIL het nog niet leren eten, gatsie.

Al kook ik nu wel vaker met gember, verwerkt in eten gaat het wel, en kan ik het zelfs waarderen. Maar gewoon een stuk gember eten: never ever.