T verhaal verder: [MWS] Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?
Mijn gewicht is nog wel "gezond" en ik ben niet veel te zwaar, maar toch wil ik eigenlijk heel erg graag die kg snel weer kwijt. Van spieren is ook helemaal niks meer over, helaas.
Op dit moment eet ik eigenlijk dus ook niet zo gezond, pak snel wat makkelijks te eten én soms ga ik eten uit verveling. Heel erg slecht, maar t gebeurd wel... dit zijn dan dingen als sultana's, koekjes, etc. Regelmatig ook wel een appel in stukjes die ik langzaam op eet...
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar dingen om te eten die erg makkelijk zijn (snel te maken), weinig calorieën maar wel "veel", in hoeveelheid dus. Zodat ik er erg lang over doe om op te eten dus. Koekjes zijn zo weg bijvoorbeeld, maar een appel in stukjes gaat wel goed. Af en toe een stukje pakken, dat werkt wel goed. Naar dit soort dingen ben ik dus eigenlijk op zoek.
Verder eet ik 's ochtends een bakje yoghurt, 's middags 2 boterhammen met meestal vleeswaren of kaas en dan avondeten over t algemeen wel redelijk gezond en niet veel.
Ik heb eigenlijk ook géén idee hoeveel kcal ik op een dag nodig zou hebben, in ieder geval minder dan ik nu eet (want ik kom, langzaam, aan).
Nu word ik nog twee keer geopereerd, daarna na zo'n 4 weken hoop ik weer wat meer te kunnen gaan doen en gaan lopen op de loopband. Ook conditie weer wat opbouwen, maar wil heel graag voor die tijd al een kg of 5 kwijt zijn eigenlijk... Uiteindelijk een kg of 10/15 in totaal, terug naar de 55/60 (nu ongeveer iets minder dan 70 en dat vind ik echt te veel
).Wie heeft tips? Zal er heel blij mee zijn!

, maar ik vroeg me af of je de calorische waarde misschien niet overschat?