Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:33

Ik ben 19 weken zwanger en ben altijd al een dunne geweest maar nu moet ik echt wat meer binnen krijgen.
Ben duidelijk geen grote eter en als ik geen honger heb moet het wel erg lekker zijn wil ik het eten.
Ben wel een ontbijter, niet echt een brood eter of warm eten.
Mijn lunch eet ik op het werk en moet mee kunnen in een trommel zonder koelkast of magnetron evt wel heet water

Nu eet ik dit:

Ontbijt: vers geperste jus (zelf persen voor vitamines) en flink schaaltje cornflakes met halfvolle melk (om melk binnen te krijgen) en wat diepvries frambozen
(ik wil cornflakes deze week gaan vervangen door gezonde muesli (zonnatura))
Tussendoor1: 1 kiwi
Tussendoor 2: 1 boterham met kaas of vlees
Lunch 1 boterham met kaas of vlees en cup a soup of opkikker (brood gaat echt met tegenzin, die soep maakt het wat dragelijker)
Tussendoor: droog pakje toastjes of zonnatura notenreep
Avondeten: kook ik zelf veel Hollandse pot (voorkeur vriend) soms pasta of rijst eet veel groente en stukje vlees bijna geen aardappels
Tussendoor: soms yoghurt

Wie kan me helpen hoe ik meer binnen kan krijgen zonder te zeggen eet 5 boterhammen, dat lukt echt niet.
Ben geen snoeper en heb geen trek in vet eten
Lust geen slagroom en banaan.

Als ik het niet zelf op los moet ik naar dieetist van ziekenhuis.

Sjoos

Re: Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:36

Noten of muesli repen tussendoor?
In noten zitten heel veel gezonde vetten en heel veel calorieën.

Verder weet ik niet wat voor melk/boter producten je gebruikt, maar halfvolle en halvarine voorlopig laten staan en lekker volle melk en roomboter gebruiken.

Als brood moeilijk gaat, wat lust je wel graag als lunch? Wie weet kun je brood vervangen en zo meer binnen krijgen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:38

Gezonde dingen met veel calorieen zijn bv. avocado, noten en gedroogd fruit.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:38

als je van muesli naar cruesli gaat misschien? zitten veel calorieën in en vind het erg lekker!
Doe het meestal zelf met volle yogurt. kan ik echt elke ochtend van genieten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:40

Ik eet regelmatig een zonnatura notenreep die is echt lekker maar wel vrij duur.

Gebruik inderdad lite boter en halfvolle melk.
Vriend heeft paar kilo te veel en kook voor 2 natuurlijk.

Zat te denken om salade te maken als lunch en die in mijn broodtrommel te doen maar heb hier helaas geen koelkast en of het dan lekker blijft. En dat is misschien nog wel gezonder als brood.

Roomboter (en slagroom (avocado) en alles waar room voor staat) vind ik niet echt lekker.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:41

lrm schreef:
als je van muesli naar cruesli gaat misschien? zitten veel calorieën in en vind het erg lekker!
Doe het meestal zelf met volle yogurt. kan ik echt elke ochtend van genieten.

Dat is vooral suiker, zoek wel "gezonde" calorieën. Snap ook wel als ik iedere dag een milka reep eet dat ik aan kom maar of baby daar blij van wordt.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:41

TS gefeliciteerd met je zwangerschap!

Inderdaad noten zou ik ook zeggen. Zitten veel goede vetten in. Maar ik denk dat koolhydraten belangrijker zijn, (brandstof) dus dat je het beter daar ik kan zoeken ipv caloriëen?
Mag ik vragen waarom je wordt doorverwezen? Groeit de kleine niet goed? of val je zelf veel af?

Ik ben nu 15 wk zwanger, val zelf af, maar volgens Gyn en VK geen probleem zolang ik zelf op mijn benen kan blijven staan omdat die kleine toch wel pakt wat ie nodig heeft.

Ik probeer het te zoeken in toch een extra boterham, cracker of banaan

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:46

Donna89 schreef:

Inderdaad noten zou ik ook zeggen. Zitten veel goede vetten in. Maar ik denk dat koolhydraten belangrijker zijn, (brandstof) dus dat je het beter daar ik kan zoeken ipv caloriëen?
Mag ik vragen waarom je wordt doorverwezen? Groeit de kleine niet goed? of val je zelf veel af?

Ik ben nu 15 wk zwanger, val zelf af, maar volgens Gyn en VK geen probleem zolang ik zelf op mijn benen kan blijven staan omdat die kleine toch wel pakt wat ie nodig heeft.

Dank je jij ook.

Kleine groeit goed maar eet mij op.
En ik had al geen reserves. 1.80 en krap 60 kg.
Merk dat ik veel (vooral smorgens) duizelig ben en me slap voel. En mijn beetje billen en benen verdwijnt.
Cracker vind ik best lekker (lekkerder dan boterham) maar dat neemt zo lastig mee. Als ik die smorgens al smeer heb ik een soppig ding.
Bananen is net het enige fruit dat ik niet lust.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:48

pastasalade mee als lunch? Daar kan je wel dingen instoppen die ongekoeld hoeven.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:50

Set_Elkol schreef:
pastasalade mee als lunch? Daar kan je wel dingen instoppen die ongekoeld hoeven.

Groente durf ik nog wel ongekoeld maar vlees en kaas dingen vind ik eng ivm zwangerschap

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:53

friesam schreef:
Donna89 schreef:

Dank je jij ook.

Kleine groeit goed maar eet mij op.
En ik had al geen reserves. 1.80 en krap 60 kg.
Merk dat ik veel (vooral smorgens) duizelig ben en me slap voel. En mijn beetje billen en benen verdwijnt.
Cracker vind ik best lekker (lekkerder dan boterham) maar dat neemt zo lastig mee. Als ik die smorgens al smeer heb ik een soppig ding.
Bananen is net het enige fruit dat ik niet lust.

Ik heb altijd een pak crackers in mijn la en een pot pindakaas...
als jij een pakje crackers meeneemt en bijv. een kleine pot pindakaas dat is allemaal goed mee te nemen...ben je nou veel onderweg dan neem je een zakje wegwerp mesjes mee...
en smeren de crackers met pindakaas :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:53

Crackers kun je ongesmeerd meenemen en er bij de lunch pas beleg op doen?

Wat vind je van kruidkoek/peperkoekachtigen? Als je de droge toastjes in de middag door ontbijtkoek of een Snelle Jelle vervangt krijg je toch al meer binnen.

Vlees en kaas thuis op brood doen en meenemen is niet anders dan vlees en kaas in een salade... het is maar een uur of drie, vier dat het niet gekoeld is. Als je je daar echt zorgen om maakt zou je er nog een koelelementje bij in kunnen pakken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:54

friesam schreef:
Gebruik inderdad lite boter en halfvolle melk.
Vriend heeft paar kilo te veel en kook voor 2 natuurlijk.

.

Nee hoor, je kookt voor drie. En laat in dat rijtje je vriend momenteel nu het minst belangrijk zijn! Lekker aan de volle boter en volle melk dus.

Verder idd standaard noten erbij eten. Suiker mag zeker. Je lichaam heeft brandstof nodig en suiker is toevallig een uitstekende brandstof. Niet goed als je het niet nodig hebt qua voedsel maar in jouw geval mag je er rustig vanuit gaan dat jij het wel kan gebruiken. Crackers kan je los meenemen en daarnaast een zakje met bijv plakjes kaas, dan kun je ter plekker je crackers beleggen. DAt doe ik ook heel vaak. En kaas is een natuurproduct die echt geen koelkast nodig heeft. Ivm je zwangerschap hoef je alleen maar de rauwmelkse kazen te vermijden. Alle normale hollandse kazen kun je veilig eten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:55

En een koeltasje op de koudste plek op kantoor? Of desnoods buiten om de hoek van de deur? Het is nu toch behoorlijk koud dus dan kun je veel dingen wel meenemen. Maar ik snap het als je dat risico te groot vindt hoor, baby gaat voor ;) Avocado is ook enorm lekker door de pastasalade en dat hoef je niet te koelen. Bevat veel gezonde vetten, dus misschien een optie?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:56

Dat is waar prrrr stom nooit aan gedacht. Kaas en vlees zit ook op brood.

Kruidkoek vind ik niet echt lekker is wel altijd in huis ik kan het toch eens proberen.

Dat is ook het probleem. Normaal ben ik dol op eten en koken enz. En nu, blergh heb echt nergens zin in.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:58

Ga eens kijken voor een koeltasje en morgen sowieso proberen crackers met kaas (wel lekker) mee te nemen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:58

friesam schreef:
Roomboter (en slagroom (avocado) en alles waar room voor staat) vind ik niet echt lekker.

Uh, avocado is geen room he? Of begrijp ik je nu verkeerd? Merk in m'n omgeving dat veel mensen het niet kennen, maar dit is een avocado:
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:58

Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden met crackers. Beleg los mee nemen. Koeltasje gebruiken, dan kun je gewoon vleeswaren en kaas mee nemen! Hoeft inderdaad niet altijd maar ik snap dat je dat een fijner idee vind.
Tevens die crackers van wasa zijn ook goed te doen. zit al beleg op.
Qua fruit is er meer vezelrijk fruit dan alleen bananen hoor!
Mango's e.d. zijn ook heel voedzaam.

Ik heb ivm mijn gastric bypass vorig jaar soms ook moeite met brood, Wraps gaan er bij mij dan ook goed in!
Lekker met sla en kip oid. Is ook het proberen waard!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:59

volgens mij denkt TS aan advocaat... dat drankje dus ;)

TS, lekker dik beleggen: iedere cracker dubbeldik met beleg er op: kaas, pindakaas en ham bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:01

En als we eens even niet naar eten, maar naar drinken kijken?
Je zou bijvoorbeeld in plaats van water/thee ook heel goed een smoothie kunnen maken met fruit en (volle)yoghurt/melk, dan krijg je redelijk ongemerkt toch echt wat extra's binnen :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:02

Weet wel wat een avocado is maar die smaakt heel romig. En dat vind ik dus niet lekker.

Kaas en ham (lekker, eitje erbij en komkommer) maar daar pindakaas bij?

Drink idd hele dag thee (thuis savonds wel muntthee met honing)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:03

Crackers los meenemen naar je werk en dan pas op je werk beleggen. Zo worden ze niet slap.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:04

eline_di schreef:
Crackers los meenemen naar je werk en dan pas op je werk beleggen. Zo worden ze niet slap.

Ga ik morgen mee beginnen!!! Goed idee (zelf niet aan gedacht)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:05

en eventueel nutri creme toetjes? of fantomalt? te koop bij apotheek en drogist. Het is om calorieen toe te voegen aan je gewone maaltijden. fantomalt is een poeder, doe je door je drinken en vloeibare eten kan doen. het doet niets anders dan calorieën toe voegen aan je bestaande eten/drinken
nutri creme toetjes in alle geuren kleuren en smaken. is echt extra bovenop je bestaande voeding. als tussendoortjes.