Hoe lang marineren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Hoe lang marineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:23

Hee allemaal,
Ik ga vandaag proberen om tofu te maken, omdat ik eind vorig jaar heerlijke tofu heb gegeten in Singapore. Ik zou het zo graag zelf eens proberen om tofu lekker te bereiden!

Ik had een paar recepten van marinades gevonden op het internet, maar vond dat het ongeveer 2 uur moest marineren. Op een andere site vond ik dat het wel korter kon marineren.

Hoe lang vinden jullie het perfect, en is het heel erg als je in plaats van 2 uur bijvoorbeeld 4 uur marineert of zelfs een hele nacht?

Als jullie nog fijne recepten voor tofu-marinades hebben, die zijn altijd welkom :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:29

Ik heb inmiddels al op heel veel manieren tofu klaargemaakt, en ik vind het het lekkerst worden als je het helemaal niet marineert, maar pas na het bakken op smaak brengt. Wel voor het bakken het water uit je tofu persen, dan in blokjes snijden en bakken. Pas als de blokjes knapperig zijn voeg ik de smaakmakers toe (denk aan sojasaus, sesamolie, paprikapoeder, chilipoeder, etc). Knapperige tofu krijg je trouwens door het op een laag vuurtje rustig te bakken, alsof je spekjes uitbakt. Ik ben benieuwd of je tofu net zo lekker wordt als in Singapore! :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:31

Many schreef:
Ik heb inmiddels al op heel veel manieren tofu klaargemaakt, en ik vind het het lekkerst worden als je het helemaal niet marineert, maar pas na het bakken op smaak brengt. Wel voor het bakken het water uit je tofu persen, dan in blokjes snijden en bakken. Pas als de blokjes knapperig zijn voeg ik de smaakmakers toe (denk aan sojasaus, sesamolie, paprikapoeder, chilipoeder, etc). Knapperige tofu krijg je trouwens door het op een laag vuurtje rustig te bakken, alsof je spekjes uitbakt. Ik ben benieuwd of je tofu net zo lekker wordt als in Singapore! :D

Dankjewel! En haha, dat zal wel niet. Moet denk ik nog een hele hoop oefenen!
Komt de smaak er dan wel goed in? Iedereen zegt altijd tegen me dat tofu zo vies is en smaakloos etc., dus ik ben een beetje bang geworden, haha.

Batlow

Re: Hoe lang marineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:33

Nee lekker, tofu! Weet niet precies hoe mijn moeder het doet maar zij brengt het geloof ik op smaak met onder andere ketjap medja, jum!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:36

Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder het altijd 's ochtends al in de marinade zette voor het avondeten. Zelf laat ik het maar een uurtje marineren geloof ik (eet het bijna nooit). Ik heb het altijd als zachte blokjes gegeten, niet a la uitgebakken spekjes.

Gewoon lekker mee experimenteren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:24

Ik marineer het ook niet, doe hetzelde als many en altijd lekkere tofu :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 18:40

Dank jullie wel, het is erg lekker geworden! Vandaag nog wel gemarineerd, morgen op de manier van Many proberen. Hoe doe je dat, er gewoon overheen gieten?