braadzak Hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

braadzak Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:46

Na wat zoeken heb ik eindelijk losse braadzakken gevonden! Op verpakking staat alleen een hoekje afknippen zodat stoom ontsnappen kan ..

Maar wat kan er naast vlees in , hoelang etc. Heb geen idee hoe of wat. . Heb voor vanavond een Beenham staan als experiment. Kunnen de groente erbij , rauw voorgekookt (ok ik eet vaak blik) en aardappelen zelfde verhaal. Rijst pasta , wie kan me op het juiste pad zetten? Google geeft alleen maggi gedoe aan ikwil het zelf doen :P

Ineke2

Re: braadzak Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:49

Ik zou sowieso het vlees kruiden.
Daarnaast kort gekookte ( verse) groente kunnen er wel bij, maar je kunt die ook apart maken en bij het vlees serveren.
Hoelang het in de oven moet is wel afhankelijk van het soort vlees en hoe groot het stuk is.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:05

champignons uien paprika, courgette, aubergine, ik prop van alles bij in die braadzakken, net wat je lekker vind... via google vind je ook lekkere recepten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:14

Rauwe groente kan ook prima erbij en aardappel ook :j
Rijst en pasta zou ik niet in de braadzak doen, denk dat je daar vocht voor mist. Dat soort dingen doen wij in de romertopf, daar kun je water in doen namelijk.

Maareh, hoekje afknippen? Geloof niet dat wij dat doen. Dan ben je toch ook het effect kwijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:45

Google werd ik niet wijzer van,heb geen computer zo alles op smart phone doen.

Ja ik vond het ook raar , paar gaatjes met vork hooguit . -schrijft op aardappelen en groente rauw-

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:17

Ik heb het altijd wel gedaan, een hoekje afknippen, het eten is er altijd goed gaar uitgekomen.

Ik heb gewoon eens wat gespiekt bij de verpakkingen van de maggi. Die hebben er bijvoorbeeld ook een waar aardappels er bij gaan. Net als dat ik vaak een ui in ringen bij de kippenpoten deed, dat komt ook van een maggi zakje. Kippenpoten was trouwens wel wat ik het meeste er mee klaarmaakte.

Dit was toen ik nog een in studentenhuis voor vijf of meer mensen kookte, tegenwoordig gebruik ik ze niet, in mijn combimagnetron lijkt de zak te dicht bij de verwarmingselementen te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:22

Hmm ik heb met en zonder gat geprobeerd , met gat werkte het niet helemaal en zonder was het heerlijk en niet vet . Aardappels lekker drooggekookt zeg maar met lekker wat bite.