Drie weken alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Drie weken alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:14

Hoi bokkers,

Ik ben dus drie weken alleen thuis omdat mijn ouders op vakantie zijn.
Ik heb een budget van €150 voor drie weken om eten van te kopen, maar ik ben een beetje koos inspiratieloos...

Wie heeft er makkelijke, lekkere recepten die niet al te duur zijn?

Anoniem

Re: Drie weken alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:15

Kun je koken? :)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:16

Wraps? Met kruidenkaas, sla, kip/gehakt, en wat je maar wilt!
Je kunt het heel goedkoop houden met wraps:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:17

50 euro per week, dat is best krap als je nog nooit eerder voor jezelf gekookt hebt!

Ik zou vooral veel pasta in huis halen en zelf makkelijke sausjes bedenken. Ik maak bijvoorbeeld graag pasta met spekjes, crème fraiche en heel veel geraspte kaas, wordt een heerlijk sausje. Niet super gezond, maar wel heel erg lekker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:18

50 euro per week is erg ruim hoor! Als je maar niet elke dag uit eten gaat. Als je 1x iets maakt kun je er vaak ook meerdere dagen van eten, dat houdt het weer goedkoper.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:19

Wij maken altijd macaroni met ham kaas en eieren :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:20

http://www.ah.nl/allerhande/
zoek op ingredient dat je lekker vindt of in huis hebt... en daarna kan je "filter resultaten" op budget.

Als je voor je eentje kookt is het goedkoper/handiger om 2 of 4 porties te maken en dan deel in te vriezen. Daarnaast gerechten voor die week kiezen die overeenkomen in groenten zodat je daar ook niet veel van hoeft weg te gooien.

Deze website http://www.lekkerensimpel.com/ heeft ook wel lekkere recepten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:28

je kunt het vrij simpel houden door bijv 3x per week te koken en dan telkens voor 2x.
Niet te ingewikkeld gaan doen wb moeilijke recepten enzo.

Ik zou dingen maken als:
gebakken aardappeltjes met groenten en een schnitzel (of vissticks oid)
macaroni/spaghetti
lasagne
ovenpasta
wereldgerecht van Knorr
wraps
nasi/bami/chicken tonight
een salade naar smaak
aardappel anders met groenten en vlees

Heb je een vriend(in)/familielid oid die graag kookt?
Nodig die dan eens uit om samen te koken, vraag gelijk of diegene je een kooklesje wil geven ofzo. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:28

Wat eet je normaal? Houd dat gewoon een beetje aan. Wel minder koken natuurlijk :') . Kook dingen die je moeder bijv. anders nooit zou maken of eet gewoon eens heel simpel een soep uit pak. Vooral met de hele warme dagen vind ik zoiets het lekkerst. Of maak een slaatje zelf. Er zit even wat werk in, maar is 1000x lekkerder (en ongetwijfeld gezonder) dan een slaatje uit de supermarkt, waar eindeloos veel zout in zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:31

Zelf pizza maken op zijn eenvoudigst.
Kant en klaar Pizzadeeg kopen, pizzasaus zelfmaken of gewoon kopen en dan beleggen met alles wat je lekker vind.
Kost misschien 30 min.

barrymuis

Als je een beetje kunt koken is dat best te doen hoor.
Neem aan dat er ook nog gewoon boodschappen in huis zijn zoals een blik soep, eieren en dat je het geld gewoon kunt gebruiken voor dingen die je vers moet halen.
en probeer voor 2 dagen te koken want als je alleen bent en je wilt iedere dag wat anders dan gaat het veel kosten (spreek uit ervaring) of vries een portie in dat je bijvoorbeeld een week later kunt gebruiken.
Misschien een tip voor de volgende keer laat je moeder wat porties in vriezen zoals macaroni, nasi enz dan heb je die dagen al en doe je 1 dag uit de diepvries en 1 dag zelf wat maken.
Een uitsmijter, tosti met salade, een maaltijd salade maken, 1 dag aardappels koken voor 2 dagen de ander dag opbakken in de pan, (kookbuideltje)rijst met een portie saté, een brooddag enz. enz.

Anoniem

Ik vind 50 euro ook behoorlijk ruim!
Heb 10 jaar lang 35 euro in de week gehad, waar ik ook de rest van moest kopen.

Inderdaad lekkere wraps maken, macaroni is erg makkelijk, pannekoeken :9, als je een beetje met de oven overweg kunt, is een ovenschotel misschien ook een goed idee, of pizza.
Maar aardappels, groente en een stukje vlees is ook niet zo moeilijk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:32

Ik bedoelde overigens ook niet dat het moeilijk is om van 50 euro per week te eten, dat is prima te doen namelijk. Maar als je niet gewend bent om voor jezelf te koken dan is het een stuk lastiger. De eerste maanden dat ik op mezelf woonde gaf ik echt wel wat meer geld uit dan 50 euro per week. Is het geld ook voor ontbijt en lunch? Of echt alleen voor avondeten?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:39

.
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 04-11-25 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:43

Ik ben nu ook net een weekje alleen thuis geweest (met vriend).
Heb voornamelijk aardappels, vlees en groente gekookt en dat terwijl ik nog nooit gekookt had haha.
Zijn genoeg aardappels/krieltjes met kruiden e.d. die ook erg lekker zijn! Ook voor in de oven bijvoorbeeld :)
Voor vanavond hebben we een magnetronmaaltijd (geen tijd) en morgen gooien we de frituur waarschijnlijk aan.

Hou er wel rekening mee inderdaad dat je minder maakt dan je moeder maakt, had in het begin zelf nogal moeite met de porties :')

Had overigens wel een(veel) ruimer budget dan jij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:45

Maak eerst een lijstje wat er nog in huis is, ligt er nog van alles in de koelkast en vriezer dan zoeken op gerechten met deze ingrediënten. Eerste week maak je deze klaar, maak driedubbele porties en dan kun je die de volgende weken opeten. Voordeel, grotere porties is goedkoper, je hoeft maar één week te bedenken wat je gaat eten en je houd geld en tijd over die andere twee weken, veel plezier.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:47

KoudbloedKim schreef:
Kun je koken? :)

Ja, ik kook vaak met mijn zus hele maaltijden, maar omdat ik nu dus alleen zit zoek ik iets gemakkelijks.

Leffroi schreef:
Of maak een slaatje zelf. Er zit even wat werk in, maar is 1000x lekkerder (en ongetwijfeld gezonder) dan een slaatje uit de supermarkt, waar eindeloos veel zout in zit.

Zelf salaatjes maken is een goed idee!

Nico_lette schreef:
Wraps? Met kruidenkaas, sla, kip/gehakt, en wat je maar wilt!
Je kunt het heel goedkoop houden met wraps:)

Wraps, check!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:50

De basis spullen liggen inderdaad in huis, ik heb de week vantevoren verschillende soepen ingevroren dus verhongeren zal ik niet :Y)

Italiaanse dingen als spagetti en pizza worden het niet, aangezien mijn moeder geen superkok is is dat wat wij eigenlijk altijd al eten ik ik zoek wat anders :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:53

als je het eens makkelijk wil doen:
doperwten (of andere groenten) opwarmen of wat salade maken/pakken
kip in braadzak in de oven
aardappeltjes frituren

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:01

Wat ook heerlijk is *even denken* :')

Bladerdeeg vullen met lekkere dingen:

Kip koken
Doperwten uit de vriezer even kort koken
Aardappels koken

Aardappels fijn stampen met flink wat kerrie poeder, klein beetje zout, peper en eventueel verse kruiden (hadden wij op dat moment niet), erwten en de kip (in stukjes getrokken of gesneden) er doorheen prakken en daarmee het bladerdeeg vullen en even de oven in totdat het bruin is. Héerlijk!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:32

Roerbakken of wokken vind ik ideaal als je voor jezelf moet koken! Neem een groentepakket of snijd zelf wat groenten die je lekker vindt in kleine stukjes, eventueel wat kip oid en een klein rood pepertje, alles lekker roerbakken tot de groenten beetgaar zijn. Ondertussen noedels koken of in warm water weken. De groenten op smaak brengen met sojasaus, noedels afgieten, alles door elkaar husselen en klaar!

Ook erg makkelijk en lekker is couscous. Wel altijd in bouillon klaarmaken en niet gewoon in water, dan wordt het al gauw smaakloos. Je zou bijvoorbeeld een simpele maaltijdsalade kunnen maken met blokjes komkommer, tomaat, rode ui, olijven en feta :) Dan hoef je alleen de couscous te weken in de bouillon, de groenten te snijden en alles te mengen, en klaar!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:06

Mie met vis, groenten en een sausje?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:09

Ik volg ook even ik ben straks ook 3 weken alleen thuis wel met me broertje, ik weet nog niet hoe wij eten moeten kopen en wat voor budget we hebben, dus volg even :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:12

Ook lekker en simpel: rijst koken, roerbakgroente roerbakken, eventueel met kip, mengen, curry erdoor en klaar :D

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:06

Of de nieuwe roekbakpasta van de honig.
Snel klaar en gemakkelijk kun je met 15 min aan tafel en genoeg voor 2 dagen.