Smoothie Time voor beginners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Smoothie Time voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:19

Hola!
Ik heb gezocht naar een specifiek topic over Smoothies maar deze niet kunnen vinden (tot mijn verbazing dus hoop dat ik het niet mis heb..).

Ik ben niet zo'n broodeter, en heb steeds periodes dat ik een ander ontbijt neem.
Zo heb ik periodes dat ik brood eet, dan weer een periode van creakers, beschuit, ontbijtkoek, havermoutpap etc, maar dat komt dan weer mijn strot uit en dan begin ik aan iets anders of ontbijt gewoon niet..

Daarnaast, ben ik begonnen met Bootcamp, en wil gewoon gezonder leven. Niet zo zeer afvallen (ben 175 en 56 kg) maar meer aan mijn conditie en spieren doen. En ja, dat zwangerschapsbuikje mag ook weg :o

Wij hadden standaard elke avond bij de koffie gebak, en aten dan 's avonds bijv een zak chips leeg, of snoep e.d en hier zijn we inmiddels ook vanaf gestapt.

Kortom; oplossing voor ontbijt/tussendoortje - gezonder leven - en aan mijn fruit / vitamines e.d komen is mijn rede om het toch eens te gaan proberen!

Ik was vanochtend op marktplaats aan het zoeken naar een blender, maar waren ver weg of vrij prijzig.
Aangezien ik nog in de probeerfase zit heb ik er maar een aangeschaft bij de action en mocht het goed bevallen kan ik altijd nog een beter aanschaffen.
Wat mij een beetje tegen hield is dat ik denk niet zo veel te lusten, niet van pitjes houd (en dus geen drinkontbijt en zo lust wat ik geprobeerd heb) en je toch vaak kleine beetjes nodig hebt van dingetjes die ik normaal niet gebruik en het dan zonde vind om aan te schaffen :Y)

Nou, toch de stap gewaagd en wat recepten opgezocht voor ik boodschappen ging doen.

Ik heb nu deze 2 om te maken:
Voor het ontbijt morgen http://allrecipes.nl/recept/668/ontbijt ... opRecipe_4

Tussendoor: http://allrecipes.nl/recept/7439/mango- ... px?o_is=LV

En toen ik bij de diepvries was voor fruit heb ik ook een pakje 'smoothie fruit' meegenomen. Hierin zat aardbei - banaan - blauwebessen en heb deze net gelijk geprobeerd toen ik thuis was. (met yoghurt en beetje fruitsap) Heerlijk! En mijn zoontje van 2 jaar vond het ook lekker :)

Nu ben ik toch wel benieuwd naar lekkere, redelijk makkelijke, gezonde (fruit) smoothies!
Ervaring en tips van jullie vind ik denk ik toch fijner dat talloze sites waar ik me zo onbekend voel :+

Brand los zou ik zeggen *\o/*

Amira_

Re: Smoothie Time voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:28

Wij hebben sinds vorige week een blender en sindsdien ontbijt ik ook elke ochtend met een smoothie. Mijn favoriet is de groene smoothie. Heel simpel, een pakketje van de Deen is het en alles is al gesneden. Het enige wat ik er nog bij doe is yoghurt en banaan. Verder zit daar courgette, ananas, appel en spinazie in. Ohja, ik doe er 's ochtends ook nog havermout bij, vult net iets meer.

Verder doe ik het niet echt van een recept, maar doe ik er gewoon in wat ik lekker vind. Banaan is wel iets wat ik er standaard in doe. Geeft net een wat lekkerdere smaak en structuur vind ik.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:35

-150 gr ananas
-1 banaan
-sap van 1 limoen
-7 eetlepels kwark/yoghurt
-1 dl kokosmelk

-banaan:2
-aardbeien:6
-havermout: 4 eetlepels
-yoghurt: 7 eetlepels

-kokoswater:2 glazen
-yoghurt: 3 eetlepels
-banaan:1
-mango:1
-havermout:4 eetlepels

1 blik volvette kokosmelk van 400 ml
50 gr kokosrasp
2 eetl. amandelpasta
1 theel. kaneelpoeder
1 theel. vanille-extract
3 eetl. honing
Keltisch zeezout
100 g verse aardbeien in partjes
100 g blauwe bessen
40 g blanke hazelnoten, grof gehakt
Bereiding:
doe de kokosmelk, kokosrasp, amandelpasta, kaneelpoeder, vanille-extract, honing en een snufje zout in een blender en mix tot een egale massa.,verdeel over 2 kommen en bestrooi met de aardbeien, blauwe bessen en hazelnoten.

Sunrise shake
Ingrediënten voor 2 glazen:
350 ml amandelmelk
1 mango in stukjes gesneden
1 banaan in stukjes gesneden
sap van1 sinaasappel
2 eetlepels havermout
eventueel kokosrasp om over de smoothie te strooien
Doe alle ingrediënten in een blender en mixed tot een gladde shake

Groene power smoothie

Ingrediënten voor 1 glas:
1 appel, geschild en in partjes gesneden
1 peer, geschild en in partjes gesneden
2 handjes gewassen verse spinazie
5 cm (lang) geraspte gemberwortel
2 eetl. citroensap
100 ml water of amandelmelk
Doe alle ingrediënten in een blender en mixed tot een smoothie.

Aardbeien smurfensmoothie
Voor 2 grote bekers
2 bananen
4 dl kokosbloem
150g blauwe bessen
150g aardbeien
50 gr gedroogde cranberries
1 theel kaneelpoeder
Doe alle ingrediënten in een blender en mixed tot een smoothie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 01:12

Ik maak vaak deze (ong 0,5l):

1 banaan
2-3 stuks fruit naar keuze (bijv sinaasappel, peer en kiwi)
scheut yoghurt
evt scheutje vruchtensap

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:37

Ik neem meestal tussen de middag een smootie en om hem vullend te maken mik ik er een flinke hand havermout bij :Y)
Ik ben zelf een beetje lui, dus ik koop vers sap zodat ik niet ook nog sinaasappels moet uitpersen :P
Ik kies meestal voor verse aardbeien of blauwe bessen, er zit eigenlijk altijd banaan in en verder net wat ik aan fruit in huis heb. Gebruik eigenlijk zelden groenten.
Wat ik ook lekker vind is een klein stukje gember in je smootie :) En laatst had ik nog wat mascarpone over en dat er in gemikt, was toch wel heel erg jummie :9 Maar weer niet zo gezond :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:48

Gewoon zacht fruit wat je lekker vind bij elkaar mikken en vers sinaasappelsap. Altijd goed.

Mijn favoriet : banaan, peer, kiwi en vers sinaasappelsap.

Bij de supermarkt heb je ook bevroren fruit. Ideaal voor smoothies en shakes. Perzik uit blik met yoghurt vind ik ook lekker.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:50

Ik gooi er meestal 2 kiwis in, 1 banaan (of mango) paar blokjes frozen spinazie, en wat frozen fruit inderdaad, en wat tarwegras poeder. en daarna verse jus erin.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:56

Mijn twee favo:

1/4 komkommer
75 gr mango (Vers of diepvries)
100 gr aardbeien
100 ml water

Of
2-3 handjes spinazie
1/3 banaan
1/4 appel
50 gram mango

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:21

lor1_1984 schreef:
Ik maak vaak deze (ong 0,5l):

1 banaan
2-3 stuks fruit naar keuze (bijv sinaasappel, peer en kiwi)
scheut yoghurt
evt scheutje vruchtensap

Dit maak ik ook vaak, ik ga volgende week experimenteren met groente er in..