Ik was van plan om Saltimbocca alla Romana en Zuchhine ripiene te maken en sabayon met aardbeien als nagerecht, maar nou wilde ik stiekem daar geen pasta bij maken maar aardappeltjes uit de oven.
Hoe kan ik deze het lekkerst maken?
Daarnaast zit ik een beetje met de planning. Zowel de aardappeltjes als de courgette moeten in de oven. Maar ja, kan ik die bij elkaar gooien? En zonee, welke eerst?
Voor de liefhebbers:
Saltimbocca alla Romana (kalfsoester):
Saltimbocca alla Romana
4 dunne kalfslapjes
40 g bloem
4 plakjes San Danielle ham
4 blaadjes salie
30 g boter
100 ml droge witte wijn
100 g mini cherrytomaatjes
zout
versgemalen peper
Sla de kalfslapjes, indien nodig, plat tot een dikte van een halve centimeter. Wentel de kalfslapjes door de bloem en leg op elk lapje een plakje ham en een blaadje salie. Zet het vast met een satéprikker. Verhit een scheut olie en een klontje boter in een koekenpan en bak het vlees goudbruin op de vleeskant en circa 2 minuten op de ham kant. Keer het vlees weer op de vleeskant en blus af met de wijn. Halveer de tomaatjes en bak ze kort mee met het vlees.
Zucchine ripiene (gevulde courgette):
1 ui
olijfolie
150 g paneermeel
50 g gepelde tomaten
40 g Parmezaanse kaas
40 g peccorino
2 courgettes
2 takjes peterselie
zout
versgemalen peper
Verwarm de oven voor op 180 º C. Pel en snipper de ui. Verhit olie in een koekenpan en bak de ui en paneermeel op middelhoog vuur goudbruin. Breng op smaak met zout en peper. Snijd de gepelde tomaten in kleine blokjes en bak ze mee met het paneermeel. Snijd de Parmezaanse kaas, peccorino en de peterselie fijn en roer ze door het paneermeelmengsel. Snijd de courgettes in de lengte in vieren en verwijder de zaadlijsten. Leg de courgettes in een ovenschaal en vul ze met het paneermeelmengsel. Bak de courgettes in de oven in circa 15 minuten gaar.
Sabayon met aardbeien
4 eigelen,
4 halve eierdopjes suiker,
4 halve eierdopjes zoete witte wijn (evt met scheutje Cointreau)
Scheid de eieren en bewaar de halve eierdoppen als maatbekertje. De suiker en de eigelen opkloppen tot een witschuimig lint,dan de wijn toevoegen en op zacht vuur opkloppen tot een dikke massa. Gebruik een pan met een goede bodem en een garde waarmee goed in de hoeken gekomen kan worden. Let goed op dat je regelmatig je pan van het vuur haalt en stop onmiddelijk als je ziet dat ie gaat ploppen. Haal dan al kloppende je pan van het vuur en schenk over de aardbeien.
Ik ben zelf vegetarier dus maak ze in olijfolie, maar schijnbaar zijn ze in goose fat nog lekkerder.
even minuutje laten koken.
denk alleen dat het beter is deze er later bij te doen, anders word het wat slap.