Dit vraag ik mij al een tijdje af.. Kun je hiermee bakken etc? Ik ga van de week muesli-wortel-kaneelmuffins maken en in het recept staat gewoon boter. Dit moet je smelten in de pan.. Maar kun je hier nu ook gewoon halvarine voor gebruiken wat je normaal op brood smeert? Of moet dit echt andere (room)boter zijn??
Alle boter kan je mee bakken, ( doe ik hier tenminste ) moet je alleen wat meer van gebruiken
Maaaarije
Geplaatst: 25-11-14 23:05
Hier kun je wel mee bakken, zo waren wij op de eerste dag van vakantie bakboter vergeten. Toen heb ik een ei gebakken met brood boter
Maar ik gok dat ze dit niet bedoelen in een recept..
Siers83
Geplaatst: 25-11-14 23:05
Kun je smelten maar word niet lekker. Heb het wel eens gebruikt om meer jus te krijgen, echt jak. Ze bedoelen echte roomboter denk ik, worden je muffins ook lekker smeuïg van en de smaak is ook beter.
WendyLotte
Geplaatst: 25-11-14 23:07
Dit is niet bakken in de pan toch? Maar in de oven (muffins) ? Dat gaat niet. Halverine is niet vet genoeg. Is te dun, dat verbrand.
Volgens mij gaat boter voor op brood erg spetteren in de pan, dat zal ook komen omdat er meer vocht in zit, lijkt me. Ik heb het wel eens geprobeerd, geen succes.
Evelyne79
Geplaatst: 25-11-14 23:16
je kunt ook een blok margarine pakken, hoeft niet perse roomboter te zijn margarine of halvarine voor op brood bevat inderdaad meer vocht om het smeerbaarder te maken, dat verdampt tijdens het bakken waardoor de uiteindelijke hoeveelheid niet meer goed overeenkomt je kunt trouwens eventueel ook kokosolie gebruiken
Wat inderdaad al meer gezegd is, Halvarine en vergelijkbare producten bevatten 30-50% vet. Hoewel het vet op zich hetzelfde is als in margarine of boter (met 80% vet), bevat het teveel water. Bij verhitting gaat het water koken en daardoor sterk spatten. Hierdoor is halvarine niet geschikt om in te braden
KarinvdM
Geplaatst: 26-11-14 23:22
Gewoon roomboter nemen, dat is wel zo gezond en je kan het overal voor gebruiken.