Paleo leeftstijl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Paleo leeftstijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 17:54

Hallo allemaal,

Meestal ben ik niet zo van het posten, maar ik heb een vraag. Zijn er ook mensen die paleo eten en hoe doen jullie dat?

Doen jullie partners ook mee en wat eten jullie op een dag?

Zelf ben ik 4 jaar geleden begonnen met bewegen en eten volgens paleo. Uiteindelijk 10kg afgevallen. Toen kwam ik mijn vriend tegen en werd alles een stuk minder belangrijk. Sporten ging ik minder en eten ging weer normaal met af en toe een vreetbui :( Nu sinds een kleine maand weer begonnen en direct merk ik vrschil. Sporten lukt nog niet erg goed (ik heb stage en 2 bijbaantjes), maar ik fiets elke dag 10 kilometer en loop ook even. Daarnaast rijd ik nog een keer per week. Op vrijdag fiets ik 25 kilometer en ren ik achter 3 kinderen aan :P
Tja wat eet ik: Meestal in de ochtend noten met kwark
In de middag op stage banaan pannenkoeken
tussendoor fruit
en in de avond probeer ik zo goed mogelijk te eten. Helaas eet mijn vriend niet paleo (hij is dun zat en vind pasta en rijst erg lekker). Wanneer ik kook (+/-2 dagen in de week) kook ik paleo en de rest probeer ik zo min mogelijk rijst en pasta te eten.

groetjes Lovelys

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:48

Ik ben me er in aan het verdiepen. Vind het vooral erg bewerkelijk (lijken)

lovelys

Re: Paleo leeftstijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:03

Ik vind het zelf meevallen. Ik maak direct voor drie dagen (stagedagen) de pannenkoeken. Verder zoek ik gerechten die ik ook kan invriezen. Zelf doe ik nu 4 dagen echt goed en 3 dagen nog niet perfect (eet dan nog iets wat eigenlijk niet mag). Straks hoop ik meer paleo te eten.
Vanavond trouwens "rijst" (bloemkool door de rasp) met vis gegeten met wat champignons. Er zat ook nog salade bij, maar die heb ik overgeslagen. Ik zat al vol, doordat ik kaas had gegeten toen ik honger had (beetje stout).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Ik eet gedeeltelijk Paleo, maar niet altijd en niet met alles.
Soms kook ik apart, maar sommige dingen eet mijn man ook wel met mee mee.
Maar ik zet hem geen bloemkoolrijst of courgettepasta voor. Voor hem maak ik de stamppot ook gewoon met aardappelen en voor mezelf gebruik ik knolselderij/bloemkool/bataat en soms ook wel eens gewone aardappelen.
Wat ik voor mezelf belangrijk vind is om bewust en gezond te eten, zonder pakjes en zakjes en andere bewerkte meuk. Maar ik pas de 80/20 regel ook wel eens toe en als we uit eten gaan kan ik het ook best een keer wat meer loslaten. Het moet wel leuk en leefbaar blijven. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:13

Ik vind het idee achter paleo leuk, maar als je kijkt naar wat je echt zou kunnen eten (alleen lokale dingen die in het seizoen zijn) dan denk ik dat het totaal onmogelijk is gezond te blijven

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:16

Ik ben mezelf momenteel aan paleo aan het verdiepen voor een opdracht. Ik kijk voornamelijk naar de uitwerking op de ziekte van crohn bijvoorbeeld. :)

Ik vind het zelf een interessante leefstijl, en zou het zelf best eens een poosje willen proberen, maar dan wel met eventuele aanpassingen. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:43

Ik pas het inderdaad ook een beetje aan. Zo eet ik wel kwark en drink ik melk. Ik vind het lekker en ik heb geen last er van als ik melkproducten neem. Ik eet inderdaad gewoon ook bananen en andere tropische dingen. Echt lokaal eten doe ik niet. Wel koop ik veel dingen op de markt en kijk ik naar wat er in het seizoen is.

Mijn vriend eet wel mee, maar als hij pasta wil maak ik het er gewoon bij. Hij vindt het geen probleem als ik 2-3 dagen per week iets eet wat hij niet zou koken.

Hoeveel sporten jullie? en wat voor sporten?
Volgens paleo moet je veel lopen en bewegen, maar geen uren achter elkaar hardlopen/ cardio doen. Zelfs sport ik op dit moment te weinig, maar ik loop wel elke dag zo veel mogelijk. Helaas ben ik pas na stage rond half 8 toe aan eten en dus om 8 uur pas klaar. Dan ben ik vaak zo moe dat ik weinig doe daarna.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:10

Ik maak veel paleo recepten. Maak ik eet ook wel dingen die volgens paleo niet mogen (havermout, roggebrood, rijstwafels, peulvruchten, pseudogranen) Bij het avondeten neem ik geen pasta, rijst of aardappelen meer en daarmee val ik erg makkelijk af zonder te weinig te eten. Voorheen was ik erg moe na de maaltijd, nu krijg ik echt energie van mijn eten.

Mijn vriend doet grotendeels met me mee.

Wat ik belangrijker vind is gezond, puur en eerlijk eten. Veel biologisch, veel groente en fruit en niets uit pakjes, zakjes etc. Dat is voor mij belangrijker dan of iets in de paleo lifestyle past of niet.

Gisteren heb ik nog een heerlijke paleo appeltaart gebakken. :D

Qua beweging: ik probeer de hele dag zoveel mogelijk in beweging te zijn, veel wandelen, flink tuinieren, klussen bij de paarden, dat soort dingen. Ik ben niet iemand die voor de lol gaat hardlopen of fietsen. Mezelf afbeulen op sportschoolapparaten doe ik al helemaal niet. Ik kies er liever voor om in de natuur bezig te zijn. :)

Ik doe wel veel aan yoga. Gewoon thuis met youtube filmpjes. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:39

Dani_ schreef:
Wat ik belangrijker vind is gezond, puur en eerlijk eten. Veel biologisch, veel groente en fruit en niets uit pakjes, zakjes etc. Dat is voor mij belangrijker dan of iets in de paleo lifestyle past of niet.

Dat vind ik ook hoor. :)
Ik heb vandaag op De Tasty het EetPaleo kookboek van Marinka gekocht, die stond al een tijdje op m'n lijstje en ach, kookboeken heb je nooit genoeg, toch?!?

Eigenlijk zou ik graag een tijdje het AIP willen volgen ivm reuma en de daarbij behorende ontstekingen die zich steeds meer uitbreiden, maar dan valt er écht heel veel af en daar zie ik best tegenop...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:38

Heeft iemand misschien een linkje naar de precieze regels? Hoe zit het met de beweging, is die verplicht? Ik vind namelijk alleen maar websites over de voedingsrichtlijnen, maar eigenlijk niks over de vorm van beweging en de tijd die bewogen moet worden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:08

Als ik het niet vergeet plaats ik morgen wel even een link die op m'n gewone PC staat.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:24

Oeh dat zou super zijn!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 10:35

Wat leuk dat er ook anderen zijn die hier er mee bezig zijn.
Ik houd mij ook niet altijd aan de vaste dingen. Ik koop vaak de groente die in het seizoen is. Aan biologisch doe ik zelf niet. Ik vind dat een beetje onzin (Mijn vader is boer en ik zie dus precies wat er gebeurd).

Ann-moi: Het komt er eigenlijk op neer dat je elke dag moet bewegen. Lekker lopen en fietsen. Niet te veel cardio uren achter elkaar, maar juist kort en explosief. (Bijv half uur hardlopen met veel sprintjes). Veel mensen die aan paleo doen zitten op crossfit heb ik gehoord. Helaas is het in Groningen erg duur!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:31

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:32

Ik vind het in theorie allemaal erg leuk, maar in praktijk werkt het voor mij niet.

Geen brood en geen zuivel, dan wordt het voor mij al gewoon te moeilijk, zeker als ik moet werken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:34

Een collega doet dat, zij is 15 kilo afgevallen en echt mager nu! Ik weet het niet hoor..

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:06

Tja als je gewoon weinig eet val je genoeg af. Daarnaast veel sporten zorgt er voor dat je erg dun kan worden.

Hier nog niet het geval heelaas ;) Nog steeds overgewicht :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:15