Verdieping taart.. help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cavalia

Verdieping taart.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 14:23

Hallo bokkers,

Ik ben alles behalve een keukenprinses en ben de gelukkige die belast is met het nagerecht a.s. zaterdag om toch sinterklaas nog een beetje te vieren. Ik ben van plan om onder andere een taart te bakken.

Nu heb ik bij de Xenos een taartblik gekocht, zodat mijn taart enigszins nog een beetje spectaculair er uitziet haha. (zie linkje, foto's doen het niet)

http://www.cookandco.nl/product/Bakvorm-Taart.aspx

Naar een tijdje googelen kwam ik erachter dat ik er cake mix in kon doen. Nu vroeg ik mij af en dit ook kan met chocolade-vanille? Zou dit smaken?

Om de laagjes heen komt dan fondant en daarop 'plak' ik dan sinterklaas chocolaatjes.

Nu kun je er ook nog vulling in doen, maar wat voor vulling? En is dat lekker en aan te raden?

Wie o wie heeft er tips of kan mij dit vertellen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Verdieping taart.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:30

Je afbeelding doet het hier niet, dus ik weet niet helemaal wat voor cakeblik je hebt.

Vullen, ik zou zeggen doen! Er zijn talloze lekkere recepten, van simpel banketbakkersroom tot aftereightcreme en de meesten zijn niet moeilijk te maken. Als je gaat vullen zou ik overigens wel voor biscuitmix gaan, en niet voor cakemix. Cakemix wordt veel te zwaar. Denk er bij biscuitmix om dat je wel echt lang moet mixen.

Onder de fondant moet botercreme, anders blijft de boel niet liggen. Ook daarvoor geld, goed mixen.

Kijk eens op www.delekkerstetaarten.nl
Veel tips, trucs en recepten.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:30

vanille chocolade kan prima maar heb je cake of biscuit?
cake is vanzich zelf al zwaar dus dan zou ik hem niet vullen

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 14:35

als t goed is, doet hij het:
Afbeelding

Super! Biscuit smaakt hetzelfde een beetje of?
Oh goed dat het het zeg van dat fondant! En bedankt voor het linkje.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Verdieping taart.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:39

Mooi blik :j. Ik vrees alleen dat het wel enige handigheid vraagt om hier fondant omheen te krijgen.... Je zou ook chocoladecanache kunnen overwegen, dat laat je er gewoon overheen vloeien zeg maar.

Biscuit is wat neutraler dan cake. En doordat er geen boter in zit, wordt hij minder vet en zwaar. Dus óf een lekkere cakemix doen en niet vullen, óf een lekkere vulling en biscuitmix gebruiken. Gezien de hoogte van de taart zou ik voor de laatste optie gaan, cake wordt wel erg machtig.

Linkje is wel leuk, maar dan moet ik geen twee sites door elkaar halen... het moet www.deleukstetaarten.nl zijn!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 14:47

Lalidan schreef:
Mooi blik :j. Ik vrees alleen dat het wel enige handigheid vraagt om hier fondant omheen te krijgen.... Je zou ook chocoladecanache kunnen overwegen, dat laat je er gewoon overheen vloeien zeg maar.

Biscuit is wat neutraler dan cake. En doordat er geen boter in zit, wordt hij minder vet en zwaar. Dus óf een lekkere cakemix doen en niet vullen, óf een lekkere vulling en biscuitmix gebruiken. Gezien de hoogte van de taart zou ik voor de laatste optie gaan, cake wordt wel erg machtig.

Linkje is wel leuk, maar dan moet ik geen twee sites door elkaar halen... het moet http://www.deleukstetaarten.nl zijn!

Dat chocoladecanache is een erg goed idee inderdaad! Welke vulling is dan eventueel aan te raden? Wat eigenlijk niet mis kan gaan en iedereen gegarandeerd lekker vind?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:51

Cavalia schreef:
Lalidan schreef:

Linkje is wel leuk, maar dan moet ik geen twee sites door elkaar halen... het moet http://www.deleukstetaarten.nl zijn!

Dat chocoladecanache is een erg goed idee inderdaad! Welke vulling is dan eventueel aan te raden? Wat eigenlijk niet mis kan gaan en iedereen gegarandeerd lekker vind?

Biscuit en dan banketbakkersroom is lekker met chocola en lust volgens mij echt iedereen.