Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
echt héérlijk, en niet duur.phormicola schreef:Ik kook om de dag vegetarisch of veganistisch en volledig biologisch op een klein budget.
Om de kosten laag te houden koop ik met de seizoenen mee en koop zoveel mogelijk met kortingsstickers. Zo help je meteen de afval berg kleiner te maken, want dat soort groenten worden anders weg gegooid.
Gisteren had ik penne met een geroosterde bieten saus. Voor ons dan nog een gepocheerd ei erbij, maar voor de smaak was dat niet nodig, het was echt heel erg lekker.
vleesvervangers vries ik dan in, dat gaat prima
en eieren, die gebruik ik nog lang na de datum die erop staat, en nog nooit een rotte tegengekomen. Melk drinken we niet, maar ook die haalde ik vroeger gewoon met 35% korting en gebruikte ik met gemak nog tot een week na de datum. Merk je wel als melk niet goed meer is, maar is me nooit overkomen. minikatje schreef:Ik eet eigenlijk alles uit de aanbiedingen. Mijn kasten zijn altijd 1 grote kortingstickersfestijn (vandaar dat het meeste maar in potten zit of doosjes)
Mijn cheapofavo is maissoep met knoflook,prei en uit. lekker bouilonnetje erbij maken je bent voor ruim onder de euro klaar voor 2 personen of meer. Daarbij serveer ik soms pitabroodjes met bonen en een lekkere yoghurtsaus met een beetje komkommer.
? 

En voor het avondeten een bonenmix (bijv. kidneybonen, witte bonnen en lima bonen) met wat sperziebonen en paprika. Lekker kruiden en opbakken en dan met 2 wraps er quesadillas van maken. Eventueel met wat creme fraiche en kaas.