(geen idee of dit hier goed staat) tja wat kan je doen met 20 eieren? aantal word elke dag aangevuld omdat we zelf kippen hebben, zelf eten we thuis heel weinig ei dus wat kan ik er van maken? iemand een receptje? heb al meerdere keren van die schuimpjes gemaakt
pannekoeken , cake of lekker weg geven! doe ik ook altijd. bij bezoekjes aan familie en vrienden nemen we een doosje eieren mee. altijd leuk!
8nnemiek
Geplaatst: 07-05-15 15:47
Bordje in de voortuin met "scharreleieren te koop"
rainbow8
Geplaatst: 07-05-15 15:49
Bordje vooraan in de tuin bij de weg met opschrift: scharreleieren te koop.. Of heel veel bakken.. cake, quiche enz.. Weggeven aan familie, buren of op je werk enz enz enz..
Wafels bakken Of weggeven aan mensen zonder kippen! Wij hebben onze buren zo wel overtuigd om zelf ook kippen te nemen, dat was ook weer niet de bedoeling
Ik deel ze altijd aan mijn familie rond! Die zitten er ook elk jaar met smart op te wachten! En de honden geef ik zo nu en dan een compleet ei. Geweldig om te zien hoe voorzichtig ze er een gaatje in maken, binnenste opslurpen en dan het schil opeten
Quiche maken! Gaan bij mij altijd veel eieren in, er staan er hier nu 2 in de oven en heb 22 eieren gebruikt.
Bladerdeeg als taartbodem, eieren en flink wat geraspte kaas mixen, groente erdoor die je lekker vind, en laten garen op 160 graden in de oven. Ook lekker als koud tussendoortje.
Klijntje
Geplaatst: 07-05-15 16:04
Spekkoek maken, daar moeten al iets van 8 of 10 eieren in Heb ik deze week ook gedaan, in een keer de voorraad gehalveerd Wij geven ook regelmatig een doosje weg aan familie en buren (die laatste ook om ze te vriend te houden ivm mogelijke geluidsoverlast )
Tortilia maken, fritata, eiersalade, en anders verkopen??
JoycexEnya
Geplaatst: 07-05-15 17:26
Wij hebben momenteel ook ei overschot zonder kippen haha. We halen altijd van iemand die ze verkoopt en ik zorg ook vooor kippen van mensen en mag eitjes meenemen wij eten nu vandaag pannekoeken morgen wentelteefjes elke zondag ei ook voor de honden.
En ga denk eens weer eiersalade maken
Jindai
Geplaatst: 07-05-15 17:31
Quiche, fritata, tortilla, spekkoek, pannenkoeken, cake, koekjes, eiersalade.... En iets heel anders, rendang van eieren.