Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

janderegelaa schreef:Het lijkt toch wel een entrecote. Wat zou kunnen is dat het vlees er te koud op gegaan is (zo uit de koelkast?) het vlees schrikt dan waardoor het samentrekt en dan krijg je draden. Zo'n groot stuk moet wel een uur of 2 buiten de koelkast liggen voordat je het kunt gebruiken.
De lamskoteletten waren wel geweldig lekker. Joolien schreef:Ik haal t bij de Turkse supermarkt, die hebben een Halal slager. Koste 12 euro de kiloDe lamskoteletten waren wel geweldig lekker.
eilleen333 schreef:Joolien schreef:Ik haal t bij de Turkse supermarkt, die hebben een Halal slager. Koste 12 euro de kiloDe lamskoteletten waren wel geweldig lekker.
Wij hebben idd ook wel entrecote liggen voor die prijs, naar die is inderdaad niet vergelijkbaar met de kwalitatief betere stukken vlees. Het heet wel entrecote, maar is qua malsheid niet echt een entrecote. Maar op het oog ziet het er ongebakken hetzelfde uit, maar als je het gaat bakken en eten... Nah;)
Dan moet je echt een duurder stukje hebben, en dan is het smullen geblazen!
Tip: vraag je slager eens naar (USA) Bavette. Als je dat een keer gehad hebt van de bbq wil je niet anders meer!
Die Bavette kan je overigens ook krijgen bij de Sligro.
Maar we hadden de week ervoor een stukje van 700 gram geprobeerd met z'n tweeën en dat kostte €7,- euro. Slager gaf ons een hele uitleg van wat het was, en omdat het iets minder mooi is, kunnen ze het niet verkopen als biefstuk, maar het is minstens (ik vind het zelfs beter) zo lekker als biefstuk! Je moet hem even kort grillen aan beide kanten, en er dan repen van snijden, en die nog even snel grillen op de bbq. Peper en zout pas na het grillen erop doen