Wat voor fruit eten jullie? Fruitrecepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Wat voor fruit eten jullie? Fruitrecepten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 22:26

Hoi allemaal,

Wat is jullie voorkeur van fruit?
Hoeveel fruit eet je ongeveer op een dag?

Hebben jullie nog leuke recepten met fruit?

Ik eet zelf heel graag fruit, maar wel redelijk standaard. Apppel, banaan of druiven. Verder probeer ik seizoensgebonden fruit te eten.
Soms maak ik een smoothie.

Maar ben op zoek naar meer afwisseling.

Many

Re: Wat voor fruit eten jullie? Fruitrecepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 07:23

Ik eet elke dag twee tot drie stuks fruit. In ieder geval een appel en een banaan, en verder regelmatig een peer of een sinaasappel. In de zomer eet ik ook vaak druiven, aardbeien, ananas, etc.

Wat voor recepten zoek je? Voor ontbijt, tussendoortjes, avondeten?

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 07:44

Probeer eens een mango. Heerlijk :j, advocado is ook erg lekker en dient echt als een uitstekend tussendoortje. Dragon Fruit is ook lekker alleen moeilijk te krijgen bij mij in de buurt

Gedroogd fruit ook goed?
-rozijnen
-dadels
- gedroogde abrikoos
- tutti frutti (gedroogd)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 07:53

Ik probeer minstens twee stuks fruit per dag te eten. Meestal een banaan (grote favoriet). En verder mandarijnen, sinaasappel, appel, peer, kaki, kiwi, perzik of nectarine, pruim en aardbeien! En soms bij de lunch nog een handje cherrytomaatjes of komkommer.

Qua recepten: alles kan in de magere yoghurt :+ verder appel met een beetje kaneel is ook erg lekker. Of op zondagochtend appeltjes bakken in de pan! Ook lekker. En dan kun je er tijdens het bakken suiker over doen. Of na het bakken een beetje zeezout en Italiaanse kruiden, is ook erg lekker.
En een banaan prakken met een vork en mengen met een beetje sinaasappelsap (versgeperst?!) En dat kun je mengen met koekkruimels of havermout of weer met magere yoghurt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:12

Klinkt lekker renskep!

Hier eet ik ook dagelijks appel en komkommer. Daarnaast sinaasappel, soms banaan, merk dat het helaas mijn ontlasting erg dik maakt. Maar een banaan werkt ook goed vullend.

Zojuist een bakje kwark met frambozen gehad.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:15

Ik kan je aanbevelen om alleen smoothies te maken in de zomer. Je lichaam krijgt anders een vrij koude en zware hoeveelheid binnen die het zelf erg sterk op moet warmen naar je innerlijke temperatuur. Dat kost erg veel energie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:17

als je al moeilijk naar de wc kunt is banaan inderdaad niet zo verstandig, dan moet je pruimen eten :)

Wat ik vaak doe is bij de groenteboer een lekkere fruitsalade kopen, lekker vanalles wat, bij voorkeur zonder een dressing natuurlijk :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:26

Fruit? Ik eet het vrijwel allemaal.
Wij hebben hier in huis een fruitschaal en de regel voor de kinderen is: een snoepje moet je vragen, fruit mag je zo pakken.
En doordat ze een of twee keer op een dag maar een snoepje krijgen grijpen ze sneller naar het fruit.
En omdat het snoep in de kast ligt en ze er naar moeten vragen vergeten ze het ook nog heel vaak. Vaak pas als er vriendjes zijn die naar een snoepje vragen denk ze, ojaaaa dat hebben we ook nog.

Op de schaal nu liggen appels, mango's en bananen. Straks nog even kiwi's, druiven en peren halen.

Zacht fruit ligt wel in de koeling. (bramen, bosbessen e.d.)

Vaak eet ik het gewoon uit het fuistje, soms als salade, soms als smoothie.

oh favoriet hier???? Aardbeien. Alleen Hollandse en ze gaan er met kilo's doorheen in het seizoen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-05-15 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:28

ik eet fruit met gortepap voor ontbijt, met stukjes fruit er in. Sinaasappel en kiwi.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:31

Ik begin 's morgens met fruit en kwark of havermoutpap met rozijnen en fruit. Verder geen toegevoegde suikers.
Op dit moment gaat er een banaan in de kwark, samen met mango, frambozen, aardbeien of mango.
Havermoutpap maak ik meestal met banaan of geraspte appel.
Als ik een salade maak, meestal als lunch, dan gaat daar meestal geraspte appel doorheen, of pitloze druiven.
Daarnaast eet ik graag ananas, nectarines, zoete kersen, gele kiwi's, peren, sinasappels etc.
Ik maak ook regelmatig smoothies met fruit. Heerlijk.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:46

Ik begin 's ochtends meestal met yoghurt met banaan, peer, mango of kiwi, maar ook wel havermout met appel.
Zo heb ik direct al een portie fruit op en wat ik kies is van het seizoen afhankelijk.
Overdag eet ik vaak aardbeien, sinaasappel, mandarijn, ananas, appel of iets anders dit verschilt ook weer per seizoen.
Ohja ik maak ook geregeld een smoothie en mijn moeder maakt vaak een salade met appel en rozijntjes erdoor dat vind ik ook erg lekker!
Ik vind trouwens van fruit alles lekker :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:59

Ik ontbijt met havermout met banaan en blauwe bessen(of ander bessenfruit) in de winter ipv bessen>appel, maar in het hooikoorts seizoen mag ik geen appels.
Daarnaast eet ik tussendoor nog 1 a 2 stuks fruit.
Sinaasappel, mandarijn , kiwi, of wat dan ook een beetje in het seizoen is (bessen in de havermout zijn diepvries)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:26

Many schreef:
Ik eet elke dag twee tot drie stuks fruit. In ieder geval een appel en een banaan, en verder regelmatig een peer of een sinaasappel. In de zomer eet ik ook vaak druiven, aardbeien, ananas, etc.

Wat voor recepten zoek je? Voor ontbijt, tussendoortjes, avondeten?

Ontbijt of lunch. Ook wat handig is om mee te nemen.
Heb vandaag een smoothie gemaakt met magere yoghurt, banaan en aardbei :9
Die beviel goed.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:32

Ik eet ook graag fruit, maar geen standaard appels die vind ik niet zo lekker. Ik eet dagelijks wel 2x fruit.

Op dit moment eet ik veel meloen, maar ben ook heel gek op nectarines en perziken. Gele kiwi's en ananas vind ik heerlijk en 'dikke' peren (cayenne du comice heet dat geloof ik). Bananen vind ik ook lekker maar niet te rijp.

Aardbeien ben ik ook gek op, ik ben lactose intolerant en maak zelf weleens aardbeien kwark van (saaie, smaakloze) lactose vrije kwark.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:34

Er zijn al een heleboel tips gegeven, maar voor je ontbijt zou je misschien ook eens banaan-ei pannenkoekjes kunnen proberen. 1 banaan prakken en mixen met twee geklutste eieren, en daar pannenkoekjes van bakken. Of maak eens 'gewone' pannenkoekjes waar je vers fruit op doet, en eventueel een klodder (Griekse) yoghurt.

Als ik fruit meeneem, doe ik daar eigenlijk nooit iets bijzonders mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:36

Ik heb echt geen zin om fruit te eten helaas, gelukkig krijg ik wel genoeg (350+ gram) groente binnen op een dag. Wat ik wel doe is (glutenvrij en veganistisch) bananenbrood bakken, dat gaat er nog wel in :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:46

Ja ik eet mijn fruit eigenlijk ook altijd 'gewoon zo'. Hoogstens doe ik het door de yoghurt of de kwark. Heb niet zoveel tijd om allerlei ingewikkelde bereidingen uit te voeren. Alleen appels vind ik minder, die vind ik zo 'saai' smaken. In de winter eet ik vooral banaan en peer, soms een ananas, kiwi of mango. In de zomer veel perzikken, nectarines, bessen, pruimen etc. Heb nu al zin in de zomer :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:49

Banaan, appel, peer, meloen, mango, aardbeien zijn hier favoriet. In het weekend een smoothie, doordeweeks neem ik meestal een bak gesneden fruit mee.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:46

Knakker schreef:
als je al moeilijk naar de wc kunt is banaan inderdaad niet zo verstandig, dan moet je pruimen eten :)

Wat ik vaak doe is bij de groenteboer een lekkere fruitsalade kopen, lekker vanalles wat, bij voorkeur zonder een dressing natuurlijk :)

Haha ja inderdaad!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:51

ik eet minimaal 1 appel per dag meestal 2, en dan met een klein beetje kaneel er overheen <3
ook neem ik vaak voor lunch halfvolle yoghurt met banaan

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:51

Mineola is ook erg lekker!!
verder zijn hier aardbeien en meloen favo!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:58

Jep! Kilo's! Tegenwoordig zo'n 4 stuks per dag. Ik woon in een aardbeistreek, dus die kan ik lekker goedkoop rechtstreeks bij de mensen aan huis kopen. Verder probeer ik me wel een beetje aan seizoensfruit (en dan liefst ook nog eens zo lokaal mogelijk) te houden, maar meestal koop ik gewoon waar ik zin in heb :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:00

ik drink 3 a 4 keer per week een smoothie, gooi gewoon random fruit in de blender.
en elke dag 2 a 3 stuks fruit.
een bakje aardbeiden, een banaan of een kiwi.
maak ook vaak een fruitsalade :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:14

Probeer ook eens kaki's/ Sharon fruit. Vind ik erg lekker maar wel helemaal rijp . Die zijn niet het hele jaar te krijgen maar als ze er zijn koop ik ze altijd ,heerlijk. Verder altijd standaard sinaasappels/ bananen en appels in huis en daarnaast seisoensfruit , zacht fruit( koop deze ook extra in het seisoen en vries het in) zoals aardbeien, blauwe en bos bessen , andere bessen als de groenteboer ze heeft, meloen, mango, grapefruit, daarvan alleen het vruchtvlees dus niet het vlies van het partje die vind ik te bitter, pompelmoes als die er zijn , cactusvrucht,avocado's, alle soorten meloenen, druiven, nectarines, pruimen ,perziken enz. eigenlijk alle soorten fruit dus wel haha

Eigenlijk alles eten we uit het vuistje maar maak bijvoorbeeld ook wel eens "chocolademousse " van een rijpe avocado en banaan met wat cacao. Als toetje of als smeerseltje voor op brood of "pannenkoeken" ( ook eigen recept met volkoren meel ,havermoutmeel , lijnzaad, extra zemelen. Daar kan je ook nog geraspte appel doorheendoen en dan beleggen met cottages cheese en zacht fruit.
Als je meer van dit soort recepten zoekt kan ik er nog wel een par posten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:21

Bijna elke dag drink ik 2 vers geperste sinaasappels (van de markt), als ik genoeg tijd heb staafmixer ik ook een banaan bij. Soms als we veel oud fruit hebben doe ik 2/3 perssinaasappels en dan bv. Kiwi's, banaan, frambozen, aardbeien, pruimen. Echt heel lekker!
Laatst ook een smootie gemaakt, dit was (ongeveer) 4 sinaasappels geperst, 250 gram aardbeien, 2 bananen en 600 ml (magere) yoghurt. (Heb eerst het fruit gepureerd en dan pas de yoghurt er door geroerd). Echt super lekker! Heb alles binnen 3 dagen opgedronken :')

Meloen, aardbeien, sinaasappels, bananen en appels zijn wel het meest favoriet (en chinese wijnbessen, we hebben een struik in de tuin, dit kan ik je echt aanraden..... Heerlijk!)