Recepten voor de Pizzarette!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Recepten voor de Pizzarette!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 17:30

Vorig jaar kerst hebben wij een Pizzarette gekregen van mijn ouders, en heel schandalig hebben we die nog niet gebruikt. Dat gaan we dan ook met nieuwjaar doen, maar nu ben ik opzoek naar gerechten voor de Pizzarette. :j

Tips & Tricks zijn ook welkom, wat we vooral wel en vooral niet moeten doen. :Y)

Voor de mensen die geen idee hebben wat een pizzarette is, KLIK!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:51

Leuk, pizza's bakken! Ik heb zelf geen ervaring met een pizzarette, maar vind het wel heel erg leuk om zelf pizza's samen te stellen. Heb zelf bij een pizzaria gewerkt en in mijn pauze vaak een pizza gegeten die ik dan zelf ging samenstellen.
Wat ik zelf heel erg lekker en apart vind, is om de buffalo chicken pizza van newyork pizza na te maken :D.. Geen tomatensaus op de bodem, maar cheddar cheese als bodem, daarop gesneden ui, gare kip en champignons. En als afsluiting daarover een laagje geraspte kaas, cheddar kaas in stukjes en parmezaanse kaas. Wanneer het uit de oven komt, over de pizza wat chili saus <3

Verder kun je eigenlijk van alles op een pizza doen, en het leuke is dat je het zelf kan samenstellen wat je lekker vind. Bij bijna elke pizza kun je het best starten met tomatensaus (of purree, al vind ik dat iets minder lekker). Het is sowieso slim om over de tomatensaus een laagje geraspte kaas te strooien, dit om te voorkomen dat de tomatensaus verbrand. En afsluiten met geraspte kaas.
Al het vlees wat je er op wil doen moet gaar zijn voor je het in de oven doet.

Hier nog wat ingrediënten die ik zo kan bedenken die je op een pizza kan gooien.
Ui, Paprika, champignons, tomaten, olijven, pepers, gehakt, kip, shoarma, doner, ham, salami, pepperoni, veel verschillende soorten kaas, asperges, artisjokken, oregano, tonijn, ansjovis.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 07-12-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Re: Recepten voor de Pizzarette!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 17:57

Ik heb serieus nog nooit een pizza gemaakt of een pizzabodem. :') Dus het wordt nog allemaal erg spannend.
Maar dankjewel voor je uitgebreide reactie. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:02

KimD schreef:
Ik heb serieus nog nooit een pizza gemaakt of een pizzabodem. :') Dus het wordt nog allemaal erg spannend.
Maar dankjewel voor je uitgebreide reactie. :D

Oeeeh, een pizza bodem is wel heel erg lastig vind ik zelf ook -O-.
Wij kregen altijd bij de pizzaria deeg aangeleverd, waardoor we alleen de bodem nog moesten draaien.
Het maken van het deeg vind ik heel erg moeilijk en is nog nooit heel goed gelukt bij mij.
Zelf kies ik daarom altijd voor makkelijk en neem ik kant en klare pizzabodems (en daar zit vaak ook al pizza saus bij in)
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:10

De pizzarette een heerlijk iets. Lekker minipizzas maken. Van alles erop doen em smullen maar.

Bodem kun je vrij gemakkelijk zelf maken met brooddeeg zonder gist. Alleen het is het handigste die op dikte te rollen vlak voor je hem wil gaan bakken. We hebben ze eens vooraf allemaal gerold en op elkaar gestapeld. Dat werd een grote deegbal. Hihi

Je moet opletten dat er geen kaas oid op de aardewerk dome komt. Deze gaat er lastig af.

Verder is lekker een basistomatensaus zelf gemaakt of uit een potje. Gezeefde tomaten, peper, zout beetje suiker dit opwarmen en je hebt de kaalste versie. Je kunt daar ook andere kruiden of uien en zo toevoegen.

En je kunt er alles opgooien wat je lekker vindt. Champignons, uien, paprika, pepertjes, gehakt, ham, kaas, ananas, perzik, stukjes gegaarde kip of varken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:54

Ik haal altijd de pakken voor pizzabodem van Koopmans of grand italia, gaat nooit mis

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:49

knollentuin schreef:
Ik haal altijd de pakken voor pizzabodem van Koopmans of grand italia, gaat nooit mis

Ik ook. En dan in de broodbakmachine om deeg te maken... ;)

Wel veel bloem gebruiken bij het uitrollen, anders blijft het teveel aan je handen plakken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:45

Vriendin van me heeft de pizzarette, ik vind het echt een geniaal ding! Wij hebben toen het deeg gewoon zelf gemaakt, ik doe niet aan pakjes. En dan lekker met bijv. geitenkaas, pijnboompitten en spinazie, of tomatenpasta, kaas en rucola, of zongedroogde tomaatjes en spinazie, of of of. Alles kan erop en vrijwel alles is lekker :D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:05

Wij hebben de pizzarette ook al bijna een jaar in de kast staan :o
Wil het steeds wel proberen maar het komt er maar nooit van :roll:

Misschien ga ik eens wat vrienden uitnodigen en dan met zn 4en proberen, is leuker denk ik :D
Ik lees iig even mee voor toppings :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:07

Ik houd me aanbevolen voor een tweedehandsje in de buurt trouwens hoor! O:)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:11

Ik heb ook een pizzarette en gebruik hem regelmatig als er vrienden komen eten.

Net als Knollentuin gebruik ik vaak de pakken voor pizzadeeg van Koopmans. Ik heb ook weleens zelf deeg gemaakt, maar weet niet meer hoe. Het was in ieder geval glutenvrij, omdat ik met een vriendin met glutenallergie pizza's ging bakken.

Je kunt zo ongeveer alles wat je lekker vindt op een pizza gooien.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:32

Hoe werkt de pizzarette eigenlijk? Gas, electrisch, spiritus?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 23:34

Electrisch, je steekt hem gewoon in de stroom. :j

Heeft iemand ook écht een recept voor het deeg?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:33

Ik zal het aan manlief vragen, die zet dan wel het recept hier neer.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:40

Het recept voor het deeg staat in het boekje van de pizzarette en die werkt prima. Wij hebben hem ook. Ook staan er tips in wat je erop kan doen, heel lijstje +:)+