Salade voor bij de BBQ

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Salade voor bij de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:04

Wij eten regelmatig (maaltijd)salades dus doorgaans inspiratie genoeg, alleen nu even niet.
Wat zijn jullie favoriete salades voor bij een BBQ?

Happy_Joy

Re: Salade voor bij de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:06

Pasta salade met tonijn, mandarijn en tomaatjes of pasta salade met kip, pesto en mozzarella.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:19

Aardbeien brie salade :D met ijsbergsla, cashewnootjes en honing mosterd dressing.

Of inderdaad tonijn
Of watermeloen ofzo erbij

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:24

Lekker simpel met selderij, rozijntjes en geraspte kaas. :9
Of witlofsalade met peer, aardappelsalade, preisalade met appel. Wat ook lekker is en echt heel simpel en snel, is ui met tomaat en daar overheen een dressing van (olijf)olie. Uien en tomaten snijden, beetje zout+peper, citroensap en Italiaanse kruiden door een paar eetlepels olie roeren en je bent klaar. :)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:21

Dit is wel echt mn favoriet:

- Salade, verse vijgen of peer, blauwe kaas, parmaham, balsamico siroop (azijn laten inkoken met honing), walnoten

- Gerookte kip, avocado, kleine broccoli roosjes, salami (evt. uitbakken), lente-ui (of rode ui), sla, pijnboompitten of amandelen, dressing maak ik van olijfolie en beetje halvanaise. Ook goed te doen als pasta salade

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:39

Een bonensalade: kidneybonen (of zwarte bonen), kikkererwten, rode (punt)paprika, komkommer, cherrytomaatjes en bosui. Alles klein snijden en op smaak brengen met peper, zout, olijfolie en wat citroensap. Doet het hier altijd goed!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:40

Wat is de salade met selderij rozijntjes en geraspte kaas Jindai? Zit daar nog een dressing doorheen?

Ik maak zelf wel eens een salade van ananas, selderij en cashewnoten. En dan de dressing van ananassap en mayonaise.

Verder vind ik Pastasalade met selleriesalade, perzik uit blik en hamreepjes lekker.

Of witlofsalade met rozijntjes, mandarijntjes uit blik en appel.

Of macaronisalade met blokjes ham en kaas en mais, komkommer, winterpeen en paprika.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:34

Madeliefw, er zit verder niks doorheen, ook geen dressing. :) Het is echt alleen dunne reepjes selderij, gewelde rozijnen en geraspte kaas dus. Voorheen sneed ik altijd kleine blokjes kaas, maar dat is zo'n werk, dan is geraspte een stuk makkelijker en sneller. :P
Die eerste salade van jou klinkt ook wel heel lekker, die ga ik binnenkort een keer proberen. :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:55

Couscoussalade met witte kaas (of geitenkaas), mango, paprika en evt. gerookte kip :9

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:08

simpel tomaten, ui, komkommer en eventueel slasoorten erbij. dressing en klaar. Meer hoeft voor mij niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:27

mozarella-tomaat salade, ook lekker als aperitief, gewoon mozarella en tomaat, goed olijfolie erover en vers gemalen peper en grof zeezout, superlekker!
bij een simpele bbq maak ik meestal ook pastasalade (pasta, tomaat, komkommer, en een vinaigrette naar smaak erbij, meestal bieslook van devos lemmens of een zelfgemaakte honing mosterd vinaigrette)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:28

Eierslade,brie salade, aardappelsalade,fruitsalade,pasta salade

Gewoon wat ideetjes hah

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:34

Jindai schreef:
Madeliefw, er zit verder niks doorheen, ook geen dressing. :) Het is echt alleen dunne reepjes selderij, gewelde rozijnen en geraspte kaas dus. Voorheen sneed ik altijd kleine blokjes kaas, maar dat is zo'n werk, dan is geraspte een stuk makkelijker en sneller.

Als je er nog wat gehakte walnoten door doet heb je een soort Waldorf salade.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:35

witlofsalade, en wij eten ook vaak aardappelsalade

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:43

Pasta met ansjovis, maïskorrels, paprika, fettakaas, komkommer, honing/uidressing op oliebasis en een rood uitje. Man man, daar mag je me voor wakkermaken!