Het recept komt uit Delicious. En het is super simpel om te maken aangezien het deeg croissant deeg is (je weet wel uit zo’n blikje) en de uien worden heel langzaam gegaard in bier.. Krijg je al trek?
Kaas uien quiche Author: Uit Delicious magazine Prep time: 30 mins Cook time: 35 mins Total time: 1 hour 5 mins Serves: 8 Ingredients • 2 el olijfolie • 750 gr ui, in halve ringen • 100 ml donker bier • 1 blik croissant deeg • 100 gr ham • 150 ml slagroom • 4 eieren • 3 el platte peterselie • 200 gr abdij kaas zoals port salut of een andere goede kaas, zonder korst uiteraard Instructions 1. Verwarm de olijfolie in een koekenpan. Voeg de uienringen toe en bak deze voor 8-10 minuten of tot ze glazig en zacht zijn. Laat ze niet te bruin worden! Giet het bier erbij en blijf het koken tot er geen vocht meer over is in de pan. Verwarm de oven voor op 200 C. 2. Rol het deeg uit en bekleed een vorm van 10 x 30 cm of een rond bakblikmet een diameter van 24 cm. Zorg ervoor dat er geen gaten in je deeg zitten dus maak die indien nodig dicht. Bekleed de bodem met de ham. Klop de eieren, meng met de room, peterselie en voeg peper en zout toe naar smaak. 3. Doe de gebakken uien in het bakblik en giet het ei-room mengsel er overheen en doe de kaas in plakjes aan de bovenkant 4. Bak de quiche in de oven voor ongeveer 30-35 minuten of tot het goudbruin is en gaar. Bestrooi met wat extra peterselie Notes Hoewel in het recept stond dat het aantal was voor 1 bakvorm was het veel te veel voor de vorm dus ik heb van de gegeven aantallen uiteindelijk twee stuks gemaakt
Eindelijk een recept waar ik ook aan mee kan doen. Alleen dan wel zonder de kaas want dat lust niemand hier thuis. Vind er vast wel een passend alternatief voor.
Fohadie je mag recepten aan leveren hoor. Wat was het probleem bij voorgaande recepten?
fohadie
Geplaatst: 01-11-14 18:35
Ik weet dat ik recepten in mag leveren maar ken weinig leuke recepten. Probleem was er niet echt behalve dat het iedere keer iets was wat we alletwee niet lusten. Terwijl we veel dingen lusten maar nu net de gerechten die hier stonden niet.
Hahaha dat is wel pech hebben inderdaad fohadie Blij dat ik nu een recept heb wat je wel lust
Jettie
Geplaatst: 04-11-14 19:32
Dit leek me een lekker recept en ik heb hem vanavond dan ook gemaakt ik ben de eerste zo te zien!
Ik heb 2 kleine variaties gedaan: spekjes ipv ham en crème fraice ipv room.
Wij (ik en alles-etende vriend) vonden hem lekker! Qua cijfer geven we allebei een 7. Voor een volgende keer zou ik de kaas er doorheen mengen en niet alleen er bovenop om hem iets meer hartigheid te geven (en gewoon omdat ik heel veel van kaas houd). Nu was het met het croissantdeeg en de uien iets te veel zoet. Of ik zou er een extra groente doorheen mengen, zoals prei of champignons.
Ik heb hem getest en ik ben erg tevreden! Helaas geen foto van gemaakt, dat bedacht ik mij later pas toen hij op was... Als kaas heb ik oude kaas genomen (port salut was mij een beetje te duur) en dat geraspt. Ben het eens met Jettie dat het er volgende keer erdoorheen moet.
Erg lekker en daarom van mij ook een 7!
fohadie
Geplaatst: 12-11-14 19:34
Ook ik heb em gister gemaakt, of eigenlijk iets wat er op leek. geen foto want mijn bejaarde laptop heeft een haatliefdeverhouding met Tinytopics..
Omdat wij beiden geen kaas eten moest ik een andere smaakmaker vinden. De ham leek me erg flauw dus heb die vervangen door gerookte ontbijtspek. Ik vond dat er te weinig groente in zaten dus heb er een prei aan toegevoegd en anderhalf theelepel koriander. Helaas vond ik hem nog steeds erg flauw en ook het croissantdeeg vond ik erg overheersen (zoet!) Dus van mij krijgt dit gerecht een mager 6je.