Het is wel voor mensen die van wat pittig en kruidig eten houden. Ingredienten haal ik gewoon bij de Lidl en AH, dus gemakkelijk te vinden
Ingredienten:
1 rode ui
2 teentjes knoflook
1 madame Jeanette (Vervang deze voor rode peper als je wel van pittig houdt maar niet van heet. Pas op met het wrijven in je ogen met deze pepers als je ze schoon gemaakt hebt. Dat doet echt zeer.) Ik zlf vervang dit door Cayennepeper
8 tl olijfolie
1 el garam masala
2 tl kerriepoeder
800 g zoete aardappels
400 g ontvelde kippedij (wist je dat dit stuk van de kip veel smakelijker is dan de kipfilet en goedkoper?)
500 ml water
1 kippenbouillonblokje
2 stronken paksoi
300 g sperziebonen
1 el maïzena
Bereiding:
Pel en snipper de ui. Pel en snijd de knoflook fijn.
Halveer de Madame Jeanette in de lengte, verwijder de zaadlijsten en snijd de Madam Jeanette fijn (die vervang ik zelf voor een cayennepeper)
Verhit de olijfolie in een pan en fruit de ui, knoflook, Madame Jeanette, garam masala en kerriepoeder circa 2 minuten.
Schil en snijd de zoete aardappels in gelijke stukken.
Voeg de kippendij en de zoete aardappels toe en bak circa 5 minuten mee.
Schenk het water erbij en voeg het bouillonblokje toe. Breng aan de kook en laat circa 15 minuten op middelhoog vuur met een deksel op de pan koken.
Snijd de paksoi in repen.
Snijd de uiteindes van de sperziebonen en halveer de bonen. Voeg de sperziebonen en de paksoi toe aan de pan met kipbraadsticks en laat nog circa 5 minuten doorgaren.
Roer de maïzena aan met een scheutje water en meng al roerende door de stofoe botoe. Kook circa 1 minuut door en breng op smaak met versgemalen peper.
BRON: 24kitchen.nl
Eet smakelijk!