Bowl food

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Bowl food

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 22:32

Oooh, voor mij het toppunt van comfort: lekker op de bank met mijn avondeten uit een kommetje, eten met een lepel of eventueel stokjes.
Dat kan heel simpel macaroni zijn, of noodles, noodlesoep, gebakken rijst enz.

Op internet of best wel wat te vinden onder "bowlfood recipes", maar veel erg bewerkelijk en dat wil ik dan juist weer niet...
Wie oh wie deelt deze vreemde tic van mij en weet lekkere simpele recepten gewoon uit een kommetje :o

Grapjasjes12

Re: Bowl food

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:08

Ik weet niet of je het lekker vind, maar hartige havermout! In je kommetje en dan verschillende toppings, zoals kaas, bonen, eitje. Maar ook rauwe groenten om mee te dippen zoals wortels of paprika. Ik ben fan! Je kunt zoeken naar 'savory oatmeal'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:08

Dat klinkt heel bijzonder, kan me er niks bij voorstellen, maar durf me hier wel een keer aan te wagen als ik alleen eet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:13

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:16

Gewoon rijst met wokgroenten/vlees/sausje? Ieder rijstgerecht kan eigenlijk wel, en couscous, bulgur, risotto, etc.. Pasta eet ik ook vaak uit 'n 'bowl'/bakje. En m'n ontbijt altijd havermout idd. Salade kan ook prima of 'n maaltijdsoep?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:20

Ja, rijstgerechten en pastagerechten doe ik wel al, maar ben zelf geen grote rijsteter of pasta-eter dus zoek ook andere dingen :) lekkere noodlerecepten bijvoorbeeld zijn heel welkom!

Paar soepjes heb ik ook gevonden (maar dat is toch anders, stom he :o ). Voor ontbijt zoek ik niet echt wat, dit is echt een avondeten ding (ik kan toch niet de enige zijn, hahaha).

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:28

Salade's!!! Heerlijk op de bank met een kom salade *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:43

ik maak meestal dit:

macaroni koken
na het afgieten kruiden naar smaak toevoegen (ik doe knoflookvlokken, paprikapoeder, Italiaanse kruiden en wat pittigs)
ui snipperen
2 plakjes ham in reepjes snijden
strooikaas erbij
goed roeren en evt nog een minuutje in de magnetron zodat de kaas goed smelt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:25

Ik ben ook zo gek op eten uit een kommetje :D Naast de gerechten die hier al zijn genoemd vind ik chili en curry's ook heerlijk om uit een kom te eten. Laatst kwam ik trouwens deze link tegen: http://www.buzzfeed.com/cydpeck/30-meal ... .xhLvLWBWQ Daarmee kun je je lol wel even op denk ik :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:15

Sushi in a bowl is trouwens ook fantastisch.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:16

Of burrito in a bowl <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:26

Mijn standaard noodle-recept: (ingredienten staan dikgedrukt)

Kook je favoriete soort noodles (bijv. Udon). Giet af en zet weg met een flinke theelepel kokosolie tegen het plakken. Dan: Rode peper (halfje) heel fijn snijden, klein blokje verse gember heel fijn snijden, eetlepel kokosolie in de wokpan en rode peper en gember toevoegen. Naar smaak kan je hier ook teentje knoflook toevoegen.

Vervolgens kan je eindeloos variëren met je favoriete vlees/vis ingredienten: visstukjes, garnalen, runderreepjes, kipblokjes, tofublokjes, quorn stukjes etc etc etc. Bak eerst je vis/vlees gaar in het peper/gember mengsel en voeg daarna je zelf gekozen groente toe bijv. tauge, zakje gemengde groente van supermarkt, chinese kool, peultjes, sugar snaps, broccoliroosjes etc.

Afblussen met 2/3 eetlepels sojasaus en nog heel even laten nagaren met de deksel op de wok (2/3 min).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:15

lor1_1984 schreef:
ik maak meestal dit:

macaroni koken
na het afgieten kruiden naar smaak toevoegen (ik doe knoflookvlokken, paprikapoeder, Italiaanse kruiden en wat pittigs)
ui snipperen
strooikaas erbij

Waar zijn de groenten? :\ Een maaltijd zonder groenten voelt voor mij niet als echt eten en is ook niet echt gezond natuurlijk..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:57

bij Aldi hebben ze groentenmixen met aardappels in die je even moet opbakken. Erg fijn als je weinig tijd hebt en ook uit een kommetje te eten gezien alles in blokjes gesneden is...

imo zijn ook de meeste stamppotten goed te eten uit een kommetje. Toch als je je vlees in stukken doet op voorhand (maar ik doe meestal spekblokjes of worst, wat ook makkelijk in stukken te doen is en onder de stamppot te mengen)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:59

imd schreef:
lor1_1984 schreef:
ik maak meestal dit:

macaroni koken
ui snipperen
strooikaas erbij

Waar zijn de groenten? :\ Een maaltijd zonder groenten voelt voor mij niet als echt eten en is ook niet echt gezond natuurlijk..

Bij deze zitten geen groenten buiten de ui, maar je kunt natuurlijk zelf ipv ui prei of bosui toevoegen.
Het is eigenlijk een soort mac 'n cheese wat ik maak. ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:38

Salades eet ik idd ook, maar daar is dit kommetje te klein voor, haha.

Mac and cheese vind ik niks, niet erg gezond en vooral pasta en kaas..
Many, dnakjewel voor die link!!
Petitparis, die groente ix is ook een goeje, dankjewel!
Nelleke, dat sausje klinkt sowieso goed, die sla ik even op.

En de sushi in a bown en taco in a bowl ken ik idd en lijken me beide lekker. Staan op mijn lijtje om te testen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:47

Ah fijn dat ie je goed klinkt! Eigenlijk kan je eindeloos combineren met die basis: kokosolie (met smaak, niet die geurloze), gember, rode peper en sojasaus. Je kan er alle (oosters getinte) kruiden aan toevoegen. Je kan je wokgerecht eten met rijst, noodles, mie. Glasnoodles worden heerlijk met die kokosolie!

Ik combineer bovenstaande 'basis' eigenlijk 1x per week. Veel beter dan die kant en klare pakjes en zakjes. Veel lekkerder en ook veel gezonder!

Kruimel eens een paar pinda's erover ipv pindasaus. Ook lekker!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 22:57

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:59

Oh ja bij die eerste link staat op nr 2 een variant van mijn oosterse woksausje, alleen mist de kokosolie. :D

Dat laatste ziet er ook goed uit!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:34

Ik eet ook graag uit een kommetje! :D Ik wok vaak kip met groente en combineer het met zilvervliesrijst. Verder voeg ik veel kruiden toe, heerlijk! (En gezond!)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:34

Vandaag eens soep gemaakt, met noodles, kip, ei, gebakken uitjes en veel groente:

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:05

Oh ziet er lekker uit! Hmm!