Vanavond gaan wij nasi en bami eten, dit zijn verpakkingen uit de supermarkt. Nu waren ze na aankoop in de vriezer gedaan en de dag erna uitgehaald. Nu ligt het een week gekoeld in de koelkast.
Vanavond word het klaar gemaakt in de pan. Maar is dit nog wel goed? Volgens de datum op de verpakking nog wel en het ziet er ook niet gek uit.
Ik ben nogal oplettend met houdbaarheids datums enz. Ben altijd erg bang om ziek te worden...
Miesemuisje
Geplaatst: 19-07-15 16:40
als de datum nog goed is, zal het -denk ik - weinig uitmaken of het ingevroren is geweest, heeft al die tijd in de koelkast gelegen...
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 19-07-15 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 19-07-15 16:40
Was het ook echt diepvriesvoedsel? Vaak staat er op de verpakking;"Na openen *** dagen houdbaar". Een week vind ik na ontdooien wel lang trouwens.
Mandy73_unes
Geplaatst: 19-07-15 16:41
Nee kan niet hoor...al eens ingevroren en dan nu nog een week in de koelkast??....neeh wordt gevalletje diarree als je dit nog gaat eten...
Ruby1995
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 16:42
Nee lag in de supermarkt gewoon in de koeling. Er stond op de verpakking dat het op de dag van aankoop kunt invriezen maar niks over ontdooi periode daarna. Heb echt geen zin om ziek te zijn.. Dus dan eet ik het gewoon niet en zullen de anderen t wel merken :p
waarom heb je het zo vroeg ontdooid? een paar uurtjes op voorhand is voldende hoor:p.
Ik zou het klaarmaken en je ruikt wl als het niet meer goed is
Anoniem
Geplaatst: 19-07-15 16:45
Mwah, als het er goed uitziet en het ruikt nog goed... ik denk niet dat je er dan echt ziek van gaat worden hoor.
Depende
Geplaatst: 19-07-15 16:46
Daar wordt je echt niet ziek van hoor, zeker niet als het nog houdbaar is. Die kant en klaar maaltijden zitten zo vol met zout en conserveringsmiddelen dat blijft wel goed.
Ruby1995
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 16:46
Heb ik niet gedaan m'n vader, die had het blijkbaar per ongeluk in de vriezer gedaan en daarna er weer uitgehaald maar niet bij nagedacht dat het ook in de vriezer had kunnen blijven.
Er zit ook ham en ei in... Weet niet of dat iets uitmaakt?
Is het verpakt onder beschermende atmosfeer (staat er op) en/of is het nog niet open geweest? Als je op allebij of alleen nog niet open geweest, "ja" kunt antwoorden denk ik dat je het nog wel kan eten. Als het al open is geweest zou ik even goed kijken en voorzichtig ruiken, als het er nog goed uit ziet en ruikt kun je het waarschijnlijk nog wel eten.
Je hoeft mij niet te vertellen dat er veel eten weggegooid word, werk bij een supermarkt en zie zelf hoeveel er weggedaan word.
Ik hoef het in iedergeval niet. Ik heb een overgeef fobie en ben gewoon super erg oplettend met dit soort dingen, ik wil het risico niet lopen.
Gydja
Geplaatst: 19-07-15 17:00
Als de verpakking bol staat zou ik het niet doen. Maar als de houdbaarheid nog niet verstreken is, het er nog goed uit ziet, niet vreemd ruikt en niet vreemd smaakt lijkt me dat je het nog gewoon kan eten
Sonja_vR
Geplaatst: 19-07-15 20:35
zolang de verpakking niet geopend is geweest , het voor de rest gewoon goed gekoeld is bewaard en de datum ook nog goed is , de verpakking verder ook geen vreemdigheden vertoond en ga zo maar door , is er niks aan de hand hoor, niet gelijk zo panieken en miepen ... als het nu geopend was geweest, eens opgewarmd tussendoor of wat dan ook, ja, dan zou ik ook mijn twijfels hebben maar gekoeld tot bevroren bewaard en verder niets mee gebeurt en netjes binnen de tenminste houdbaar tot datum, niks aan de hand
(en ja, ik ben bekend met emetofobie, heb er zelf nogal last van , maar je kunt natuurlijk ook overal beren en spoken gaan zien )
Ongeopend en voldoende gekoeld (dus niet warmer dan een normale nette koelkast, kouder mag wel (dus vriezen wat jij hebt gedaan) nog prima te eten qua bederfelijkheid geen probleem.
(mits dus de houdbaarheids datum niet overschreven is)