Lekker eten! (verjaardag)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lekker eten! (verjaardag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:38

Hai allemaal!

Ik vind het behoorlijk lastig om zelfs iets te bedenken, maar het moet toch echt gebeuren.. Volgend weekend vier ik mijn verjaardag met wat vriendinnen (ik ben al jarig geweest) en daar had ik iets bedacht. Namelijk avondeten in de high tea vorm (en daarna het toetje ook, al is dat dan meer een high tea.) Het idee was namelijk hier eerst wat gezellige dingen te doen (suggesties zijn ook welkom) en daarna hier te eten waarna we een film gaan kijken. In eerste instantie wilde ik dus een high tea doen! Nu heb ik dat met andere vriendinnen ook al gedaan 2 jaar geleden en de ervaring leert.. Daarna hoefde ik niets meer! :P

Dus, nu zat ik eraan te denken als avondeten allerlei verschillende dingen te maken. Wat ik zelf heel erg lekker vind is wortel-prei taart met als rand bladerdeeg. Dus dat dan bijv. in 8 bakjes (we zijn totaal met 8.). Ik zoek dus allemaal andere lekkere dingen die niets bevatten qua chocola etc. :D Dat komt natuurlijk daarna!

Verder zou het voor mijn moeder (en mij) fijn zijn als het al van te voren te bereiden is (of niet al te ingewikkeld) dan kan ik haar namelijk ermee helpen. :) Vis lust ik absoluut niet, en een vriendin van mij ook niet, dus dat soort gerechten doe ik sowieso niet.

Suggesties voor films zijn ook welkom. Heel erg lastig om voor 8 mensen iets te bedenken. :')

Alvast bedankt! Mocht dit verkeerd staan, sorry mods! :o

Rintah

Re: Lekker eten! (verjaardag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:45

http://www.tapas-recepten.nl/bladerdeeg ... en-honing/

Heerlijk :~ Kan eigenlijk zowel bij het hoofdgerecht als bij de high tea (hartige stukjes, maar echt hartig is die ook weer niet)

Ze zijn warm het lekkerst. Als je ze van te voren maakt (aan te raden, kost redelijk wat tijd) dan gedurende de helft van de baktijd te bakken, en voor serveren de andere helft van de baktijd, dan zijn ze niet uitgedroogt of te donker gebakken, maar precies goed, en goed warm :)

Op deze site staan trouwens nog veel meer gerechtjes, kijk er eens door om wat lekkers te vinden zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:31

Bedankt voor de link, daar ga ik zeker even naar kijken, ook op de rest van de site. :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:32

Zoek eens op high wine, misschien dat je daar leuke dingen kan vinden! Anders nog gevulde eieren, kleine wraps die je kan vullen met gehakt/zalm/kipfilet/kaas verzin het, omelet/zalm rolletjes, of wat spekjes in een cupcake vorm doen, een ei er overheen gieten en dat in de oven doen!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:41

Wat hier altijd erg in de smaak valt zijn wraps met kruidenkaas en zalm, die rol je op en snij je net als een pannekoek in kleine stukjes. Ook gevulde eieren zijn erg lekker :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 00:27

LZP >> VT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:19

Bedankt allemaal voor de reacties!

Malissa, ik ga zo snel mogelijk even naar al je recepten kijken. :j

xdniesje, bedankt voor de tip! je suggesties klinken ook érg lekker :D\

Rosanne, klinkt heel goed! Is de zalm ook te vervangen door bijv. kip? Vis gaat hem namelijk niet worden omdat ik en een vriendin daar niet van houden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:33

Die wraps kun je gewoon vervangen door wat je wil, ik eet zelf geen vlees maar ik weet dat mijn moeder ze ook maakt met gewone/gerookte kipfilet of met salami.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:36

Een wrap met gerookte kipfilet, sla en kip kerrie salade. En dan is de pittige van Johma het lekkerst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:10

Malissa, die recepten zijn echt lekker! Heb er meteen wat inspiratie door gekregen, bedankt! :D

Al die wraps klinken ook zeker lekker, morgen maar even voorstellen. :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:13

Wrap insmeren met kruidenkaas, dan gerookte zalm erop, bieslook eroverheen knippen en oprollen. Dan kleine rolletjes snijden, ook erg lekker!

Ook lekker: Een stuk turks brood halveren, gegrilde-paprika-uit-pot van de appie eroverheen uitspreiden, mozzarella erop, even in de oven op grillstand, en daarna sardientjes (niet te veel) erop doen. Een tapasgerecht die mijn moeder leerde tijdens het lopen van de santiago de compostela. Erg lekker!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:13

Op het youtube kanaal: foodgloss, kan je heel wat inspiratie halen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:32

Zoek op tapas, dat is passender (meer echte kleine gerechtjes ipv gebakjes ed) en je zal een hoop tegenkomen. Ter inspiratie kun je ook spieken op de kaart van tapas-bars ed. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:40

Gevulde champignons met gehakt en kaas.

Gevulde paprika's uit blik met gehakt en hollandaise saus

Mini kroketjes

Gehaktballetjes met tomatensaus

Gebakken aardappeltjes

Mini carpaccio op een gebaksbordje met pesto dressing.

Ham meloen met pijnboompitjes

Salade met. Tomaat, komkommer, paprika blokjes ,rode ui, rucola, ijsbergsla, en lauwwarme kipreepjes(gekruid met knoflook en italiaanse kruiden)

quesadillas, daar kun je heel veel mee

Sandwiches van lange plakken brood

ijstaart uit de oven.

Tomaat mozzarella spiesjes met zout/peper en pesto dressing

Olijfjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:40

Nachtlampje, ik heb het beide opgeschreven, klinkt echt heerlijk!

Faabfabienne, daar ga ik ook zeker nog even een kijkje nemen. :j

TurdusMerula, dat is nog eens een goed idee! Ik was de naam van de hapjes helemaal kwijt, maar zo wordt het zoeken natuurlijk ook weer makkelijker. :)

Kiwiwitje, er zitten een paar heerlijke dingne tussen, bedankt! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:02

Graag gedaan! Bij een tapasrestaurant gewerkt dus even een gedeelte van de kaart opgesomd haha

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:03

Bij mij op verjaardagen is drank numero uno dus maak ik een grote bowl van fruit en wodka!

Verder zet ik altijd een paar schalen/bakken spekkies en ander goedkoop snoep neer omdat ik daar zelf altijd zo vrolijk van wordt.

Daarnaast: turks brood met tapenade, roomkaas en andere smeersels.
Wat olijven en wat spaanse/italiaanse worsten.hammen

En uiteraard komen er bitterballen en kaasstengels langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:41

Bedankt allemaal! :D Heb een boel lekkere dingen kunnen vinden en het ziet er nu top uit, dus straks lekker smullen! :9k

Nog twee foto's van een paar cupcakes... (fb kwaliteit)
Afbeelding

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:56

Goed zo :) ziet er lekker uit. Wat is het nog meer geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:10

2 soorten wraps, Carpacciorolletjes met sellerie en gevulde eieren. Verder nog kleine preitaartjes en een zelfgemaakte pizza (waardoor die beter bij die combinatie past) :D

Verder bij de high tea zelf: Brownies, cakejes en scones. (Of vergeet ik nu nog wat?)