lekkere burrito/taco ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

lekkere burrito/taco ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:32

Hallo allemaal

Ik vind tacos en burritos erg lekker, maar best lastig om een geheel andere smaak te creëren.
Wat ik nu doe:
Kleine taco schuitje, dan bak ik gehakt, paprika, kidneybonen, mais en voeg er een zakje kruiden door. Dan vul ik de schuitje, doe er kaas over en zet het in de oven.

Burritos maak ik soms met gebakken kipfilet of kipkorn uit de oven die ik in stukjes breek, sla, paprika en curry saus.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:38

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:44

Ziet er ook goed uit, maar weer met dezelfde smaken.

Oja ik lust geen vis voor als iemand met een zalmwrap aankomt :o

Suuszels

Re: lekkere burrito/taco ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:56

Oh hier ook wel fan hoor! https://www.jamiemagazine.nl/recepten/k ... omole.html
Dit is mijn favo taco gerecht, eigenlijk voor kinderen maar evt kan je een rode peper toevoegen ofzo. En guacamole :D
Zelfgemaakt wel hoor! Als je dat eenmaal heb gemaakt is zo'n potje echt snot.

Oh en quisedilla's of hoe je dat ook schrijft. Op chickslovefood staat er een enorm lekker recept van. Volgens mij Vega!

En in de zomer lekker met ananas, komkommer, kip

Of fajitas van Jamie oliver! Hmm!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:08

Ik maak vaak met een zakje chicken crisp stukjes kipfilet klaar ik de oven. En dan met guacamole, sla, tomaat en wat je verder nog maar lekker lijkt. Feta erbij is ook erg lekker!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:15

Bij burrito doen wij altijd gehakt bakken bonen sla komkommer mais guagamole of hoe je het ook schrijft en soepgroenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:18

Ik maak meestal een sausje met tacokruiden, courgette en ui, eventueel kan gehakt ook natuurlijk :)
Naast de taco's en de saus staan er dan ook heel veel schaaltjes met groenten en andere dingen, zodat iedereen kan kiezen wat hij/zij lekker vind. Bijvoorbeeld; tomaat, lente-ui, mais, komkommer, sla, ananas, kidneybonen, avocado (al dan niet verwerkt tot guacamole), kaas, zure room, feta, radijsjes, sjalotjes, rucola etc.
We vullen de taco's dan dus pas aan tafel.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:09

Pizza taco ? Niet helemaal taco/burrito, maar wel lekker.
Ik had een pakje gekocht waar je alleen nog water moest toevoegen voor het deeg. (Lekker makkelijk :+) deeg gemixt en uitgerold op een ovenplaat. Ik had een heel klein beetje saus eroverheen gedaan die ook in het pakket zat. Ik kon zo snel niks vinden op internet om zelf een lekker sausje te maken. Gehakt rullen met taco kruiden, goed laten uitlekken en verdelen over het deeg. (500gr gehakt had ik gepakt.) Bakken volgens de instructies op het pak en daarna nog knoflooksaus,sla, chilisaus oid erover. Smaakte goed !

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:37

wij eten het gemiddeld 1 tot 2x per maand, heeeeeerlijk

Wat hier standaard op tafel staat:
Uien, Paprika, Mais, Kidneybonen, Komkommer, Tomaten, Sla, Guacamole saus, Taco saus (pittig en mild), kaas saus, Geraspte kaas, Rijst en uiteraard gehakt gekruid met mexicaanse kruiden :j

Dit per product netjes gesneden in schaaltje
zo kan iedereen zelf vullen hoe ze het willen :))

Vaak heb ik dan ook nog taco chips die je in de oven met kaas erover warm kan maken
dat is weer heerlijk met de sausjes als side dish :')
Hier een foto van een luxere schotel, pas besteld in Amerika, vond zoooo lekker dat we thuis ook aan de slag zijn gegaan ermee :)

Afbeelding