Kennen jullie dat ook? Dat je eigenlijk alles lust maar tóch vaak hetzelfde eet?

Ondanks dat ik van koken hou eindig ik vaak met pasta of een simpel groentegerecht. Ik kijk regelmatig naar recepten op internet maar de meeste gerechten vind ik dan weer te uitgebreid of de kooktijd is te lang voor een doordeweekse dag.
Zijn er mensen die recepten hebben die nét even anders zijn dan normaal?
Ik hou wel van vers, liever dus geen pakjes/zakjes/potgroenten, maar dat is soms niet te vermijden. Bereidingstijd liever niet langer dan 60 minuten. Liever nog 30-45 minuten omdat ik vaak al wat later thuis ben
Brand los!
. En dat terwijl ik normaal geen prei lust
.
. Oh en hartige sultana's. Heel ongezond eigenlijk aangezien ik ook geen vlees eet.
ook wel spanakopita, een Grieks gerecht en vét lekker. Van bladerdeeg en spinazie.

) hele lekkere 'roerbak' van broccoli en bloemkool gemaakt. (eerst heel even voorkoken) Met krieltjes, spekjes en kaas erdoor. En weinig voorbereidingstijd!
melanzane bijvoorbeeld vind ik echt 

Een keer een gerecht van internet, wordt zelden een blijvertje. Ik weet niet waarom. Ik heb nu 2 kook cursussen gevolgd en dat geeft echt veel inspiratie: je maakt met 2 personen een gerecht en aan het eind van de les eet je alle drie de gangen (bv soep, hoofdgerecht, nagerecht) en krijg je de recepten mee naar huis. Er was genoeg tijd om ook rond te kijken bij de 'maak'van de andere recepten. Je leert HOE en ook hoe het SMAAKT, dus of het wat is of niet. Zo heb ik heel veel nieuwe dingen geleerd, echt een aanrader.