Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir111 schreef:Spruitjessoep? Doe dat recept maar eens.Of zijn dat gewoon gepureerde spruitjes?
Ik heb een geweldig lekker recept voor goed gevulde heldere groentesoep. Is dus wel helder. Als het toch wilt hebben dan typ ik het over voor je.
minikatje schreef:Ir111 schreef:Spruitjessoep? Doe dat recept maar eens.Of zijn dat gewoon gepureerde spruitjes?
Ik heb een geweldig lekker recept voor goed gevulde heldere groentesoep. Is dus wel helder. Als het toch wilt hebben dan typ ik het over voor je.
500 gram spruitjes
1 ui
200ml cocosmelk
400 ml bouillon
2 eetlepels kerrie
gember of 2 eetlepels gemberpoeder
peper en zout
citroensap.
Ui fruiten in de cocosmelk met het gemberpoeder. Na 2 min de bouillon, kerriepoeder toevoegen en even mengen. Daarna de spruitjes erbij en het geheel laten sudderen, ong. 15 min.
Kijk even hoe je de spruitjes wilt, daarin verschilt de suddertijd.
Op smaak brengen met peper,zout en citroensap.
Pureren kan ook
@turdus, opsomming geeft ook inspiratie en over wat lekker lijkt kun je het recept vragen
Scheelt veel typen.
SusanH schreef:Tomatensoep:
2 fijn gesneden uien fruiten in een grote soeppan
kilo tomaten klein gesneden bij de gefruite uien doen
Ongeveer 10 minuten laten koken tot de tomaten zacht zijn.
Dan een liter water toevoegen, plus een blikje tomatenpuree van 140 mg en 2 bouillonblokjes. Dit ook 10 minuten laten koken.
Na die 10 minuten koken maak je de laatste stukjes tomaat klein met een blender (ik stop gewoon de staafmixer in de pan)
Voeg 150/200 gram gehaktballetjes toe (naar smaak), vermicelli naar smaak, en fijne soepgroenten naar smaak. Nog 10 minuten laten koken tot de gehaktballen gaar zijn.
Maak het altijd als ik veel gasten heb omdat je makkelijk meer tomaten/water etc toe kan voegen, tot nu toe vond iedereen hem erg lekker