Mijn oog is dus gevallen op havermout en gezien alle voordelen wil ik dit zeker langdurig gaan uitproberen. Maar zoals gezegd, ik ontbijt om 5 uur op de ochtend en dan wil ik niet nog eens met melk koken etc aan de gang gaan. Dus op zoek naar veel recepten die simpel op de vroege ochtend te bereiden zijn.
O.a. heb ik de volgende dingen gevonden:
200 gram halfvolle, volle yoghurt of 100 gram kwark
40 gram havermout (maar moet ik deze van te voren nog koken?)
geraspte appel
banaan in stukjes
kaneel of honing
200 ml amandelmelk (ben ik niet bekend mee, is dat goed te doen als je gevoelig bent voor suikers?)
40 gram havermout (maar moet ik deze van te voren nog koken?)
geraspte appel
banaan in stukjes
kaneel of honing
En dan nog een stuk of honderd varianten hierop met allerlei soorten fruit, nootjes, zaden etc.
Maar zoals opgemerkt, moet ik met bovenstaande variaties eerst de havermout nog koken? Want dat kan ik niet zo snel terug vinden.
En wat is jullie ervaring met amandelmelk? Ik wil nog wel eens reageren op suikers, gaat dat goed met amandelmelk?
En als we het dan toch over havermout hebben. Ik lunch met een rauwkost salade (net wat in de kast ligt) en afwisselend met allerlei soorten rijst/pasta/mie/eitjes/boontjes/nootjes etc. Kan ik daar ook wat havermout door heen doen en wordt dat teveel icm het ontbijt?
Ik zit al een tijdje te Googlen, maar ik zie door de vele soorten websites en wat men vervolgens af- en aanraad het even niet meer mbt havermout. Vandaar toch even dit topic.

Ik ga zoeken op overnight oats, dat kende ik nog niet. Klinkt veel gemakkelijker inderdaad voor de vroege ochtend.
Daarom probeer ik mijn ontbijt en lunch zo vullend mogelijk te maken. Mijn lunch is al dermate veel dat ik echt tegen de laatste beetjes aan moet eten, maar vervolgens kan ik om 3 uur bijna weer dezelfde hoeveelheid op.
.