Iets met spelletje, thee en een baksel met heel veel chocolade!
Bij deze dus een topic ter inspiratie!
Ik hoor graag jullie uber-choco recepten!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

san4nie schreef:Ik zag een tijdje geleden iets met chocolade chip cookies, smarties en gesmolten chocolade geloof ik. Leek me heeeerlijk. Het stond op ohmyfoodness geloof ik. Even zoeken.
hij is zo lekker!
Zelf nog nooit gemaakt maar wil het ooit wel gaan maken
Citaat:Goed, HET recept voor een toblerone/banaan taart:
Nodig:
250 gram digestive koekjes of bastognes
500 gram toblerone (Mijn salaris was nog niet gestort, werd nogal prijzig, dus heb 2 toblerones gekocht en rest melkchocola)
6 bananen
175 gram boter
2 eetlepels bruine suiker
1). 250 gram koekjes fijn maken voor de bodem
2) 125 gram boter smelten in een pan en de verkruimelde koekjes erbij.
3) maak hier een bodem voor de taart van. Laat afkoelen in de koelkast.
4) Bananen in plakjes snijden (niet te klein)
5) Doe 50 gram boter in een koekenpan en laten smelten. Bruine suiker en bananen erbij
6) Ondertussen de chocolade au-bain-marie laten smelten.
7) Alles over de koekjesbodem verdelen. Eerst de bananen, dan de gesmolten chocolade.
8) Af laten koelen in de koelkast
9) Eten!
Als je een dikkere bodem wilt moet je wat meer koekjes gebruiken dan de aangegeven 250 gram. Geldt ook voor de bananen/chocola.
K_im schreef:Dit is het eerste wat in mij opkomt! Nooit gemaakt, maar lijkt mij heerlijk!
http://jelmerdeboer.nl/milka-oreo-kinde ... heesecake/

Depende schreef:Ik heb die taart nooit gemaakt, maar in de recepten waar ik Nutella moest gebruiken in een recept werd aangeraden om de pot even (max. 5 minuten) in heet water te zetten of kort in de magnetron. Het opwarmen zorgt ervoor dat je de Nutella makkelijk uit te smeren is, lijkt mij dat dat ook hier het doel is van de Nutella in de oven.
Ik zou die oven persoonlijk laten voor wat het is, de Nutella in water warm maken, de boter in de magnetron smelten en de Milka au bain marie. Anders moet je iets van 4 uur je oven aan hebben staan, op een lage temperatuur dat wel, maar wat een onzin als het ook op een andere manier kan in kortere tijd.