Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Supervixen schreef:Ik denk dat je zo al op de goede weg bent. Kijk even naar de soort muesli die je in de yoghurt gooit. Zit er veel suiker in? Dan kun je een andere nemen.
Brood is echt niet verkeerd hoor. Doe er mager beleg op.
Ik ben 8 kilo afgevallen door suiker/zoetigheid te verminderen en wat meer te bewegen en ik eet gewoon 5 boterhammen op een dag. Wel eigenlijk altijd bruin brood.

KoudbloedKim schreef:Ik heb een aantal weken geleden mijn eetpatroon omgegooid en het is verrassend makkelijk vol te houden!
Dit zijn dingen die ik op een dag eet.
- Volle kwark met aardbei, soms een banaan.
- Appel met kaneel even in de magnetron.
- Kip met lekker veel sla.
- Soep met balletjes.
Als avondeten eten we bataat (zoete aardappel), met groente en vlees.
Aan de bataat moet je even wennen, maar is een stuk gezonder dan gewone aardappels.
KoudbloedKim schreef:Ik heb een aantal weken geleden mijn eetpatroon omgegooid en het is verrassend makkelijk vol te houden!
Dit zijn dingen die ik op een dag eet.
- Volle kwark met aardbei, soms een banaan.
- Appel met kaneel even in de magnetron.
- Kip met lekker veel sla.
- Soep met balletjes.
Als avondeten eten we bataat (zoete aardappel), met groente en vlees.
Aan de bataat moet je even wennen, maar is een stuk gezonder dan gewone aardappels.
dat is echt te weinig, en nauwelijks goede bouwstoffen. Alleen in het avondeten. 
:
het is echt geen probleem om eens een keer friet te eten. Wij eten hooguit 1 keer in de week 'ongezond'; pannenkoeken, patatjes of pizza.
dus als je banaan erin gooit met een handje rauw spinazie proef je de spinazie niet eens.
En dan leg je de helft bijvoorbeeld in de vriezer, zodat je de hele week vers brood hebt.