Bijna 1 jaar vegetarisch.. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DxFellow

Bijna 1 jaar vegetarisch.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:30

ik hoop dat dit goed staat..

Hoii!

Begin dit jaar ben ik vegetarisch geworden (geen vlees, wel vis), ik dacht er al een paar jaar over maar het kwam er maar niet van. Totdat ik eind vorig jaar dacht: een nieuw jaar, een nieuwe start!
Dus zo is mijn leven als vegetariër begonnen :)
Ik dacht dat het heel moeilijk zou zijn om het vol te houden, omdat ik elke dag wel iets van worst op mijn brood deed en er altijd vlees bij het avondeten zat. Hoe dan ook, als ik ergens aan begin, moet en zal ik het ook afmaken ;)
Verrassend genoeg hield ik het makkelijk vol, soms nog wel eens zin in een worstenbroodje (die vond ik altijd zooo lekker) maar ik kan me goed inhouden :o
Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer vleesvervangers, dat scheelt ook weer ;)
Ik heb totaal niet het gevoel dat ik iets mis, ik voel me juist veel beter nadat ik vegetarisch ben geworden. Ik weet dat het niks uitmaakt voor de diertjes of ik nou wel of niet vegetarisch ben, maar ik ben heel blij dat ik deze stap heb gemaakt :)

Nu is mijn vraag, zijn er nog meer mensen die (dit jaar) vegetarisch zijn geworden, en wat zijn jullie ervaringen ermee? Wat eten jullie nou wel, en wat niet? Ben erg nieuwsgierig :D

Ik heb overigens geen moeite met mensen die wel gewoon vlees eten, ik heb het mijn hele leven ook gedaan, niks mis mee ;)

Azmay

Re: Bijna 1 jaar vegetarisch.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:32

Ik heb 1 jaar geen vlees gegeten omdat mijn vriend het ook niet deed, ik vond het toch al niet heel lekker meer. Inmiddels heb ik een allergie voor koemelk, ei en gluten en is het bijna onmogelijk om gezond te blijven eten zonder vlees te eten. Voor mijn eigen gemak en gezondheid eet ik nu weer vlees, maar nog altijd niet zoveel als ik vroeger deed.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:36

Jazeker :)
Alleen wel 'iets' langer dan een jaar.
Ben begonnen toen ik kan ongeveer in groep 5 zat en ik zit nu in havo 4 :)
ik eet wel vis maar geen vlees (moet van mn moeder)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:36

Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar vegetariër :)

Ik mis soms wel eens dingen zoals bitterballen :')

Maar daar ga ik niet dood van.

Ik vind het verder ook prima als anderen kilo's vlees verorberen, ik probeer nooit mijn overtuiging op te leggen aan anderen. Ik vind het voor mezelf gewoon niet prettig om vlees te eten. Ik vind het van smaak lekker etc, maar ik voel me er niet goed bij als dierenvriend.

Ik heb geen spijt van mijn keuze :)

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:37

Azmay schreef:
Ik heb 1 jaar geen vlees gegeten omdat mijn vriend het ook niet deed, ik vond het toch al niet heel lekker meer. Inmiddels heb ik een allergie voor koemelk, ei en gluten en is het bijna onmogelijk om gezond te blijven eten zonder vlees te eten. Voor mijn eigen gemak en gezondheid eet ik nu weer vlees, maar nog altijd niet zoveel als ik vroeger deed.

Vervelend :( Als je zulke allergieën hebt ben je idd bijna verplicht om vlees te gaan eten..
Mij lijkt het in ieder geval heel moeilijk om zonder melk te moeten leven, ik ben er echt verslaafd aan :')

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:39

Ben op 3 november 2012 begonnen, eet idd ook wel vis. Moet het eigelijk ook wel eten want volgens mn ouders is het ongezond, maar ik wil het zo lang mogelijk blijven

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:40

dinek123 schreef:
Jazeker :)
Alleen wel 'iets' langer dan een jaar.
Ben begonnen toen ik kan ongeveer in groep 5 zat en ik zit nu in havo 4 :)
ik eet wel vis maar geen vlees (moet van mn moeder)

Tja, die moeders he :')
Ik dacht erover om ook geen vis te eten volgend jaar, maar mijn moeder verbied dat ook..
Niet dat ik het een heel groot probleem vind, ik ben allang blij dat ik mocht stoppen met vlees eten :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:40

Al twintig jaar vd 25 dat ik er ben .....

Geen dieren op bord en nergens last van....mijn moeder al vanaf haar 3 rde en ook geen problemen, wel goed opletten met vitamine's etc....maar tot nu toe nada problemen....
Laatst bijgewerkt door kally op 11-12-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:41

Catnip schreef:
Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar vegetariër :)

Ik mis soms wel eens dingen zoals bitterballen :')

Maar daar ga ik niet dood van.

Ik vind het verder ook prima als anderen kilo's vlees verorberen, ik probeer nooit mijn overtuiging op te leggen aan anderen. Ik vind het voor mezelf gewoon niet prettig om vlees te eten. Ik vind het van smaak lekker etc, maar ik voel me er niet goed bij als dierenvriend.

Ik heb geen spijt van mijn keuze :)

Ik heb precies hetzelfde :) Ik heb echt geen behoefte aan vlees meer :n

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:42

kally schreef:
Al twintig jaar vd 25 dat ik er ben .....

Wauw.. Ik hoop dat ik ook zo ver kom :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:43

Gewoon doen...laat af en toe bloed prikken een soort van apk, maar nog nooit terug gefloten en mijn moeder ook niet....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:17

Ik eet nu bijna 20 jaar geen vlees. Heel af en toe een stukje vis, en ik verdraag ook geen melk en eieren (krijg ik uitslag van) dus ook dat eet ik bijna niet.
Mijn vriend at sinds hij bij mij woont al bijna geen vlees meer, maar sinds we een aantal documentaires hebben gezien en onderzoeken hebben gelezen waarin wordt aangetoont dat dierlijke producten als vlees en zuivel helemaal niet goed voor je zijn is hij ook helemaal gestopt met vlees eten en maken we bijna alles met sojamelk en notenmelk/rijstmelk. En verder eten we steeds meer groente en fruit, en je voelt je gewoon met de dag beter worden.. meer energie, minder kwaaltjes, minder snel ziek..

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:25

Ik eet nu 3,5 jaar vegatarisch. Ik was er gewoon van de een op de andere dag klaar mee. Gelukkig werkt het mee dat ik groente altijd al een stuk lekkerder vond dat vlees en vis. Mijn ouders waren eigenlijk ook nooit zo van het aardappel groente vlees idee. Ons hele gezin eet nu vegatarisch haha.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:32

Top meid dat het zo goed gaat!
Ik ben alweer bijna 7 jaar vegetariër, en ik voel me prima :)
Een klein dingetje, als je wel vis maar geen vlees eet ben je geen vegetariër maar pescotarier.
Ik zeg dit toch maar even, omdat ik als vegetariër heel vaak toch vis krijg voorgeschoteld, terwijl vegetariërs geen vlees en vis eten, zodat mensen het verschil leren :)

Maar ga vooral zo door meid!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:51

Netjes hoor :j

Ik ben de smaak van vlees inmiddels alweer vergeten, ik eet al 15 jaar geen vlees meer sinds deze maand.
Quorn vind ik super lekker, valess raak ik niet aan. De AH heeft vegetarische kazen (geitenkaas, brie, jonge kaas.. vanalles eigenlijk!). Ik eet wel vis ivm soja allergie. Maar voornamelijk zalm eigenlijk, probeer zo min mogelijk vis te eten verder. Ik eet veel avocado's, noten, verschillende groentes, veel rijst en verse sappen.
De Belgsiche winkels hier hebben super lekkere boterhammen "worst" met peperkorrels erin, echt heerlijk.
Weet niet of ze dat hier ergens verkopen, anders zeker het proberen waard :)

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:00

charlie_x schreef:
Top meid dat het zo goed gaat!
Ik ben alweer bijna 7 jaar vegetariër, en ik voel me prima :)
Een klein dingetje, als je wel vis maar geen vlees eet ben je geen vegetariër maar pescotarier.
Ik zeg dit toch maar even, omdat ik als vegetariër heel vaak toch vis krijg voorgeschoteld, terwijl vegetariërs geen vlees en vis eten, zodat mensen het verschil leren :)

Maar ga vooral zo door meid!

Dankjewel! :D Ik zal voortaan zeggen dat ik een pescotariër ben hahaa ;)

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:05

chimello schreef:
Netjes hoor :j

Ik ben de smaak van vlees inmiddels alweer vergeten, ik eet al 15 jaar geen vlees meer sinds deze maand.
Quorn vind ik super lekker, valess raak ik niet aan. De AH heeft vegetarische kazen (geitenkaas, brie, jonge kaas.. vanalles eigenlijk!). Ik eet wel vis ivm soja allergie. Maar voornamelijk zalm eigenlijk, probeer zo min mogelijk vis te eten verder. Ik eet veel avocado's, noten, verschillende groentes, veel rijst en verse sappen.
De Belgsiche winkels hier hebben super lekkere boterhammen "worst" met peperkorrels erin, echt heerlijk.
Weet niet of ze dat hier ergens verkopen, anders zeker het proberen waard :)

Dankje :)
Ik ben sinds ik vegetarisch (ik bedoel natuurlijk pescotarisch ;) ) ben, eet ik veel gevarieerder :)
Vooral als we uit gaan eten, elk restaurant heeft wel een ander menu voor de niet-vleesetende mensen :P
Laatst heb ik een vegetarisch saucijzenbroodje op, en ik sta echt versteld van de smaak!
Het smaakt echt net hetzelfde, alleen heb ik niet het gevoel dat ik een dier vermoord :')

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:07

Ssooffzz schreef:
Ik eet nu 3,5 jaar vegatarisch. Ik was er gewoon van de een op de andere dag klaar mee. Gelukkig werkt het mee dat ik groente altijd al een stuk lekkerder vond dat vlees en vis. Mijn ouders waren eigenlijk ook nooit zo van het aardappel groente vlees idee. Ons hele gezin eet nu vegatarisch haha.

Ik ben de enige in het gezin en in de familie die vegetarisch is :')
Ik vond vroeger groenten echt heel vies, maar nu eet ik ze veel meer en begin het zelfs lekker te vinden :D

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:15

Ik eet nu bijna 10 jaar geen vlees meer :)
Heb ook last van enkele voedsel allergieen, het is soms wel vervelend om goed en genoeg te eten, ik heb gauw last van bloedarmoede..

Die vegetarische saucijzenbroodjes heb ik laatst ook ontdekt, heerlijk! :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:27

De saucijzenbroodjes van valess zijn erg lekker idd :)
En de veggie sate van mora..
En de lupine vleesvervangers van vivera..
Maar de spullen van de vegetarische slager vind ik het lekkerst (ook helaas het duurst)

Maar ik hoef lang niet altijd vleesvervangers bij mijn avondeten. Bij heel veel gerechten kun je het vlees gewoon helemaal weglaten, of bv vervangen door champignons :9

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:28

Mag toch aannemen dat je vegetariër bent geworden en niet vegetarisch.
Of besta je tegenwoordig uit vleesvervanger ipv huid? ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:33

Top TS!!
En elke vegetariër is er een bij! Stel je voor dat alle vega's ineens weer vlees gaan eten nu, dan gaat de productie gruwelijk omhoog. Het is natuurlijk jouw keuze, maar vis is helaas net zo slecht als vlees. Wordt ook gekweekt enzo tegenwoordig :n
Inmiddels bijna 10 mar vega. Ga zo door TS!! +:)+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:45

Ik ben nu al zo'n 11 jaar vegetariër, sinds mijn zesde ongeveer dus :)
Ik mis niks en voel me hartstikke gezond. Ik eet geen vlees en geen vis. Wel drink ik melk en eet ik eieren, maar dat het liefst wel biologisch.

Een fijne omega 3 vervanger is trouwens lijnzaadolie. Vrij vies van smaak maar je krijgt er heel veel omega 3 uit! Visolie pilletjes hoef ik dus ook niet meer om gezond te blijven :)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:54

ik ben nu ongeveer 2 jaar vegetariër :)
Ik mis ook niks in mn voeding qua vitaminen enzovoorts :)
Wel slik ik vitaminetabletjes
Ohja en die vegetarische saucijzenbroodjes die smaken serieus naar de echte!! :D

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 22:18

zodiacje schreef:
Mag toch aannemen dat je vegetariër bent geworden en niet vegetarisch.
Of besta je tegenwoordig uit vleesvervanger ipv huid? ;)

Het gaat om het idee :')