Word je van brood met 'gewoon beleg' dik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tina12345

Word je van brood met 'gewoon beleg' dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 17:21

Normaal ontbijt ik twee beschuitjes met beleg (verschilt elke dag), en eet ik 's middags twee boterhammen met verschillend beleg.
Nu hadden we het er pas in de klas over dat je dik wordt van brood met beleg en dat je er alleen magere dingen op mag doen.
Het probleem is dat ik af en toe gewoon een lekkere boterham met hagelslag of zoiets erg lekker vind, en dat nu echt mis!
Van het eten van gewoon brood met een normale hoeveelheid beleg (dus niet mager beleg) word je toch niet dik? Ben erg benieuwd naar meningen van anderen.

m1992

Re: Word je van brood met 'gewoon beleg' dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:22

Ik ben niet dik en eet 4 boterhammen met normaal beleg per dag... Je hoeft er dus zeker niet dik van te worden. Maar goed zal ook afhangen van wat je verder eet, hoeveel je beweegt en of je er aanleg voor hebt..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:22

Niet teveel naar luisteren en eten wat je lekker vind. Het hele gezeur over mager en suiker loos is behoorlijk uit de hand aan het lopen. Je kunt heust wel broodjes hagelslag eten, zolang je maar niet 20 boterhammen met hagelslag eet per keer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:23

Het ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid boterhammen die je eet en hoeveel je er verder naast eet op een dag en beweegt. Maar van twee boterhammen met hagelslag/jam/kaas/etc per dag als lunch word je niet dik hoor. :n

Foaly

Dat hangt er helemaal van af wat je naast die boterhammen nog eet. Van twee boterhammen met pindakaas en daarnaast weinig tussendoortjes wordt je echt niet dik hoor, van twee boterhammen met pindakaas en een zak chips elke dag wel :D

nine1987

Benfan schreef:
Niet teveel naar luisteren en eten wat je lekker vind. Het hele gezeur over mager en suiker loos is behoorlijk uit de hand aan het lopen. Je kunt heust wel broodjes hagelslag eten, zolang je maar niet 20 boterhammen met hagelslag eet per keer.

Dat dus.. Ik vind t ook steeds gekker worden..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:24

Je wordt dik als je meer eet dan dat je verbruikt. Ik hou van hagelslag en ik heb geen aanleg om dik te worden, dus eet ik gerust 5 boterhammen met hagelslag per dag. Dit zegt natuurlijk niets over of het gezond is om zoveel suiker en chocola binnen te krijgen, maar je wordt er niet per se dik van :Y)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:24

Nee hoor ! Als je brood neemt waar je lang energie van hebt is het echt niet erg hoor. Beter een boterham met hagelslag dan 5 koekjes ! En vaak is het het brood waar de meeste kcal inzit.

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 17:25

Dat dacht ik zelf dus ook al, maar begon er wel aan te twijfelen haha! Nu sport ik niet dagelijks maar snoep ik ook niks naast mijn boterhammen. Normaal at ik dit ook gewoon en alsnog weeg ik 50 kg (1.72 m lang), maar goed,als het je lang genoeg wordt verteld ga je vanzelf geloven dat je niks meer mag omdat je anders dik wordt :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:28

als je er dik van zou worden, zou je toch al dik zijn ? :)*
nee, daar word je dus niet dik van.
tenzij je daarnaast erg veel snoept, junkfood eet, en niet beweegt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:29

Ik ontbijt altijd met een bruine boterham met hagelslag. Puur omdat ik suiker nodig heb, anders kan ik amper op mn fiets stappen :+.

Ik eet 3 broodjes per dag, waarvan 1 zoet en 2 hartig. verder eet ik gewoon warm en als ik weer kom van school een appel ofzo. En als het de tijd van de maand is een chocolaatje extra, want tja, vrouwen en hormomen :Y)

ellepel

Ik ben nu 43 jaar oud en eet elke dag 4 boterhammen, en ben niet dik!
Nou hou ik niet van hagelslag,maar wel van pindakaas,dus elke dag een boterham met pindakaas gaat er bij mij wel in.
verder doe ik er wel kaas op, sandwichspread,vleeswaren,jam.

kan prima *\o/*

Foaly

50 kg bij 1.72 :oo Meis, ik ben net zo lang als jij, dik 10 kg zwaarder en ik vind mezelf nog aan de slanke kant. Jij hoeft je dus echt niet druk te maken over een boterham meer of minder, met wat voor beleg dan ook :D

callum

Zolang je je goed voelt en geen overgewicht hebt is er niks mis met normaal eten. Niet te druk over maken. Hoe meer je op je eten focussed hoe meer het een issue word en voor je het weet heb je jezelf een probleem aangepraat.

gewoon lekker doen. En ook af entoe een boterham met hagelslag.

ik eet idd glutenvrij en zoveel mogelijk suikervrij. Maar dat is ivm intoleranties en darmproblemen. Als ik dat niet had had ik ook gewoon gegeten.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:48

Ik ben kleiner dan jij en een kleine 10kg zwaarder, en ik vind mezelf niet dik, dus blijf vooral gewoon lekker je boterham met hagelslag eten, je hoeft je echt geen zorgen te maken. :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:53

Ik ben erg op mijn voeding aan het letten de laatste maanden en ik ben al heel wat kg's kwijt, maar ik blijf iedere dag 2 broodjes hagelslag eten hoor :D Dus zolang je het niet te bont maakt, word je er echt niet dik van :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:14

Yessy schreef:
Je wordt dik als je meer eet dan dat je verbruikt. Ik hou van hagelslag en ik heb geen aanleg om dik te worden, dus eet ik gerust 5 boterhammen met hagelslag per dag. Dit zegt natuurlijk niets over of het gezond is om zoveel suiker en chocola binnen te krijgen, maar je wordt er niet per se dik van :Y)

Amen