Ik heb komende zondag visite en wil een dessertbordje maken. Ik zoek leuke receptjes om kleine dessertjes te maken. Momenteel heb ik -creme brulee -zelf uitgevonden kersentaartje -zelfgemaakte sorbet
Misschien Speculoos-mascarpone dessertje Dessertje met merengue, caramel en dulce de leche
Wij hebben ooit zelf wen tiramisu gemaakt met mango ipv cacao. Vet lekker! Alleen toen wel een likeur gebruikt, maar dat kan evt ook met gewone siroop ofzo.
Tiramisu zijn we geen fan van, alcohol(smaak) in de desserts vallen hier niet in de smaak
moonsparkle
Geplaatst: 26-04-15 18:53
Doe een beetje cassis in een glas . Maak zelf meringues of koop ze een verkruimel deze. Mix roodfruit door zelf geklopte slagroom, lepel voorzichtig de meringue kruimels door de slagroom. Doe de slagroommix in het glas en versier af met wat rood fruit op de top.
mriek1990
Geplaatst: 26-04-15 18:53
Kleine flensjes met roomijsbolletje. Chocolademousse in een glaasje met slagroom. Stukjes fruit met chocodip.
Evelijn
Geplaatst: 26-04-15 18:58
iets als chocolade mousse.. of trifle in klein glaasje of klein flensje met wat fruit en/of ijs
Oh leuk, zoveel ideetjes! Chocoloademousse lukt mij nooit om te maken, geen idee waarom,maar mijn chocolade smelt niet of mijn mousse wordt slap Als jullie de receptjes hebben die zeker lukken mogen ze gerust gedeeld worden hoor!
Die mini kwarktaartjes kunnen gewoon uit zo"n pak. Als je zelf een lekker recept hebt, kan het ook. Je verdeelt het alleen over een aantal kleine schaaltjes, ipv in 1 grote springvorm.
"tiramissu" met frambozen, daar zit geen koffie of amaretto in. Weet alleen het recept niet meer. Zowieso kan je de amaretto eruit laten, dat doen wij voor de kindvriendelijke versie
pana cotta wordt bij ons altijd gewaardeerd crumbles in glaasje plattekaastaart in glaasjes
Duhelo
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-15 18:19
kan ik een kwarktaart vnvd maken om morgen te serveren? of beter morgenochtend maken?
Super! Ik heb ze net gemaakt, aardbeien kwarktaart. Het mengsel smaakt alvast superlekker! Hopelijk wil het wat stijven tegen morgen:)
Menu is het volgende:
Glaasje cava met hapjes (rauwkost en stokbrood met tzatziki, kaasjes, salamitjes, soepje)
Hoofdgerecht is zalm gebakken op een zoutsteen met citroenschijfjes, op een bedje van tagliatelli en prei in mascarponeroomsaus
Nagerecht is een dessertbordje met een stukje kwarktaart, brownie, creme brulee, en een variant op dat rode vruchtenglaasje hier, maar dan met mascarpone En dan koffie met home made caramelfudge en chocolaatjes.