hapjes voor een buffetje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

hapjes voor een buffetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 13:29

Zucht.. Lekker stressen weer :')

Morgen vier ik mijn verjaardag, heb inclusief mezelf een stuk of 10 mensen over de vloer.. Wilde gaan barbecuen, maar hoezee, het gaat regenen morgen. Ik heb geen afdak, partytent is geen optie want de tuin is betegeld dus ik kan 'm niet vast zetten.. Ik durf niet tot het állerlaatst te wachten of het misschien tóch droog blijft, dus helaas, geen bbq.

Maar men komt wel rond een uur of 4 en om ze nou echt op een lege maag te laten zitten... :') Gaat me iets te ver :P Dus het wordt iets anders, maar wát. Teveel om echt te gaan koken, wilde iets van een buffetje doen. Maar ik heb precies NUL inspiratie hahahahaha :P Ben echt geen goeie kok, dus ik zoek eigenlijk gerechtjes die niet zo heel lastig of veel werk zijn, wie helpt me uit de brand ;)

Haarbal

Re: hapjes voor een buffetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:34

Rundvleessalade, huzarensalade en aardappelsalade alledrie op een aparte schaal kiepen en mooi opmaken met zilveruitjes, sla, augurkjes, rolletjes ham etc? Een flinke bak met sateetjes+saus en een pan rijst, flink veel stokbrood en kruidenboter, een grote pan soep?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:34

Oeeehh.... kun je een buffet wel warm houden?

Sowiezo natuurlijk gevulde eitjes, daarnaast kun je misschien een pastagerecht maken, gehaktballetjes maken met satesaus of andere saus, stokbrood kruidenboter en misschien een lekkere tapenade, misschien wat koude salades zoals huzaren of kantoffel, misschien een lekkere risotto of couscous.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:36

wraprolletjes met kruidenroomkaas, zalm en sla.
gevulde tomaatjes
pittige gehaktballetjes
mini pizzatjes

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:37

Huzarensalade leuk opmaken, pastasalade (bijv. pasta met zongedroogede tomaat, wat feta, paprika, rucola en pesto met olijfolie als dressing), stokbrood met tapenade, pesto, aioli en kruidenboter. Eventueel nog iets van gerookte zalm of tonijnsalade.
Dan bijv. kleine gehaktballetjes, saté met satésaus, beenhammetje uit de oven met honingmosterdsaus, een pan soep (niet al te zwaar, tomaten-groente ofzo) en ik denk dat je dan al een aardig eind bent.
Eventueel nog een quiche in de oven.

Dit is ook vnl van te voren te bereiden zodat je alleen nog op hoeft te warmen, kun je ook gezellig bij je visite zitten :)!!

En alvst gefeliciteerd!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 14:04

Ohja bij voorkeur inderdaad gerechtjes die ofwel koud zijn ofwel makkelijk op te warmen. Liefst koude gerechten omdat ik niet de mogelijkheid heb om grote hoeveelheden eten warm te houden :P

Dus inderdaad, salades zijn wel echt een goed plan ! En een quicheje! Sateetjes hadden we zelf idd al bedacht, en pastasalade stond ook al wel een beetje op het plan (sowieso, met de BBQ ook)... Hier kan ik alvast wat mee! Dank!