-Doe de quinoa met ruim kokend water in de pan en doe de deksel erop. Laat 6 minuten pruttelen, roer door en laat weer 6 minuten pruttelen. Quinoa is gaar wanneer de kiempjes in de korrel los laten, het is dan net of er een letter C zichtbaar wordt in de korrel.
-Hak de Spaanse peper, spinazie, salade uitjes en koriander en munt fijn.
-Maak de kipfilets schoon van eventuele pezen etc. en hussel ze in met peper zout en het paprikapoeder. Sla hierna de kipfilets plat tot ze een dikte hebben van ongeveer 1,5 cm. Bak de kipfilets in een koekenpan met olijfolie en draai te om de 3 tot 4 minuten om en vak ze tot een beetje zwart geblakerd en gaar zijn.
-Haal de zaadjes uit de rode pepers en snij in 8 gelijke stukken. Bak ze hierna in de koekenpan.
-Schil de mango en snijd die in stukjes.
-Giet de quinoa af, spoel de korrels met koud water, giet ze opnieuw af en schep ze op een dienblad of serveerschaal.
-Meng het de spinanzie erdoor en knijp de limoenen hierboven uit. Gooi de olijfolie erbij, meng alles goed en voeg naar smaak peper en zout toe.
-Strooi de stukjes mango en de gebakken reepjes paprika over de quinoa. Snijd de avocado doormidden. Verwijder de pit en schep met een theelepel krullen vruchtvlees uit de schil en verdeel deze over de salade. Snijd de kip in reepjes en meng deze door de salade. Als laatste stap verkruimel je de mozzarella of Parmezaanse kaas over de salade.
-Eventueel zou je als extra een yoghurt sausje bij kunnen voegen. Als bijgerecht is een knoflook boterham met olijfolie uit de oven erg lekker !
Laatst bijgewerkt door Murthul op 01-10-14 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:Sticky verwijderd
Hmm, ziet er weer lekker uit. September is een drukke maand, dus even kijken of het samen met zus te plannen is, of dat ik 'm een keer zelf thuis maak.
Lijkt me lekker! Misschien dat ik m wel ga proberen volgende week.
Gwen
Geplaatst: 02-09-14 20:17
Annick75 schreef:
Hmm, ziet er weer lekker uit. September is een drukke maand, dus even kijken of het samen met zus te plannen is, of dat ik 'm een keer zelf thuis maak.
Met mijn budget vind ik quinoa een beetje te duur. Ik heb het ook nog nooit gegeten, dus weet ook zo snel niet waar ik het door zou kunnen vervangen? Suggesties?
In plaats van vers de poeder nemen, vind ik altijd al schelen en dan gewoon een flinke theelepel. Overheerst wat minder. Ik ben ook niet dol op verse koriander, maar wil het wel weer een keer proberen.
Dankje, peterselie is een goed idee! Ik lust werkelijk alles en op zich ook wel koriander, maar vind het dan toch wat minder lekker. Met peterselie probeer ik het graag
Van de vegetarische slager zijn er kipstuckjes, wellicht dat je die ergens kunt krijgen. De jumbo heeft wel wat van de v.s. in het assortiment. En anders heeft de AH mild gekruide tahoeblokjes en ook wel roerbakspul van tivali. Die laatste ken ik qua smaak niet overigens, de kipstuckjes ook niet, want ze zijn helaas niet glutenvrij,
Nee hij is nog niet om maar deze maand is het wel wat rustiger bij de recept merk ik. Ik dacht zal eens een berichtje plaatsen om hem aan te zwengelen !
Ik had hem juist vanwege de quinoa nog willen proberen met Annick, maar de maand is te kort dit keer . Onze vakanties overliepen elkaar zogezegd, ik ben nauwelijks echt thuis geweest .