Over 2,5 week vier ik samen met mijn zoontje onze beide verjaardagen aangezien we 1 dag na elkaar jarig zijn. Voorgaande jaren vierden we in de familie altijd een verjaardagslunch en daar wil ik voor nu een keer vanaf stappen. Ik heb daarom het idee bedacht om eind van de middag de verjaardagen te gaan vieren. Als eerste gebak met drinken en rond dinertijd kleine gerechten te serveren in de vorm van mini pizza's (piccolini's), mini quiche, broodjes met soep waarschijnlijk en salade. Maar dit vind ik net te karig als avond eten. We hebben een groep van 11 personen waarvan niemand speciale dieetwensen heeft waar rekening mee gehouden moet worden. De gerechten mogen koud en warm zijn en worden in buffetvorm geserveerd.
Heeft iemand naast opgenoemde gerechten verder nog een idee wat er geserveerd kan worden? Als het kan bij voorbaat van te voren klaargemaakt worden en eventueel alleen in de oven/magnetron warm gemaakt worden.
Gehaktballetjes met satesaus Worstjes in bladerdeeg Stokbrood met smeersels (stokbrood kun je vaak in de winkel al laten snijden) Wraps met kruidenkaas en sla Fruitsalade is ook erg lekker
Dat vind ik persoonlijk minder erbij passen maar ik ga het onthouden.
Nadir
Geplaatst: 17-09-14 08:07
Huzarensalade Bladerdeeghapjes Stokbrood met kaasjes Wraps in kleine stukjes met verschillende vulling Sate in een grote pan met satesaus Quiche Bolletjes knakworst voor de kinderen of van te voren pannenkoeken bakken en even in de magnetron opwarmen
Bedankt Weet jij zo uit het hoofd wat voor vullingen lekker zijn in wraps? Ik ken alleen zalm/sla/roomkaas.
Buiten mijn zoontje zijn er verder geen kleine kinderen in de familie, hij eet gewoon met de pot mee dus daar hoeft niks extra's voor bedacht te worden.
Bedankt voor de link, ik had het topic eerder gezien maar zag het woord high tea erin voorkomen en dacht daarbij meteen aan zoete gerechten wat niet mijn insteek was waardoor ik dit topic heb geopend.
Rytir
Geplaatst: 18-09-14 10:51
Wat dacht je van pasteitjes? Zowel Engelse als Surinaamse/ indische zijn erg lekker en prima bij een soepje!
Wraps gevuld met gerookte zalm/paturain/salade Wraps gevuld met gerookte kip/paturain/salade
Kerstomaatjes Plakjes komkommer
Bladerdeeg gevuld met een mengsel van spinazie en feta Bladerdeeg gevuld met kipsate of varkenssate (als je het jezelf gemakkelijk wilt maken, gewoon diepvriessate van Mora oid nemen en in de flapjes vouwen)
Worstenbroodjes: cocktailworstjes gevouwen in croissantdeeg
Diverse soorten afbakbroodjes kopen en deze bijvoorbeeld beleggen met brie&komkommer, geitenkaas/walnoot/honing (misschien een stukje peer?), rosbief en mierikswortel (uit een potje), filet americain en ei, gerookte zalm en bieslook
Wrap met parmaham, zelfgemaakte notenpesto (cashewnoten, walnoten, pijnboompitjes, basilicum, rucola, knoflook en kaas gewoon of parmezaanse) rucola en nootjes.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-14 13:50
Super bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee! En ik krijg spontaan trek
Heb ik ook aan gedacht maar de frituurpan vermijden we zoveel mogelijk en de mensen zijn niet gek op knakworst. Ik heb nu; wraps, piccolini's (kleine pizza's), quiche en gevulde tomaten op het oog. Ik zal nog kijken naar wat andere dingen om het aan te vullen.
Cavalia
Geplaatst: 26-09-14 13:48
Zelf gemaakte mini saucijcenbroodjes maken? Gehakt in bladerdeeg